[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 197
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 198

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Carlton Leach - Egy huligán felemelkedése, avagy bukása?
Baggio011

...hiába néz sok ember olcsó kis horrorfilmeket, hiszen egyetlen vérben fürdő, gyomorforgató horror sem lehet brutálisabb, mint maga a valóság...


A tavalyi évben megnéztem egy filmet, amely egy ex-futballhuligán úgynevezett „felemelkedését” mutatja be…

Ámde nézzük az előzményeket…

Carlton Leach történetét a film 16 éves korától tárja elénk. A történet természetesen Angliában játszódik.
Carlton a West Ham United csapatának törzsszurkolója, és ahogy ez lenni szokott, nem a klub szeretete, vagy a sport invitálja a mérkőzésekre, hanem az azok utáni véres balhék a félreeső helyeken…

„Brutális, megdöbbentő, felháborító, kegyetlen…”

Ezek a jelzők juthatnának eszünkbe az első húsz perc elteltével, ám valójában ezek után indul az igazi háború.

Miután „hősünk” egy metrón keletkezett szurkolói botrányban majdnem életét veszti, felhagy a meccsekkel.
Ám ezzel nem ér véget a mélyrepülés/felemelkedés, hiszen nívós helyeken kidobóként alkalmazzák, majd egy komplett csapatot állít össze csupa nehézfiúval, akikkel a későbbiekben „dolgozik.”
Közben természetesen megismerkedik az éjszaka tablettáival, és a szteroidokkal is…
Ám a bárok „felvigyázása” mellett lehetőségük nyílik „zsírosabb” melók elvégzésére.
Kábítószeres üzletek lebonyolításának felügyelete, illetőleg a szerek egyik pontból a másikba való szállítása…

Mindeközben Carlton egyik embere bajba kerül, ugyanis a malőr éppen a török maffia kábítószereivel esik meg…
Ennek következtében képet kaphatunk a törökök vallatási/kínzási módszereiről, melyből cseppet sem sajnáltak a film készítésekor, és nem holmi cenzúrázott „C” kategóriás jelenteket kapunk, hanem a tömény valóságot…
Néhány módszer közülük: igazság szérum, vagdosás, verés, harapás, elektromos áram a férfiak legféltettebb kincsébe…
Ez azért nem hangzik túl jól…

Carlton Leach mindenképpen bosszút állna a törökökön, de jó barátja, az ugyancsak „legendának számító” Anthony Tucker jobb belátásra bírja, hiszen semmi esélye nem lenne a maffia ellen, így – ha nehezen is – de lenyeli ezt a keserű pirulát…

Leach évekkel később már nem az a kisstílű „kidobó emberecske” fegyverrel a kezében, hanem az alvilág egyik oszlopos tagja angolföldön.
Három leggyakoribb társa Tony Tucker, Pat Tate és a kölyök, akivel Carlton soha nem szimpatizált, Craig Rolfe…
Pat az úgynevezett „pornós maffia” ura, aki nem vetette meg a gyorséttermek elleni „merényleteit” sem.
Vagy kirabolta őket, vagy egy pizzériában „nevelte meg” a futárt, amiért az nem volt hajlandó kiszállítani a négysajtos pizzát.
A „neveléshez” persze kellett egy – remélhetőleg – életlen pizzaszeletelő, és néhány liter művér…

Nos, a lényeg azonban az, hogy mind élő személyek voltak.
1995 decemberében azonban a „megállíthatatlan” hármas (Tony, Pate, Craig) elnyeri méltó (?) büntetését…
Az éjszaka közepén valakik brutálisan főbe lövik mindhárom „úriembert…”

A brit bíróság egy megrögzött hazudozó vallomása alapján akkor két embert ítélt életfogytiglanra…

Több lehetőség is felvetődött a gyilkosság éjszakáját illetően, és ami a legérdekesebb, hogy mindhárom feltevés hitelesnek is bizonyult.
A film, és az elmondottak alapján a rendőrégnek lett volna a legnyomósabb oka, hogy ily módon szolgáltasson igazságot, és kivégezze az alvilág három meghatározó tagját…

Egy szónak is száz a vége, természetesen nem tudhatjuk, hogy a filmben mennyire túlozták el esetleg az akkor történteket.
Azt sem tudhatjuk, az igazi Carlton Leach története így volt-e, avagy így akartak egy szuperprodukciót összehozni.
Egy dolog azonban bizonyos: A filmben eredeti rendőrségi felvételek is helyet kaptak a hármas gyilkossággal kapcsolatosan.
Ha viszont a történetnek csak a fele igaz, már akkor is megdöbbentő…
És hiába néz sok ember olcsó kis horrorfilmeket, amelyek főszereplői többnyire vámpírok, démonok, szörnyetegek, mind eltörpül a Futballmaffia mellett, hiszen egyetlen vérben fürdő hányingerkeltő horror sem lehet brutálisabb, mint maga a valóság…

Úgy gondolkodtatja el a nézőt, hogy gondolkodás nélkül tudja a választ.
Sajnálni ezeket az alvilági figurákat??? Ugyan!!!
Mégis döbbenetes, felkavaró…
Roppant jó, eddig ismeretlen színészek jó alakításokkal.
A közel két órás produkcióban ne próbáljunk egyetlen szimpatikus arcot se keresni, nagy valószínűséggel nem találnánk.
Hacsak nem Carlton Leach-et, de ő sem különb a többinél.
Mindössze annyiban tér el három társától, hogy ma is élő személy…

Aki úgy érzi, hogy el tud viselni egy kis brutalitást annak érdekében, hogy képet kapjon arról, egy futballhuligánból miképpen lesz alvilági figura, annak szívből ajánlom…
De sok más szempontból is érdekes ez a sztori, de tény:
Régen nem látott a publikum ennyire brutális sztorit, melynek különlegessége, hogy igaz történetként vonul be a filmek történelmébe…

Eredeti cím: Rise of the footsoldier
Ferdítése/fordítása: Futballmaffia

Ideje: November 16, hétfő, 09:42:46 - mango

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Film Színház Zene

"Carlton Leach - Egy huligán felemelkedése, avagy bukása?" | Belépés/Regisztráció | 4 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Carlton Leach - Egy huligán felemelkedése, avagy bukása? (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: November 18, szerda, 06:14:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tartok tőle ez a film nem az én világom...de érdeklődést felkeltően tártad elénk... A futballal szerintem nagyon nagy baj van itt hazánkban is, talán az is megérne egy cikket, akár filmet is... Szeretettel olvastalak....:)))))



Re: Carlton Leach - Egy huligán felemelkedése, avagy bukása? (Pontok: 1)
- norbert Ideje: November 18, szerda, 11:54:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Erről beszéltünk.:-) Igazán olvasmányos figyelemfelkeltőt kanyarítottál ide, és amiről szől a történet, az valóban korunk egyik súlyos problémája. (Sajnos) Én asszem megnézem magamnak ezt a filmet...:-)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds