[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 136
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 136


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Találkozó - egy nappal a tél előtt
mango

De tudom, hogy jövőre újra neki kell lendülnünk, és újra fel kell építenünk magunkat – az új élményekből, a friss gondolatokból, a teremtő ihletettségből.


…hosszúra nyúlt az idei ősz. Talán a tegnapi nap volt az utolsó szokatlanul, ősziesen szép decemberi nap.
Kettőezerkilenc, december 12. szombat: évadzáró Fullos találkozó Mátyásföldön egy – eddig számomra ismeretlen, de nagyon hangulatos – színház, pontosabban az Erzsébetligeti Színház igen kellemes, meghitt különtermében.
December elején járunk, de hónak ezidáig még nyoma sem volt.
Ma reggel, amikor felébredtem, és kinéztem az ablakon – hullt a hó.
Hihetetlen – mintha megvárta volna a találkozó elmúltát, és csak akkor tört volna a városokra, falvakra, a tájra a fehérség. Még akkor is, ha ez a hó éppen csak megmutatta magát – és amilyen hirtelen jött, épp’ úgy múlt is el, semmisült meg a földre hullva.
Tegnap délután - az otthonainkban - még szinte az őszi, langyosan napos bágyadtságban kezdődött mindannyiunk számára a készülődés az idei, utolsó, számvető találkozóra.
Számvetés volt ez, sok mindenben rendhagyó találkozó.
Vegyük sorjában.
Genius loci.
Kivételesen szép helyszín adott otthont ennek a mostani találkozónak. Szeretjük mi a jól bevált régi „otthont”, a Csontvári sulit is; annak idején (sok éve) a belvárosi kuckót is, vagy csak a néhány találkozónak helyet adó V. kerületit; aztán a Keszkenő utcai székház is jó volt–, no de egy színházterem…
Az azért mégiscsak más…
A valószínűtlenül hatalmas ablakok – szinte egyetlen nagy üvegfal -, a nagy terasz, a finom világítás, a szép festmények a falon, a kivételesen gazdag és szép terítés, az asztalokon elhelyezett névkártyák, a kényelmes, kárpitozott székek, a felhalmozott sok-sok régi és újonnan megjelent kötet, és a mellette pompázó hatalmas gerberacsokor – mind, mind az ünnepélyesség érzését fokozta.
Aztán az Antológia.
Végre mindannyian kézbe vehettük a 2008-as év legszebb, legsikerültebb műveinek papírlapokra álmodott sorait…
Sokan, sokáig és sokat dolgoztunk vele.
Megérte. Soha sem volt még 299 oldalas antológiánk. Én a kezdetek kezdetétől itt vagyok a portálon, mint ősrégi tag, de ilyen igazi, vaskos, súlyos és szép antológia ebben az évben született először. Hiszem, hogy a jövő évi még gazdagabb lesz – ha lehet, ha tudjuk még ezt fokozni.
A műsor.
Ez is először történt meg: egy neves – bár sajnos talán csak szűk körben ismert – muzsikás-formáció múlatta az időt a saját maguk által megzenésített versek előadásával. A Miújság együttes Pécsi Marcell vezetésével egy egész órás műsort állított össze a számunkra – s míg a muzsika andalított, mindenki „belakta” újonnan megismert, elkövetkezendő óráink helyszínét. A szokásos, örömteli üdvözlések, kötetek dedikálása, beszélgetés, hangos vagy csendben elnyomott nevetések… Derű és jókedv sugárzik mindannyiunk lelkéből, örülünk az együtt töltött estének…
A másféle – saját, Fullos – műsor.
Fényesi Tóth Jánosunk már rutinos „porondmester”.
Hónapok óta veszi le Anna válláról a terhet, és hivatásosokat megszégyenítő – profi - módon vezényli le a találkozókat. Van ebben a narrációban minden: János nagyon érti ezt! Kedvesen és finoman humoros, mindenkire figyel, senki sem érzi magát mellőzve, János erről gondoskodik. Új színt hozott a találkozók eddig is kedves pillanataiba – mely új szín habitusának csatolt része. Hihetetlen dolgokat tud kitalálni: olykor a maga halk, szerény hangján épp csak egy kérdést tesz fel, egyetlen mondatocskát – és elindul a hólabda, mely órák múlva jóindulatú lavinává nemesedik. Élvezzük, János, szeretjük, ahogy vezetsz minket!
A mikrofonpróba után – melyből mellesleg megtudtuk, hogy Leka így karácsony előtt húsvéti locsolónótát is elő tud adni, és tízig is gond nélkül elszámol! – János meghatározza a sorrendet, ahogy a felolvasások, előadások következnek.
Csaknem mindenki olvas fel valamit, ami szívének kedves, és a karácsonyi hangulathoz illeszkedik – rajtam kívül persze, mert a szereplés egyáltalán nem az én világom… Felolvasások és szünetek váltották egymást – és mindkettőben minden jó megtörtént velünk: amikor kellett (és muszáj volt) elérzékenyültünk, máskor önfeledt kacagással reagáltunk egy-egy poénra, beszólásra, de azt hiszem, mindenki tiszteletben tartotta azt a régi mondást, mely szerint „emberi lény vagyok! Tilos félbehajtani, összetekerni, vagy bármi más módon megrongálni egymást!”.
Hely hiányában – és mert talán véletlenül kihagynék valakit, pedig azt nem szeretném! – nem sorolom a jobbnál jobb előadókat. Legyen elég annyi, hogy a fiatal, feltörekvő és igen tehetséges „trónkövetelők”-től kezdve az érett bölcsességig mindenből kaptunk ízelítőt. (Vagyis a Baggio-Norbert párostól kezdődően Lacobáig…)
Nem szokatlan módon a végére csitesz, a mókamester fente-élezte karmait és nyelvét minden egyes jelenlévőn – mindenki nagy derültségére. Winner-Laci majdnem kipottyant e bőség-szaruból, de naiva-Zsuzsika szemfülessége folytán csitesz előtt hirtelen két út állt, és máig nem lehet tudni, hogy mi az igazság: vagy zseniálisan rögtönzött, vagy valóban csak kifelejtette a felolvasásból Lacit. A válasz ma már nem kutatandó…(Természetesen az „evergreen”-téma, a napszemüvegem nem maradt szó nélkül, de ezt már szinte elvártam.)
Ünnepi étkek – Lucullusi lakomák.
Anna arról is gondoskodott, hogy a szellemi táplálék mellett igazi, megrágható, szilárd étel is jusson mindannyiunk éhes gyomrába. Én már reggel óta éheztettem magam, mert a menü sok jóval kecsegtetett. És nem is tévedtem! Remek fogások voltak, szinte elfogyaszthatatlan mennyiségben. Ráadásul késő este megérkezett a hidegtál, amely még annál is finomabb volt, mint amilyen étvágygerjesztően kinézett… Ezt tovább nem is kell ragoznunk – kitűnő séfünk volt.
Egyebek…
Hogy mi fér az „egyebek” kategóriába…?! Én ezt mindenkinek a fantáziájára bízom, mert aki egyszer is volt Fullos találkozón, vagy csak egyszer is elolvasott egy beszámolót erről, az máris képben van. Dióhéjban mégis megemlítem, hogy a jóízű, baráti beszélgetések után és közben a hangulatvilágítás árnyába bújva a kiállított festmények előtt a parkett ördögévé válva sokan a szép, érzelmes dalokra lassúzásra adták a fejüket, s ebben élen járt Andi és párja – amit szívesen követtek mások is.
Később királylány-Lara körtáncra akarta igazgatni a táncos lábakat, több-kevesebb sikerrel. Mert hát már régóta tudjuk, hogy „nem mindenki muzsikus, akinek hangszere van.” – ez rám mindenképpen vonatkozik, így ennek megfelelően a tánc idején én már Buda felé autóztam, szerintem mindenki szerencséjére.
Az összegzés.
Biztos vagyok benne, hogy nem csak ezen a meghitt és maradandó emlékeket, ízeket, fényeket, hangulatot nyújtó késő-délutánon és estén, de egész évben sokat gazdagodtunk. Egymástól, magunktól, attól a közösségtől, mely évek óta egybe fon minket.
Szép évet tudhat maga mögött a Fullextra közössége.
De tudom, hogy jövőre újra neki kell lendülnünk, és újra fel kell építenünk magunkat – az új élményekből, a friss gondolatokból, a teremtő ihletettségből. Minden bizonnyal jövőre is érnek majd minket nagy örömök - sajnos, bánatok is -, új élmények, kötetek, barátságok, találkozások…
És jövőre is lesz évadzáró, decemberi találkozó.
De soha sem dőlhetünk hátra a karosszékben, mint aki már elvégezte a rászabott „feladatokat” – hiszen mindjárt itt van 2010 és januártól újra fogalmazhatjuk a levelet a Múzsaközvetítőnek, bár én hiszek abban, hogy nem kerül el majd minket, és nem kell erőszakkal homlokcsókra nógatnunk…
December közepe van, hamarosan itt a karácsony.
Kívánok a Fullextra nevében minden egyes alkotótársamnak békés, boldog, örömteli ünnepeket!
Egy utolsó gondolattal zárom a tegnap esti találkozó rezüméjét.
Ezra Pound egyszer azt írta: „Amit jónak tapasztalunk, azt tartsuk meg!”.
Így lesz.



*
Ideje: December 13, vasárnap, 19:55:24 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Találkozó - egy nappal a tél előtt" | Belépés/Regisztráció | 28 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: December 13, vasárnap, 20:22:58
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ez is így volt!
Így is volt!
Neked is Boldog Ünnepeket Anikó!



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: December 13, vasárnap, 20:28:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Fantasztikus volt a tegnap délután és este... Beszámolód nagyon jól érzékeltette a történteket, a hangulatot...
Köszönöm Anikó...:))))



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: December 13, vasárnap, 20:47:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Milyen jó, hogy ez a beszámoló is idekerült!!! Sokkal objektívebb mint az enyém, és egy csomó dolog van benne, ami az enyémből kimaradt! :-) A körtáncot azért megsúgom: megtartottuk... de erről inkább az érintettek tudnának mesélni. :-))) Ugye, egész könnyű volt megírni! :-)



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- Baggio011 Ideje: December 13, vasárnap, 21:13:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon velős, minden részében tökéletes beszámoló ez kedves Anikó! Hálásan köszönöm a kedves, biztató szavakat, amelyeket kaptam/kaptunk tőled mind személyesen, mind pedig itt ebben a csodálatos beszámolóban! :-)



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- Anne20 (anne20@citromail.hu) Ideje: December 13, vasárnap, 22:35:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon "élethű" a beszámolód, Anikó, és örülök, hogy ilyen gyorsak voltatok Larával, és máris felidézhettem az emlékeket...
Puszillak és nagyon boldog ünnepeket kívánok!



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- Samway Ideje: December 14, hétfő, 08:28:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Anikó a Te beszámolód is csodás...amilyen a találkozó is volt...érzékeltetted azt a nagy fejlődést amin keresztül ment a Full megalakulása óta, ezt remélem tudjuk fokozni a jövőben is...örülök, hogy közétek tartozhatok barátaim...



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: December 14, hétfő, 09:56:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szakmai szempontból tökéletes tájékoztató, és benne van a full iránt érzett szereteted, elkötelezettséged. Mint ahogy mindannyian, akik rendszeresen szerepelünk a virtuális hasábokon, szeretjük a portált, szeretjük, tiszteljük egymást. A szombati nap is erről szólt. És it is hangozzék el, hogy köszönet Annának azért a mérhetetlen munkáért, kitartásért, amiért fenttartaja a portált. Persze tisztelet a segítőinek is. És ahogyan fogalmaztad, kissé "csiteszes" stílusba átfordítva: " Elvtársak! Minimális célunk a maximum!" Ezt, emberileg megvalósítottuk, irodalmi eredmény szempontjából meg előttünk a jóvő! ( személyes: legközelebb nem a napszemüveg lesz a téma! ). puszi Józsi



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- blue Ideje: December 14, hétfő, 11:12:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ahogy jöttünk hazafelé elmondhatom, hogy szépen esett a hó, mert igen, Szegeden esett hó...sajnos nagy bánatomra nem maradt meg, de suhanó autónkból csodás látvány volt. Boldog Karácsonyt Anikó!)))



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- naiva Ideje: December 14, hétfő, 21:12:01
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Anikó! Ez a gondolat nagyon megragadt bennem: "„Amit jónak tapasztalunk, azt tartsuk meg!”. Én ezt az évzáró délutánt, estét - a többi Fullosokkal együtt töltött találkozással együtt - örökre megtartom. És előveszem, amikor elkeserít a mindennapok ezernyi problémája, vagy az emberi butaság és kegyetlenség. Előveszem a mosolygós szemeket, a valóban örömteli találkozásokat, meleg öleléseket... Ez a mostani találkozó "fényes" volt, ez fog megmaradni bennem... fénylettek a tekintetek, csillogtak a ruhák, az egész terem, mintha egy fénygömbbe lett volna zárva!:) Köszönöm, hogy írtál róla, nagyon jó volt olvasni, felidézni, emlékezni... :) Puszillak: Zsuzsi



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: December 14, hétfő, 23:14:16
(Adatok | Üzenet küldése)
Most már, akii nem volt ott a talin, láthatja miről maradt le. Jó volt veletek! Kellemes Karácsonyt kívánok! Éva



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- winner Ideje: December 15, kedd, 06:16:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó ezt duplán olvasni. A homlokcsók a múzsa dolga. Ki is volt a múzsa...?



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: December 15, kedd, 07:11:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Reméljük még sok lesz Anikó!



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- norbert Ideje: December 15, kedd, 10:16:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anikó! Most, hogy legyek okos?:-) Mindent amit magam is mondanék, már elmondták előttem...
Így én csak megköszönném...

KÖSZÖNJÜK/KÖSZÖNÖM!

Norbi



Re: Találkozó - egy nappal a tél előtt (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: December 15, kedd, 21:40:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon szép beszámolót írtál, Anikóm. Köszönjük! Jó volt újra együtt - s jó volt a soraid által egy kicsit újra élni a közös estét. Áldott Ünnepet kívánok Neked és szeretteidnek! Ölellek :)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds