[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 404
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 404


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Pécs2010 EKF Kavalkád –
stando

Immár második éve kapcsolódik a Pécsi Országos Színházi Találkozó OFF rendezvényeihez a Színes Gyöngyök Délvidéki Roma Nőkért Egyesület „Színes” programjaival.


Annak érdekében dolgozunk, hogy a magyar kultúra befogadja és elfogadja a roma kultúra értékeit, nyilatkozta Kelemen Zoltánné Várnai Anna, az egyesület elnöke, majd hangsúlyozta, hogy missziójuk értelmében az idei évben is olyan elemekkel igyekeznek színesíteni a Pécs2010 EKF rendezvénysorozatot, melynek csúcspontjaként - POSZT OFF programjukban, a június 7-11 közötti időszakban – koncentráltan mutatják be a roma kultúra sokszínűségét.




Június 7-től az Árkád Bevásárlóközpontban a Chachipe Diák fotókiállításon találkozhat a közönség a Nyílt Társadalom Intézet és az OSA Archivum pályázatára beérkezett legjobb fotókkal. A kiállított képek a „Roma Évtized” cselekvési programban megjelölt témákat dolgozzák fel, szakítva a roma emberek hagyományosan előítéletes bemutatásával, a társadalmi környezetben cselekvő, aktív és egyenrangú szereplőkre hívva fel a figyelmet.

Június 8-án a Gandhi Gimnáziumban két fiatal roma költő mutatkozik be. Mindketten 1982-ben születtek.

Tóth Olivér egy Miskolc melletti kis falu nádfedeles vályogházából indult. Tanult bányásznak, dolgozott pedagógus asszisztensként, parkolóőrként és a hajléktalanellátásban. Szociálpedagógus diplomát szerzett, közben költő lett, fest és tanít. Rangos irodalmi lapokban publikál. Első önálló kötete 2002-ben jelent meg, Fekete tűzben címmel.

Páva Zsolt Fénytörés Törökszentmiklóson született, négy éves korától a Fóti Gyermekvárosban nevelkedett, szerzett szakmát, majd érettségit. Továbbtanulását az intézetből kikerülve már nem tudta finanszírozni. 2006-tól él albérletben, postásként dolgozik, antológiákban és internetes irodalmi oldalakon publikál.
Bár Zsolt még keresi helyét a kortárs költészetben, épp úgy tudja, merre tart, mint Olivér.

Június 9-én, szintén a Gandhi Gimnáziumban, első alkalommal biztosítanak lehetőséget a pécsi közönségnek, hogy betekintést nyerjen a Fény-Árnyék Művészeti Egyesület Vándormozi programján keresztül a roma közösségek ünnepeibe és mindennapjaiba, hisz a Kővári Borz József vezette FÁME már több, mint 10 éve járja kamerájával a roma lakta falvakat.
Csütörtökön 14 órától pedig a Szent István téri POSZT-OFF színpad ad teret a fesztivál csúcspontjaként beharangozott Színes Kavalkádnak.







Itt lép fel az Orkestra Bohemika belvárosi nomád cigány etno punk zenekar, majd Csonka Anna és Csonka Sándor cigány népdal és magyar nóta énekes, a Gandhi Közalapítványi Gimnázium Hagyományőrző Csoportja.
Őket az 1993-ban nagykanizsai oláh és beás cigány fiatalokból alakult Kanizsa Csillagai együttes követi.
Műsorukban a Magyarországon élő cigányok kultúrájából beás,lovári és romungro dalokat adnak elő hagyományőrző népi viseletben.

A délutáni blokkot a Pécsett már régen járt Ando Drom zárja fájdalomdalaival, sóvárgásénekeivel. Koncertjük után láthatjuk az Átok és Szerelem - cigány ballada átértelmező emberközeli színjátékát a pécsi Üres Tér Társulat és a Nagy Béla vezette Roma Csillagok táncosainak előadásában, majd az est zárásaként koncertet ad a Parno Graszt, akik magyarul és romani nyelven énekelnek egyszerre, vagy egy-egy dalon belül cserélik a nyelvet. Első lemezük felkapaszkodott a World Music Chart Europe hetedik helyére, ez más magyar együttesnek azóta sem sikerült.

Június 11-én, a Színes Kavalkád utolsó napjának délutánján a Vadrózsa Gyermekházban már a legfiatalabbakat várják, nekik szerveznek kézműves foglalkozásokat az AmaroTrajo „Életünk” Roma Kultúráért Alapítvány Glinda Vándor Tanodája Programjának meghívásával.
Ugyanezen a napon 19 órától a Kolping Házban interaktív előadáson vehetnek részt az érdeklődők a szegénység és a társadalmi kirekesztés elleni küzdelem jegyében.
Meghívott előadó Kalányos István Iraki – roma jogvédő, a Cigánynak születtem c. könyv írója, aki könyve kapcsán arról is beszél majd, hogyan döbben rá a petróci kisfiú cigány voltára annak minden hátrányával együtt, hogyan lehet a hatalommal visszaélve egy gyerek sorsa felett dönteni, létezik-e szeretet, emberség egy cigánygyerekkel szemben, vagy származása miatt mindezt meg sem ismerheti?
Választ várunk arra a kérdésre is, egyáltalán milyen ma cigánynak lenni?
A Színes Gyöngyök Egyesület szeretettel várja a pécsieket és a városba látogatókat Színes Kavalkád fesztiválján.
Ideje: Június 05, szombat, 10:57:05 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Pécs2010 EKF Kavalkád – " | Belépés/Regisztráció | 8 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Pécs2010 EKF Kavalkád – (Pontok: 1)
- wanderer75 Ideje: Június 07, hétfő, 09:12:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örömmel olvastam a cikkedet drága Stando! Szerintem csodálatos a roma kultúra! Én büszke vagyok rá, hogy félig cigánynak születtem!



Re: Pécs2010 EKF Kavalkád – (Pontok: 1)
- norbert Ideje: Június 11, péntek, 09:39:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Részletes beszámoló Ági. Így kicsit én is OTT voltam...:-)



Re: Pécs2010 EKF Kavalkád – (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: Június 14, hétfő, 06:47:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia! Én nem mertem végigböngészni a plakátot, mert fájt, hogy miről maradok le! A cigány kultúra engem is nagyon érdekel, és annak idején tanultunk is róla egy keveset, de hát az csak ízelítő volt. Csendben irigykedem, hogy te ott, mi meg nem... de lesz még ez másképpen is! Ja, és ez a Kalányos író bácsi, AZ a Kalányos íróbácsi??? Meghívtad? :-)



Re: Pécs2010 EKF Kavalkád – (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Június 16, szerda, 21:48:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ágikám, valóban színes kavalkád lehetett, írásodból és a képekből ítélve!:) Gratulálok nektek, nem kevés munka volt ezt megszervezni! Puszi:))



Re: Pécs2010 EKF Kavalkád – (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Június 30, szerda, 17:14:11
(Adatok | Üzenet küldése)
kultúrán keresztül ismerszik a nép...Nagyon jók ezek a rendezvények, mert megmutathatják, amit tudnak - színesebbé teszik a kultúránkat.
Színesen írtál:)))) Puszi: Éva



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds