[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 295
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 296

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Könyvünnep egy újonc szemével
Eroica

Meghatódtam, s alig tudtam elhinni, mikor megtudtam, hogy valaki csupán az én kedvemért jött el, s utazott négy órát ide.


Nyolcadik éve ünneplik, s immár hagyománnyá nemesedett a Magyar Nyelv és a Magyar Könyv Ünnepe a budai Várban.



A három napos fesztivál főhajtás a magyar nyelv és a magyar könyves múlt legértékesebb öröksége előtt: 1473-ban itt született meg az első magyar nyomtatott könyv Hess András mester budai nyomdászműhelyében.

A Könyvünnep egyik ötletgazdája és rendezője Bakó Annamária, a közkedvelt Litea Könyvesbolt és Teaház vezetője. Nemes szándék vezérli, mégpedig az, hogy hozzájáruljon ahhoz, hogy a könyvek és könyvkiadók újra méltó helyen szerepeljenek a kultúra világában
Annamáriának, és a Budavári Önkormányzat megtisztelő meghívásának köszönhetően juthattam el erre a rangos, három napos rendezvényre. Pénteken Nagy Gábor Tamás polgármester és Szőcs Géza államtitkár úr ünnepi köszöntője, a trianoni emlékműsor, és a Muzsikás Együttes koncertje didergősen, de esőmentesen zajlott. Eljött Papp Anikó Míra, könyveim illusztrátora is.

Szombaton zuhogó esőben kezdődött a gyermekmatiné, a Téka Együttes műsorával. Főleg külföldiek állták körül a színpadot, ismerkedtek a magyar népzenével, táncokkal, hangszerekkel. A faházak beáztak, a könyveket nylonterítőkkel, esernyőkkel védtük. Minden erőm arra összpontosítottam, hogy elálljon az eső.
Háromnegyed tizenegykor megtörtént a csoda. A napocska ugyan nem sütött ki, de mint apró gombák, úgy jöttek elő valahonnan a magyar gyerekek.




Lukács Bea és Nyakas Szilárd műsorvezetők teljesen feloldották szorongásomat, így 11 után majdnem lazán léptem a színpadra, sőt leszálltam a magas lóról és néhány bátor gyerekkel együtt táncoltunk a színpad előtt. Magyarokkal, külföldiekkel közösen énekeltük a Halászbástyán a megzenésített Gombóc bohóc versemet.

Aztán délután jöttek a komolyak: Danyi Zoltán, Ferdinándy György, Kő Pál, Szondi György, Domonkos László, vagy Czakó Gábor (ennél a programnál találkoztam a mi standonkkal, Ágival is, egy nagy ölelés és egy közös fotó erejéig). Zenéről a Bartók Táncegyüttes, a Gymes Együttes gondoskodott, este pedig a Hot Jazz Band koncertjét hallgathatta a közönség.

Vasárnapra végre eloszlottak a felhők, helyette viharos erejű szél fújt, de szerencsére nem rettentette el az érdeklődőket. Tíz órakor ismét gyermekmatinéval kezdődött a program, majd kiadókkal és szerzőkkel beszélgettek a színpadon.



Olyan illusztris vendégek jöttek oda hozzám, mint pl. Bács Ferenc, Schmitt Pál, Makrai Katalin. Olyan gyerekek jöttek oda hozzám, mint a két éves Hanna, aki minden könyörgés ellenére sem nem engedte ki kezéből a könyvemet, ezért mindjárt kettőt kellett vásárolni belőle, és olyan japánok, akik Míra rajzaiba szerettek bele, vagy akiknek egyfolytában kellett a gyerekzeteimet olvasnom.
Meghatódtam, s alig tudtam elhinni, mikor megtudtam, hogy valaki csupán az én kedvemért jött el, s utazott négy órát ide. Riportot készített velem a katolikus rádió, televízió vette fel műsoromat.



Azt terveztük, hogy dél körül visszaindulunk, de mondanom sem kell, hogy nem lett belőle semmi. Négykor még Kányádi Sándort hallgattuk, és csak ötkor csomagoltuk össze a könyveket. Már amennyi megmaradt…




Olyan ez az egész, mintha csak álmodtam volna…
Ideje: Szeptember 08, szerda, 14:01:04 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Könyvünnep egy újonc szemével" | Belépés/Regisztráció | 16 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Könyvünnep egy újonc szemével (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Szeptember 08, szerda, 15:06:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Itt is gratulálok a sikerednek Eróca...így tökéletes képekkel... üdv samy



Re: Könyvünnep egy újonc szemével (Pontok: 1)
- soman (soman@mailbox.hu) Ideje: Szeptember 08, szerda, 15:12:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Erika, ez óriási siker, gratulálok!



Re: Könyvünnep egy újonc szemével (Pontok: 1)
- stando (stando.agi@gmail.com) Ideje: Szeptember 10, péntek, 22:31:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:) Örülök, Erám, hogy mégis sikerült kijutnom, és jól megölelgethettelek. No, és nem is egyszer, többször. ;) Azt pedig tényleg bánom, hogy reggel szakadt, és csak délután tudtam felmenni a várba. Fantasztikus volt még a rossz idő ellenére is a hangulat. Jólesett bújkálni a nájlonok alá és csemegézni. Sok hasonló ünnepet még Neked, de természetesen napfényest, esősből már kaptál. :D A képet meg majd küldöm, bár késéssel, de talán hamarébb, mint a multkoriakat Szeminek. Nem ígérek felelőtlenül. :D Ölellek.



Re: Könyvünnep egy újonc szemével (Pontok: 1)
- Eprecske Ideje: Szeptember 11, szombat, 07:24:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Erikám :) Gratulálok sikeredhez :) puszillak :)



Re: Könyvünnep egy újonc szemével (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Szeptember 11, szombat, 12:06:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Erikám, köszönöm ezt a kedves beszámolót. Sikered boldoggá tesz minden alkalommal...:)))) Ölellek: Anna :)))



Re: Könyvünnep egy újonc szemével (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Szeptember 11, szombat, 21:24:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Itt is szívből gratulálok Erikám! Jó a beszámoló, jók a képek, és Te egy fantasztikus nő vagy!! Veled örülök!:)) Zsuszi



Re: Könyvünnep egy újonc szemével (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: Szeptember 18, szombat, 22:33:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Erika, ez csodálatos! Végtelen boldogságodnak én is örülök és köszönjük, hogy megosztottad velünk ezt a felejthetetlen élményt! Gratulálok, tiszta szívemből... :))))



Re: Könyvünnep egy újonc szemével (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Szeptember 19, vasárnap, 20:21:37
(Adatok | Üzenet küldése)
Erika! Szívből gratulálok a sikeredhez! Nagyszerű érzés lehetett ilyen ismert emberek társaságában jelen lenni a könyveiddel:))) Ölelllek: Éva



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds