[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 293
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 294

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Revans, avagy a bosszú természetrajza
Adalbert

A Revans című filmet 2009-ben jelölték Oscar-ra a legjobb idegen nyelvű filmek körében. Nem véletlenül. Egyrészt olyan filmes eszközöket – beállításokat, vágásokat –alkalmaz a rendező, amitől egy-egy pillanatra eláll az ember lélegzete...



Ha valaki megnézi ezt a filmet, kedvet kap minél több osztrák filmet megnézni. A Götz Spielmann által rendezett filmeket pedig kifejezetten keresni fogja.
A Revans című filmet 2009-ben jelölték Oscar-ra a legjobb idegen nyelvű filmek körében. Nem véletlenül. Egyrészt olyan filmes eszközöket – beállításokat, vágásokat –alkalmaz a rendező, amitől egy-egy pillanatra eláll az ember lélegzete. Megy a kanyargós erdei úton a kocsi, a jármű távolodó hangját halljuk, a kamera azonban egy út menti kereszten áll meg. Másrészt ennek a filmnek van elmesélhető, átélhető sztorija.
A film első harmada Bécsben játszódik. A városból nem látunk semmit. A jelenetek szinte kizárólag egy kuplerájban játszódnak, itt dolgozik Tamara örömlányként és Alex, amolyan mindenesként. Szeretik egymást. Alex vágya, hogy egyszer eljussanak Spanyolországba.
A kupleráj főnöke, tulajdonosa, felajánlja Tamarának, hogy vesz neki lakást, ahol az általa odavitt, odairányított vendégeket kellene fogadnia, szórakoztatnia. Tamara nem vállalja, így nem akar kitörni a kuplerájból. A konzumnőség nem az ő világa.
A kupleráj főnöke ezt a békát nem nyeli le, egy megfogadott vendég segítségével meg akarja alázni Tamarát, mintegy azért is, hogy betörje. Alex védelmére kel, botrányt csinál. Menniük, menekülniük kell.
Alex kirabol egy bankot azért, hogy elmehessenek – Spanyolországba. Tamara egy mellékutcában várja a kocsiban. Egy fiatal rendőr igazoltatná Tamarát és kéri a kocsi papírjait, miközben megérkezik Alex. Menekülésük közben a rendőr utánuk lő, a golyó Tamarát eltalálja, aki meghal.
A film itt fordulatot vesz. Alex a tanyán élő nagyapjához költözik, hogy összevágja a téli tüzelőt. Amiről eddig azt hittük, hogy fontos – a pénz, Spanyolország -, arról a későbbiek során már szó sem esik. Hitchcook-i fordulat.
Alex rendületlenül vágja a fát. A nagyapjával való kettősségbe vasárnaponként Susanne lép, aki az öreget magával viszi a misére. Az öreg és a fiatal nő között bensőséges a kapcsolat, a kedvéért az öreg még a harmonikáját is előveszi és játszik neki.
Alex és Susanne között csendesen szövődik az érzelmi viszony. A férfi a továbbiaknak azzal veszi elejét, hogy kéri a nőt, ne jöjjön többé hozzájuk. Erre a nő meghívja a házukba, mivel a férje nem lesz otthon.
Susanne férje az a rendőr, aki véletlenül lelőtte Tamarát. A férfi nem tud mit kezdeni az esettel, nem tudja feldolgozni.
A fiatal rendőr és fiatal felesége az anyagiak miatt jól élhetnének, de mégsem jól, mert nincs gyermekük.
Susanne és Alex összejönnek. Mint utóbb kiderül, ebből a kapcsolatból a nő terhes lesz. Olyan, mintha ezt akarta volna.
A filmnek több nagy jelenete is van. Az egyik, amikor Susanne megtudja a férjétől, hogy ő volt az a rendőr, aki a bankrabláskor lelőtte a fiatal nőt. Aztán amikor Alex számára nyilvánvaló lesz, hogy Susanne férje az, aki megölte a barátnőjét, és akit meg ő szeretne megölni ezért. Feszült pillanatokat hoz a két férfi találkozása és beszélgetése, amikor is Alex teljesíthetné a szándékát, és mégsem teszi, ekkor már jóban van a feleségével.
A film záró képsoraiban Susanne tudomására hozza Alexnak, hogy gyereket vár tőle, de ezzel vége is a kapcsolatuknak. Ekkor Alex is meglepetéssel szolgál a nőnek, elmondja neki, hogy ő a bankrabló ás az ő barátnőjét ölte meg a férje.
Vagyis ki kin áll bosszút, tehetjük fül a kérdést? A filmnek sok olvasata lehetséges.
Aztán még felvethetjük, hogy valójában még ki miről is tud ezen túlmenően? Azt viszont biztosan tudjuk, hogy mindenkinek megvannak a titkai és lelki terhei – örökre.


Ideje: November 19, péntek, 18:28:21 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Revans, avagy a bosszú természetrajza" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Revans, avagy a bosszú természetrajza (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: November 20, szombat, 21:04:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Több évvel ezelőtt láttam a filmet, és nekem is nagyon tetszett... Én is jó szívvel ajánlom...:))))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds