[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 241
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 241


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Élek és szeretlek, avagy hol vannak a határaink?
Adalbert

Az Élek és szeretlek című spanyol film, amelyet Antonio Naharro és Alvaro Pastos rendezett, az utóbbi évek egyik legjobb filmje az adott témakörben...





Az Élek és szeretlek című spanyol film, amelyet Antonio Naharro és Alvaro Pastos rendezett, az utóbbi évek egyik legjobb filmje az adott témakörben.
De mi is a film témája?
Van egy fiatalember, aki egyre szorosabb kapcsolatot alakít ki egyik kolléganőjével, beleszeret. Kerülőutak után a srác egy alkalommal – gátlásait levetkőzve, összejön a kolléganővel. Ezt követően mindketten mennek a maguk útján, talán egy kicsit más szemlélettel. A fiú mindenképp.
A film azért ennél mégis több. Több annál, mint egy férfinak és egy nőnek - néha együtt, de leginkább külön-külön - a világban való helykeresése. Ez így egy szimpla történet volna, és ettől még jó film is lehetne.
Daniel, a film férfi főszereplője, Down-kóros. Egyetemet végzett, a diploma megszerzése után egy irodában helyezkedik el. A nem fogyatékosok között fogyatékosnak számít, a fogyatékossággal élők között pedig - már - nem érzi jól magát, nem tud közéjük - vissza - illeszkedni. Daniel egy alkalommal szemrehányást is tesz az anyjának, hogy miért nem tudta elfogadni olyannak, amilyennek született, miért akarta taníttatni. Ha nem tűnik ki a fogyatékosok közül, most jól érezhetné magát közöttük.
Így ismerkedik meg a munkahelyén kolléganőjével, Laurával, aki érzelmileg egy problémás nő. Apja miatt elhagyta a családját. Apja halála apropóján találkozik velük legközelebb, ekkor Madridban marad.
Laura családi titkok hordozója. Más okokra visszavezethetően legalább olyan gátlásos, mint Daniel. El is ismeri magáról, hogy tartós kapcsolat kiépítésére képtelen, senkit nem tud szeretni.
Daniel és Laura barátsága egyre elmélyültebb, egyre közelebb kerülnek egymáshoz. A fiú szerelmes lesz a nőbe. Nagy dilemmája, hogy hogyan mondja meg neki vagy megmondja-e egyáltalán. Erre mondta neki a bátyja, bárhogy is dönt, mindig tudja, mit kockáztat.
Daniel próbálkozik kapcsolatlétesítéssel, még Laura biztatására is. Sikertelenül. A kuplerájba be sem engedik.
Lelki támasza, segítője a bátyja, aki a munkája során fogyatékossággal élő fiatalokkal foglalkozik..
A film sok kérdést, problémát fölvet – még ha olykor csak érintőlegesen is – a témában. Megrázóak azok a képsorok, amelyek a Daniel bátyjának a csoportjában lévő szerelmesekről szólnak. Joga van-e két fogyatékossággal élő fiatalnak egymásba szeretni? Hogyan viszonyulnak ehhez a szülők?
Egyes szülők el sem tudják képzelni, hogy ezek a fiatalok szerelmesek lehetnek. Urambocsá, még szexuális igényeik is lehetnek. A két fiatalnak Daniel és Laura segít, hogy egymáséi lehessenek.
Laura egyértelművé teszi Daniel számára, hogy nekik nincs, nem lehet közös jövőjük. Egy közös éjszakájuk lehet csupán. Ekkor a fiú bevallja a nőnek, hogy ő még nem szerelmeskedett. Mire Laura azt válaszolja, hogy még ő sem, holott már sok férfival volt dolga.
Daniel számára a Laurával való kapcsolat, a kezdeti nehézségek ellenére is, egy felszabadító érzés. A benne is meglévő kommunikációs görcsöket feloldja.
Az Élek és szeretlek jó film, megrázó és humoros. Életszerű helyzetekben életszerű emberek. A témakörben nem zanzásítja a problémákat. A történet alapvetően nem befejezett, talán csak Daniel és Laura kapcsolata tekinthető annak a szexualitás tekintetében, a legtöbb kérdésre adott választ nem zárja le.
Ideje: December 12, vasárnap, 19:21:38 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Élek és szeretlek, avagy hol vannak a határaink?" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Élek és szeretlek, avagy hol vannak a határaink? (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: December 13, hétfő, 14:23:56
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Meg fogom nézni a filmet, és örülök, hogy felhívtad rá a figyelmem.
Félelmetesen hasonlít egy, nagyon sok évvel ezelőtt általam látott film témájához, amelynek a címe a Tombol a hold volt, és az azonos című Peter Marshall című könyvből készült.
Mélyen megrázott, még most is a hatása alatt vagyok, ha az eszembe jut.

:)))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds