[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 222
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 222


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Irány Mexikó
thomba

...és én el sem tudok képzelni szebbet, mint egy luxushotel úszómedencéjében ülve, jeges margarítát szürcsölve várni a pusztulást. Miért is ne?


Az időszámításunk utáni negyedik és tizedik évszázad között fénykorát élő maja civilizáció szent számnak tekintette a 13-ast, ami babonás emberek szemében szerencsétlenséget hozó szám. A babona eredete ismeretlen, ám nem kizárt, hogy éppen a majákra vezethető vissza, akik ugyancsak járatosak voltak az asztronómiában. E járatosságnak köszönhető az immár világszerte ismert és jelentős hírnevet szerzett maja naptár, amely 394 éves periódusokban, ún. baktumokban számol. Ma már köztudott, hogy a maják kalendáriuma éppen a tizenharmadik periódus végén, vagyis az idei év decemberének 21-ik napján szakad meg. S mivel a naptárnak nincs folytatása, babonás pesszimisták szerint azon a napon érkezik el a világ vége.
Noha én személy szerint ennek eshetőségét igen csekélyre taksálom, tulajdonképpen nem lehetetlen. Igaz, a maja naptáron és az emberiség következetes és időnként önpusztító hülyeségén kívül semmi más nem utal erre. Ami persze nem zárja ki egy esetleges globális katasztrófa bekövetkeztét. Elvégre nem lehetünk annyira elbizakodottak, hogy földi világunk létezését örökkévalónak véljük, már csak ükunokáink ükunokáinak békés, boldog és nyugodt élete reményében is. Egyszer – ezt el kell fogadnunk, ha tetszik, ha nem – minden véget ér, márpedig, ha így van, a vég miért ne köszönhetne ránk éppen azon a napon, amelyiken a maja naptár tizenharmadik periódusa véget ér.
Mexikóban nem várják ölbe tett kézzel a nagy napot. A turisztikai hivatalok, utazási irodák szebbnél szebb, csábítóbbnál csábítóbb hirdetéssel csalogatják a turistákat Mexikó délkeleti államaiba: Chiapasba, Yucatánba, Tabascoba, Quintana Roo-ba, Campechebe, vagyis az egykori maja birodalom területére. A legutóbbi adatok szerint ötven milliónál több látogatót várnak az idén, kétszer annyit, mint egy átlagos évben. A vonzerő nem is annyira a maja kultúra feltárt maradványaiban rejlik, sokkal inkább a misztikus dátumban. Ez alapján azt is feltételezem, hogy a legtöbb turista decemberben fogja felkeresni Mexikó délkeleti vidékét. Cancun és Cozumel már így is felkapott célpontja a világutazóknak, főleg a téli, karib-tengeri szezon idején, amikor az időjárás a lehető legkellemesebb. Világvégéhez egyenesen ideális. Luxusszállodák garmada várja a látogatókat, s én el sem tudok képzelni szebbet, mint egy luxushotel úszómedencéjében ülve, jeges margarítát szürcsölve várni a pusztulást. Miért is ne? Ha tényleg közeledik a vég, összekuporgatott pénzünkkel úgysem tudnánk mit kezdeni. Akit nem érdekel egy luxusparadicsom kényelme, az keresse fel a Sierra Madre lábánál, sűrű őserdő közelében fekvő ősi maja várost, Palenque-t, ahol megtekintheti a csodálatos szépségű és meglehetősen épségben maradt, egyszerűen csak Palotának nevezett épületegyüttest. Ennek közepén áll az a négyszintes, tizenöt méter magas torony, amelyet a maják csillagászati megfigyelőhelyként használtak. Nem kizárt, híres naptárukat is itt alkották meg. E torony tetejéről szemlélve december huszonegyedikén minden bizonnyal káprázatos látványban lehet részünk, még akkor is, ha túléljük a végítéletet.
Mexikóba utazni Magyarországról meglehetősen költséges mulatság, a világ elmúlásában hívők közül sem mindenkinek telik rá. Nekik Nápolyt javasolnám december huszonegyedikén felkeresni. Nápolyt látni és meghalni, ugyebár. Meghalni még világ vége alkalmával sem kötelező, a délolasz nagyvárost megtekinteni viszont érdemes. Akinek még ehhez is lapos a pénztárcája, annak marad a János-hegyi kilátó. Onnan nézve is lenyűgöző panoráma tárul elénk, amiben akkor is gyönyörködhetünk, ha hiába várjuk az apokalipszist. Az pedig, aki még erre a közeli kiruccanásra sem kapható, maradjon egész nap az ágyban, aludja át a napot és az éjszakát, s ha reggel felébred, tudni fogja, a maják sem voltak tévedhetetlenek. És akkor még mindig lesz esélye arra, hogy egyszer majd eljusson Mexikóba megtekinteni a maják örökségét. Ha szerencséje is lesz, talán még egy másik maja naptárra is rábukkan. Arra, amelyik a tizennegyedik baktummal kezdődik és soha nem ér véget.
Ideje: Január 08, vasárnap, 19:27:54 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Irány Mexikó" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Irány Mexikó (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Január 09, hétfő, 10:30:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kicsit szarkasztikus hangvételű írásod, csodálatos körutazást tár elénk. A világvége lassan annyira elcsépeltté válik, hogy ha eljön, már észre sem vesszük majd, de elhinni végképp nem fogjuk. Jót derültem, kifejezettten jólesett. Szeretettel olvastalak: Anna :)))



Re: Irány Mexikó (Pontok: 1)
- haaszi Ideje: Január 29, vasárnap, 18:34:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó cikk, érdekes, szórakoztató. János, legyen, fenn a János -hegyen... jó program lenne világvégéhez. Nem hiszünk már benne, annyi jóslat volt, ha beteljesült volna bármelyik, nem lennénk itt... de borzongani lehet, és az újságok újra és újra előveszik a témát.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds