[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 329
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 330

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Hálapénz
thomba

Nem érted? Nem. Akkor figyelj rám! Két hete még megérte volna, mert ha akkor végzik el, még egy kis pénzmaghoz is jutok. De jött ez az új hálapénz rendelet, amitől minden a feje tetejére állt...


Barátom panaszkodik: hallod-e, velem aztán jól kibabráltak. Vakbélműtétem lesz, és amilyen az én mázlim, rajtam kívül senkinek sem volt sietős a műtét, amire majd csak a jövő héten kerítenek sort.
Furcsállottam. Ha nem áll fenn közvetlen veszély, ha szó sincs sürgősségi esetről, akkor mitől olyan nagy baj, ha egy vagy két héttel később...
Nem érted?
Nem.
Akkor figyelj rám! Két hete még megérte volna, mert ha akkor végzik el, még egy kis pénzmaghoz is jutok. De jött ez az új hálapénz rendelet, amitől minden a feje tetejére állt.
Úgy volt, hogy a doki előre fizet nekem a operációért, s noha feltehetőleg most is megvajazna, én ezek után nem merek egy fillért sem elfogadni tőle. Előre semmi esetre sem. Hogyne, még csak az hiányozna, hogy megbüntessenek. Az, amit egy vakbélműtétért kapnék, még a bírságot sem fedezné.
Most meg már nem lehet lemondani, ha vállaltam, nem csinálhatok kacsaseggét a számból. Fel kell feküdjek a műtőasztalra, aztán lesz, ami lesz. Állítólag el fognak altatni, de félő, mire felébredek a kórházi ágyon, a sebésznek hűlt helye lesz. Arról meg álmodni sem merek, hogy ott hagyja majd a lóvét az ágyam szélén. Utólag már mi a francnak.
Értetlenül nézhettem rá, így aztán folytatta magyarázatát:
Tudod, eddig úgy volt, hogy a dokik előre fizettek, természetesen az orvosi beavatkozásnak megfelelő összeget. Azt hiszem ez érthető. Mégis csak én viszem vásárra a bőrömet, s egyáltalán nem mindegy, hogy vakbélműtétet hajtanak végre rajtam vagy - mondjuk - májátültetést. Nagyobb kockázat, nagyobb hálapénz. Így van ez rendjén.
És most mi van?
Az új törvény vagy rendelet vagy mifene értelmében hálapénz adható és elfogadható - ha az illetékes egészségügyi intézmény is hozzájárul. Márpedig miért ne járulna hozzá? Nagy a munkanélküliség, ők is örülnek, ha valaki munkát ad nekik. Szóval a felettesek engedélyezik, de csak és kizárólag az elvégzett munkát követően. Ez viszont számtalan visszaélés melegágya lehet. Gondolj csak bele. Fizetés nélkül könnyen ígérhet bármit az orvos, tüdőműtétet például, aztán nagy sietve elvégez egy kisebb operációt, majd eltűnik. Mire felépülnék és mehetnék utána, már el is hagyta az országot. Ilyen körülmények között már nem is érdemes betegnek lenni.
Kénytelem voltam felvilágosítani barátomat, hogy az, amit elmesélt, pont fordítva működik. Nem a beteg kapja a pénzt, hanem ő adja azt az orvosnak.
Teljesen fel volt háborodva.
Még hogy én fizessek! Én, akit kaszabolnak, vágnak, szabnak, összevarrnak, akinek fájdalmat okoznak, még én fizessek? Neked elment az eszed! Ha igaz, amit mondasz, akkor legyek beteg, amikor tükör nélkül látom a hátam közepét.
Ideje: Július 13, péntek, 08:18:20 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Hálapénz" | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Hálapénz (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Július 14, szombat, 10:12:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Élvezettel olvastalak. Humorod, nem kis fricska, egy értelmetlen, elkapkodott rendeletnek. Szeretettel olvastalak: Anna :))



Re: Hálapénz (Pontok: 1)
- haaszi Ideje: Július 15, vasárnap, 16:45:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó kis írás, élvezettel olvastam. Lám, ha megfordítjuk a szituációt, mi sül ki belőle...! Ez a hálapénz-kérdés már az agyamra megy... de nem Nálad, félre ne értsd! Jó, hogy írtál róla!



Re: Hálapénz (Pontok: 1)
- Emericus (imike@labor.hu) Ideje: Július 15, vasárnap, 20:18:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Remek kis írás. Sajnos, igaz is, amennyiben egészség-ügyben ma kicsit minden a feje tetején áll ebben az országban. Egyrészt kevés az orvos és egyre kevesebb (...), ha a betegek felőli igényt nézzük. Másfelől viszont túl sok, ha azt veszem, hogy tovább szűkítik a kereteket, osztályokat vonnak össze és szüntetnek meg, ami megint csak kevesebb orvosnak ad megélhetést (nem munkát, megélhetést). Aztán, túl drága a gyógyszer, kevesen jutnak a megfelelőhöz, vagy ha igen, horror áron. Másrészt viszont túl olcsó is lehet a gyógyszer, mert az illetékes pénztári hatóságok rendületlenül emelik tovább az árakat. Minden vizsgálat, beavatkozás elérhető ma minden biztosított számára, kár, hogy nem mindenki éri meg a tervezett CT-t, műtétet etc. Ezért persze, az orvos a hibás. Amúgy remek fordulat a hatóság részéről: a tiltó rendelet megint a hálapénz felé tereli a közfigyelmet a nagyságrendekkel nagyobb problémákról, másrészt a feloldó rendelet a helyi vezetés részéről azt a látszatot keltheti az orvosokban, hogy kaptak valamit. Ráadásul egyenesen a főnöktől, akinek majd illik ezért hálásnak lenni. Forog a gyomrom.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds