[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 310
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 310


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Lóbotrány
thomba

Nem is értem, miként jöttek rá, hogy lóhússal keverik a marhahúst. A legelőn egy jószemű ember viszonylag könnyen meg tudja különböztetni a pacikat a tehenektől...


A ló négylábú állat, mégis megbotlik néha, mondja egy magyar közmondás. És miután a ló megbotlott, elkerülhetetlen, hogy levágják. Jó lesz a bőre bundának, négy lába meg kocsonyának, danolják a cigányok. Most izgatottan várom az újabb híreket, mikor fogják a kényes nyugateurópai dámák lóbőrre felcserélni drága nercbundáikat. Mert, ha így mennek tovább a dolgok, előbb-utóbb még ezt is megérjük. Attól talán nem kell tartani, hogy a kocsonyából kilóg majd a lóláb, elvégre - legalábbis tudomásom szerint - Európa nyugati felén nem igazán kedvelt étel a kocsonya. Sőt, Angliában például még a lóhúst sem tartják ehetőnek, s nem azért, mert tisztátalan állat a ló. A tisztaságnak ehhez semmi köze nincs. Egyszerűen arról van szó, hogy az angol lovas nép, és szerintük bizony isten ellen való vétek kolbászt készíteni egy olyan állatból, amelyik akár díjat is nyerhet az epsoni lovasderbyn.
Persze mi magyarok is lovas nép vagyunk, mi is nagy becsben tartjuk a paripákat, de még a gebéket is. Ékes tanújelét adtuk ennek a háború alatt és közvetlen utána, amikor a lócsemege számtalan embert mentett meg az éhhaláltól. Igaz, annak idején az angolokat is érte éppen elég bombatámadás, de náluk - valószínűleg a jobb szervezésnek köszönhetően - mindig jutott vesepuding az asztalra, még akkor is, ha egy robbanás esetleg elvitte az asztal lábát. Az asztal alá mégsem lótetem került.
Az angoloknak - s mint hírlik, a franciáknak, a németeknek, sőt, immáron a cseheknek is - alkalmuk adódott megbarátkozni a lóhússal. Azt egyelőre még nem tudják, hogy állítólag egészséges is, hiszen csak mostanában kezdték el kóstolgatni az ízét, s aki evett belőle, az panasz nélkül tette.
A botrányt nem is ők okozták, hanem egy laboratórium, amelyik a forgalomba hozott húskonzervek, húsgolyók és hamburger fasírozottak összetételét vizsgálta. És egy ilyen laboratóriumban mindig kitalálnak valamit, ami megbolygatja a kialakulófélben levő étkezési szokásokat. Nem is értem, miként jöttek rá, hogy lóhússal keverik a marhahúst. A legelőn egy jószemű ember viszonylag könnyen meg tudja különböztetni a pacikat a tehenektől, de egy laboratóriumban ez csak akkor fordulhat elő, ha valamelyik laboráns nyerítést vél kihallani a húsgombócból.
Jöttek is a vádaskodások, ki keverte össze és miért. A húsüzem így akart lefaragni a költségeiből vagy nincs elég marha a szigetországi réteken? Ha így van, akkor félő, hogy szegény briteknek még tejük sem lesz elég. Nem lepődnék meg, ha idővel kiderülne, a tehéntejet kancatejjel keverik. Akkor talán arra is rájönnek, nem is olyan komisz az a kumisz.
Ami a marha-ló húskeveréket illeti, igazán panaszra senkinek sincs oka mindaddig, amíg a lónak csak bizonyos részeit keverik a marhahússal. Egy kanca esetében még attól sem kell félni, hogy tévedésből illetlen lórész kerül a keverékbe. Így aztán túlontúl nagy baj nem is lehet.
Ideje: Február 28, csütörtök, 18:47:54 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Lóbotrány" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Lóbotrány (Pontok: 1)
- Anna1955 (anna.lorinczi.l@gmail.com) Ideje: Március 01, péntek, 05:10:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Időről, időre mindig kiderül valamiről, hogy nem tudjuk mit eszünk. Engem nem is a ló miatt háborított fel a megszellőztetett hír, inkább azért, hogy miért veszik mások a bátorságot eldönteni, hogy mi kerüljön a tányéromba, és tehetik ezt anélkül, hogy komolyabb következménye lenne. Szarkasztikus cikked, nagyon tetszett. Szeretettel: Anna :))



Re: Lóbotrány (Pontok: 1)
- cirimok (voyager5@freemail.hu) Ideje: Március 02, szombat, 16:35:31
(Adatok | Üzenet küldése)
A cikkeden jókat derültem, köszönöm ezt az élményt!!
Nem tudom, már tudod-e, h a lóhúst igazi lóhúsként, Erdélyből importálta egy angol cég. Teljesen legálisan. Aztán a környékbeli marhahúst szaporították fel vele, és visszaexportálták ide, nekünk. És még mindig olcsóbban vettük meg, mint az itten gyártódott marhát. Vagy lovat. Mindenféle plusz alkatrésszel együtt...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds