[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 164
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 165

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kreatív csatornák V. – Relaxáció
csega

Célok jönnek, célok mennek, az idő telik, a könyvekre por rakódik, és akármilyen évet is írunk, még mindig az egyetlen és legjobb tanács: Ne ess pánikba!


A relaxáció nagyon fontos, ezt Frankie is megénekelte. A legjobb, ha az alkotás szórakozás; de sajnos az, amit manapság a világban látunk, sürget minket, azt mutatja, hogy le vagyunk maradva mindenki mástól.
Kicsit olyan ez, mint a pszichológiában az ún. “Facebook-depresszió”. Mindenki a legjobb arcát mutatja, a legjobb fotót teszi fel magáról, a kapott visszajelzésekből az elismeréseket hangoztatja, a hibákat elhallgatja. Az a személy, aki éppen valamiféle gondokkal küszködik, a közösségi hálóra fellépve abban az illúzióban találhatja magát, hogy rajta kívül mindenkinek fantasztikus az élete. Elég lehangoló kép, nem?
Az irodalmi világ is néha hasonló képet tár elénk. Az egyiknek megjelent az újabb kötete, a másik megnyert valami díjat, én meg otthon ülök tollal a kezemben egy üres papír felett. Persze józan ésszel tudjuk, hogy nem kell egy egész kötet ahhoz, hogy új színt vigyünk a világba, elég egyetlen vers is. Azt is tudjuk, hogy a legfontosabb közönség mi magunk vagyunk, hogy élvezzük az írást, mert különben a fene ette meg az egészet. Mégis, amikor hasonlítgatni kezdjük magunkat a kortársakhoz, hamar úgy érezhetjük, hogy már rég le kellett volna tenni az asztalra valamit. Elég lenne pedig visszanézni egy kicsit, mennyire is tele van az asztal minden olyannal, amit az életünk során alkottunk; csak az agyunk azt súgja nekünk, hogy az egész mit sem ér; mert ilyen az emberi elme, tudat alatt mindig az újban találja meg az érdekeset, és mindig úgy állítja be, hogy csak akkor leszünk valakik, ha majd egy jövőbeli célt el fogunk érni.

Szeretnél készíteni egy kötetet, de még csak két versed van kész? Ne ess pánikba! Egyszer majd kész lesz a többi is.
Nem jut eszedbe egy kulcsfontosságú rím? Ne ess pánikba! Majd eszedbe fog jutni valami jelentéktelen pillanatban, pl. mikor mosogatsz.
Eszedbe jutott valami, és nem tudod leírni, mert épp nincs nálad papír? Ne ess pánikba! Ha ezzel a gondolattal előálltál, képes leszel másikra is.

A lényeg, hogy az írás ne egy stresszforrás legyen a számodra, hanem egy kellemes időtöltés, és ehhez fontos, hogy ne elvárásaid legyenek magaddal szemben, hanem örülj annak az oldalának, hogy mennyi lehetőség áll előtted. Ha konkretizálni szeretném a tanácsomat, akkor a következőt mondanám:

  • Pakolj le minden az asztalról! Az sem baj, ha éppen a földre kell tenned mindent, mert nincs hely, csak az asztal legyen üres.
  • Készíts egy bögre gőzölgő teát, és tedd az asztal bal oldalára!
  • Középre helyezz egy üres papírt, és egy tollat!
  • Jobbra mellé tégy egy szótárt (vagy enciklopédiát, vagy hasonlót, amiben rengeteg szó van egymás alatt egy listában)!
  • Csukd be a szemed!
  • Végy egy nagy levegőt, tartsd benn egy kicsit, majd szép lassan fújd ki!
  • Nyisd ki a szemed, és nyisd ki a szótárat egy véletlenszerű helyen!
  • Keresd meg az oldalon a legérdekesebb szót, és keress vele egy rímet!
  • Folytasd a munkát, ahogy jólesik!

Nem vált be a tanácsom? Ne ess pánikba! Idővel meg fogod találni a saját módszered.
Ideje: Június 05, hétfő, 21:28:46 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Kreatív csatornák V. – Relaxáció" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Kreatív csatornák V. – Relaxáció (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: Június 07, szerda, 16:32:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Valamikor réges-régen (egy messzi, messzi galaxisban :-))) ) szerettem relaxálni... de úgy lehet, ahogy mondod, hogy állandó sürgetettségben élünk, és így úgy érezzük, ere már nincs idő. Pedig kell találni rá, mert nagyon hasznos.
A pánik? Azt gondolom, ha az alkotás nem öröm, hanem rettegés kudarctól, határidőktől, akár önmagunktól is, akkor nem lesz jó eredménye, bármennyire is lehetünk jó eszközöknek a birtokában. Ugyanakkor a pánik felülírja kreativitást is... vagy nem? De! Úristen! ;-)



Re: Kreatív csatornák V. – Relaxáció (Pontok: 1)
- winner Ideje: Június 27, kedd, 22:07:23
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Na igen! Ki hogyan alkot. Neked a fentebb leírt módszer jön be. Azt hiszem, százból ketten vagytok ezzel így. A többi kilencven nyolc másképp alkot. De az igaz, hogy ha valaki megtalálja azt, amiben ő valóban jót és szépet tud alkotni akkor sínen van. Ahhoz viszont meg kell érni, hogy valaki ne pánikoljon, mert egy hete (hónapja, éve – megfelelő aláhúzandó) nem írt semmit.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds