[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 71
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 72

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Beszélgetős: A tűz filozófusa


Mindig vannak emberek, akik hajthatatlanok, s csak a saját fejük után mennek. Új utakon járnak, s miattuk jut elõbbre az emberiség.


S vannak nagyon sokan, akik ápolják a hagyományokat, õrzik az értékeket. Általuk marad fenn az emberi kultúra.
Ámulva hallgattam filozófia előadáson a tanáromat. Olyan lelkesen beszélt a filozófia kialakulásáról, hogy magam is kezdtem elhinni neki, ettől fontosabb dolog nincs is a világon. Mert a filozófia a bölcsesség szeretete. Mert a filozófusokat nem téveszti meg a földi élet csalfa csillogása. Mert a filozófusok régen olyanok voltak, mint a nagy mesemondók. Tanították az embereket, anélkül, hogy könyvből olvashattak volna bármit is. "Képzeljék csak el!" -emelte fel hangját az előadó. -"Mekkora ismeretnyagot képes tárolni az emberi agy!"

Nos, kedvet kaptam hozzá, hogy én is megosszam a tudásomat. Bemutatom hát kedvenc filozófusomat: Hérakleitoszt.

Egyszer volt, hol nem volt kb i.e.530-ban Epheszoszban, élt egyszer egy gazdag ember a feleségével, akinek egy szép napon fia született. A gyermeket elneveztek Hérakleitosznak. Szülei a várost alapító dinasztiához tartoztak, így hát papkirály lehetett volna belőle. De Hérakleitosz erről a megtisztelő címről fivére javára lemondott, mert csak a bölcselettel akart foglalkozni. Szabad ember akart lenni, s gondolkozni. Magányos volt. Úgy érezte az emberek nem értik meg sem a tanításait, sem a körülöttük lévő világot.

"Az embergyűlölő!" - mondták róla, miközben nagyon szerette az embereket. Éppen ezért ostorozta őket, mert EMBERT szeretett volna faragni belőlük.
Semmi nem volt jó számára. Indulatos volt, nagy kritikusa az emberiségnek.
Remetemódon élt, növényekkel táplálkozott, gyűjtögetett (miközben király is lehetett volna), nem voltak szolgái sem. Szervezete legyengült, megbetegedett. Visszament a városba, s mivel nem hitt az orvosi véleménynek, panaszát is rejtvényekben adta elő, mit az orvosok nem értettek meg. Így kénytelen volt maga kezelni betegségét.
60 évesen halt meg. Mindössze 129 tanítása maradt ránk, mégis a legnagyobb filozófusok között tartják számon. Ízelítőül néhány gondolata:

- Keresni kezdtem önmagamat.

- Menj és járj be minden utat, a lélek határait el nem éred, olyan kimeríthetetlen.

- Nehéz a szenvedély ellen harcolni, mert azért amit akar, a lelkét dobja oda.

- Az emberi tanítás, mint a gyermekek játéka.

- Az ismerethalmaz nem tanít meg értelemre.

- Az út fel és le ugyanaz.

- A méreg egyes embereknek gyógyszer.

- Nem léphetünk kétszer ugyanabba a folyóba.
Ideje: Szeptember 14, kedd, 20:36:14 - ukume

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Tudomány

"A tűz filozófusa" | Belépés/Regisztráció | 14 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A tűz filozófusa (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Szeptember 14, kedd, 23:03:43
(Adatok | Üzenet küldése)
Tetszik nekem ez a Herakleitosz!!! :-))))
Jó, hogy felelevenítetted ezt az ismeretet!!!!



Re: A tűz filozófusa (Pontok: 1)
- pieter Ideje: Szeptember 14, kedd, 23:07:56
(Adatok | Üzenet küldése)
Mottó:
Contraria non cotraditoria sed complementa sunt.
Niels Bohr

Miből gondolod, hogy az emberiség 'előbbre jut'-ás ban lenne? A kedvenced, és a többi nagy ókori görög gondolkodó idejében az egy négyzetméterre eső zsenialitást hasonlítsuk össze ...amivel akarod.Vagy akár Marcus Aureliust és George Busht.



Re: A tűz filozófusa (Pontok: 1)
- pieter Ideje: Szeptember 14, kedd, 23:20:47
(Adatok | Üzenet küldése)
Ja, és hogyan is állhattam volna meg az én kedvencemtől közölni egy gondolatot, a 'nagyon hívők'-kel kapcsolatban.

Azok akik hisznek igazukban- az egyedüliek akiket az emberi emlékezés megőriz- holttestekkel tele földet hagynak maguk után.

E.M. Cioran



Re: A tűz filozófusa (Pontok: 1)
- Ywerd Ideje: Szeptember 15, szerda, 00:19:44
(Adatok | Üzenet küldése)
Nemrég vizsgáztam ógörög filozófiából. Akkor még nem szerettem Hérakleitoszt. Utána amikor már nem volt kötelező sokat foglalkoztam vele. Azért ennyire nem hajtanék előtte fejet, mert csak egy fickó volt a sok közül. Szókratész meg a többbi is éppilyen szimpaztikus. (Szokratésznek jobbak a poénjai) Tűz... nála az arkhé a tűz volt, vagy valami ilyesmi rémlik asszem. Nomeg ha jól rémlik Herakleitosz agyalta ki az első fejlődéstörténetet. Nomeg a halála is érdekes mesének rémlik. Az a baj, hogy összetévesztem a sok hasonló nevűt. A lényeg: Ha már a legelején így leesik az állad, akkor várd ki Descartesot meg Hegelt mondjuk... bizti csípni fogod.



Re: A tűz filozófusa (Pontok: 1)
- Gradvolt-Endre-30Y Ideje: Szeptember 15, szerda, 01:02:33
(Adatok | Üzenet küldése)
Ha Herakleitoszt is "humorosan" akartok olvasni, lapozzátok fel Umberto Eco Bábeli beszélgetés című könyvét. Néhol örkényi abszurditással fogja meg a dolgokat (bár a hátlap ajánlása az olasz Karinthy-ként aposztrofálja). A "Nem léphetünk kétszer ugyanabba a folyóba" elvét például egy pisztrángon keresztül mutatja, vektorképletekkel és algebrával, hogy miért is nem úszhat (fizikai értelemben) egy hal kétszer ugyanabban a vízben. Rövid, 2-3 oldalas szösszenetek vannak a könyvben, amelyek némelyike szociológiai vagy filozófiai tanulmányként értelmezve is remek olvasmány. Mindenkinek csak ajánlani tudom.



Re: A tűz filozófusa (Pontok: 1)
- trock (nincs) Ideje: április 18, hétfő, 03:05:16
(Adatok | Üzenet küldése)
1999-emlekeyetes /szetbombaztakk bennunkek/barataitok /orban azt monndta /vegre a szazab vegen a gyoytesek oldalan vagyunk/idezet/s ma a jo belepes oldalan hidd el en mint MAGYAR nem kivanom a segitsegeteket/legyetek boldogak csak ne torodjetek velunk /mimitt akarunk elni /a vviragokat /szerelmet /reteket/szivarvanyt/jo letet /tartsatok meg magatoknak..trock



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds