[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 323
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 323


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kontra bokszmeccs vagy micsoda


Kedves Stako:) Érdekelne a téma, és szívesen gondolkodnék róla együtt veled, és másokkal, de azt hiszem nem értelek pontosan. Már rögtön az elején elakadtam, hogy mi is az a "mem", és hogy kerül ide?


Próbálom értelmezni, amit írtál a "mem"-ről:
-kultúrális vírus , azaz- az emberi civilizáció továbbörökítő egysége (maga a vírus szó, már eleve valami fertőzést sugall nekem, vagyis ebben az értelemben a mem nekem mint valami káros ideológia jelenik meg)
-a "mem", mint gondolat, kihat a környezetére (itt nem érzem a logikai összefüggést, az előzőekben elmondottakkal, de legyen! Naná, hogy a gondolat kihat a környezetére! Az a dolga)
-a filozófia "mem"-je, ami ideológiai töltetté transzformálódva hat, és akár társadalmi változásokat, háborúkat is előidézhet
- a felfedezések "mem"-je: ami pozitív módon befolyásolta az emberiség történelmét -pl, a kerék
- a "mem",'mint evolúciós tényező nem is a startnál jelent meg, azaz az evolúció megjelenésével kezdte meg ténykedését, hanem csak később, az evolúció egy adott pontján csatlakozott hozzá.' (Na ezt itt abszolúte nem értem... Hogyan kerül az evolúció, mint start pont a kultúrális vírus, a gondolat, a filozófia, a kerék, és a háborúk után?????)

Szóval ezek után: szeretném megkérdezni: mi is az a mem? (És ha lehet, elmagyaráznád nekem ezt úgy, hogy egy hat éves is értse?)

Nos akkor az ELSŐ MENET:

"-valamikor az őskorban történt ez, amikor a Földön egyszerre három emberi faj küzdött a dicsőségért, hogy melyikük lesz a ma élő ember őse."
Nos, amennyire tanulmányaimból emlékszem: emberi fajból csak egy van. (Bár bevallom a biológiát világ életemben utáltam, mert anyám, apám biosz szakos és ettől valahogy a tanáraim meg voltak róla győződve, hogy én az anyatejjel szívtam magamba a sejtelméletet meg a kérődző gyomor részeit, pedig áááá, dehogy. Talán ezért is lettem az irodalom elkötelezett híve, úgyhogy végső soron hálával tartozom a sorsnak ezért a kis eleve elrendeltetésért -, de ezt csak úgy megjegyeztem, mintegy lazításképpen, ebben a reklámokkal átitatott, média által vezérelt, kultúrális világunkban)

Ha jól értem (és világosodik lassacskán az elmém!), akkor a mem, mint civilizációs tényező, a gondolat megjelenését hivatott képviselni. Ebben az esetben erősen kétlem, hogy ez az őskorban jelent volna meg, hiszen már a gerinces állatok megjelenése is jóval korábbra tehető, azok pedig egészen biztosan tudtak gondolkodni. (Kellő információ hiányában megjegyzem, hogy véleményem szerint: be nem bizonyított dolog, hogy a nem gerincesek nem gondolkodnak)


Szóval, kedves Stako! Mi itt a kérdés?

Amennyiben az evolúció kezdete, hát az bizony valóban csak hipotézis, hiszen időben végtelenül messze kezdődik, ami már önmagában is felfoghatatlan az emberi agy számára. Marad hát a hit. A hit, hogy miben hiszünk, amelyben az első kérdés mindig az: hogy teremtődött a világ, és benne az ember.
Pedig számomra egyre inkább az a kérdés,
- ha csupán anyag az ember, akkor mi a lélek? És honnan az akarat? És ha minden anyagi: miben áll a döntés felelőssége (hiszen akkor maga a döntés is anyagi, vagyis fizikai törvényszerűségek egymásutánja)
- Amennyiben viszont létezik valamiféle ... nevezzük úgy "szellemiség", miben áll az ő felelőssége. Hiszen aki teremt, az felelősséggel tartozik a teremtményéért (amennyiben ez az alaptétel nem igaz, akkor maga az erkölcs alapja kérdőjelezhető meg!)
- élhetünk-e szabadon a ránk ruházott szabadakarattal? (szabadon: vagyis annyit tesz, hogy félelem nélkül dönthetünk-e, avagy annak a biztos tudatában, hogy büntetést kapunk, a nem megfelelő döntésekért),
- avagy a másik kérdés: ha bűn az, hogy az ember a tudás fájáról evett, akkor vajon maga a gondolkodás nem vált-e azzá. S ha igen: akkor hogyan érvényesíthető gondolkodás nélkül a szabadakarat?


Ideje: Január 14, péntek, 09:23:05 - ukume

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Dolgozat

"Kontra bokszmeccs vagy micsoda" | Belépés/Regisztráció | 4 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Kontra bokszmeccs vagy micsoda (Pontok: 1)
- stako Ideje: Január 18, kedd, 17:53:28
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szóval, először is mea culpa, mert talán érlelhettem volna még néhány napig a gondolataimat, mielőtt papírra vetem őket, hogy érthetőbb legyek! És most akkor a tényekhez:
Javasolnám, hogy olvasd el egy másik cikkem /KÉRDÉSEK AZ EVOLÚCIÓRÓL/, és akkor meglátod, hogy én se vagyok ateista, sőt, szerintem az evolúció nagyon is beleillik isten tervébe.
Szerintem, a mem is ennek egy része, ami az embert kiemelte környezetéből, képessé rá, hogy felismerjen nagyobb összefüggéseket. Ezt a képességét sajnos, nemcsak jóra használta, mint ez a történelemből is kiderül.
Bizonyára tudod, hogy az emberré válás egy folyamat eredménye, és ennek a során voltak olyan korszakok, amikor két vagy több emberi faj egyidőben létezett. Ilyen volt az a kor is, amikor a homo erectus, a mai ember őse, a neander völgyi ősember, és antropológiailag a mai ember együtt létezett. Az evolúció egyik rejtélye, hogy ebből a versenyből miért pont mi kerültünk ki győztesen, és én erre állítottam fel egy hipotézist.
Szóval, erről van szó, és remélem, most érthetőbb voltam. Egyébként pedig nagy örömöt szerzett a reagálásod, ami különben csak közvetett úton jutott el hozzám, egy barátom közvetítésével, mert engem a számítógépem letiltott a fullról! És ha valamit még ezek után sem értsz, bátran fordulj hozzám, biztos bennem van a hiba!

zsolt




PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds