[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 343
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 343


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fóbiák (gyűjtés - 2. rész)


(gyűlölet fóbia) Egy gyűlölet-fóbiás csoportterápiás ülésen hangzott el az alábbi mondat:


Magamat jobban gyűlölöm, azért mert gyűlölök, mint azt, akit gyűlölök.


*


(zenehallgató-fóbia) A zenék fóbiája. Némely zenének annyira elege van abból, hogy mindig csak ő zenél, és mások hallgatják, hogy szeretne már csendben lenni. Ilyenkor a zene nem zene lenne, hanem: csend. Mivel a zenehallgatók már ab ovo csendben vannak, ebben az állapotban két csend hallgatná egymást. Hej, az volna ám a jó világ!


*

(becsomózott nylontasakfűl-fóbia) A becsomózott nylon- tasakfül kicsomózóinak betegsége. Tünetek: arc és szemideg rángatózás, körömágy fájdalmak, heveny dühroham, ami nylontasak szétszaggatással párosul. Terápia: vigyük hűvös helyre, adjunk a kezébe buborék gömböcskével ellátott nylon darabot. Órákig fogja meredten-mélán pattintgatni, miközben fokozatosan megnyugszik.


*

(zokni-fóbia) Egy bizonyos Faludy György nevű magyar költő fóbiája. Számomra teljesen érthető fóbia. Ha költő lennék, én se hordanék zoknit. Nem tudom pontosan, de a költőre, úgy élete dereka táján tört rá ez a fóbia, s mivel ma már elég idős, mondhatni, ő a legidősebb magyar költő, ezért méltán bekerülhetne a Guiness Rekordok Könyvébe a költő, aki leghosszabb ideig nem hordott zoknit kategóriában.


*


(páratlanzokni-fóbia) A páros zoknik egyik felének fóbiája a párjával szemben. A páros zoknik úgy vannak egymással, mint az ember párok; ha túl hosszú ideig vannak együtt, egy bizonyos idő után hajlamosak elhagyni egymást. Kiég a szenvedély, elmúlik a szerelem, s nem lép a helyébe szeretet. Megunják egymást; elhidegülnek. Ilyenkor az egyik zokni, néha, se szó, se beszéd, lelép valahová. Észrevehetjük: valamennyi idők múltán egyre több a páratlan zoknink. Ezen még az időnként (évente, kétévente) megejtett zokni pároztatás sem segít, a művelet után a zoknik újult erővel és szinte megbőszülve hagyják el egymást. A folyamat visszafordíthatatlan, és egyszer csak elérkezik az a kritikus pont, amikor a lakásunk hermetikusan zárt terében csak és kizárólag páratlan zoknik vannak. Tragikus dolog ez! Terápia nincs, de ha szerencsénk van, megjelenik a családban egy sógornő, vagy hasonló szerzet, és a zoknik csodálatos módon újra egymásra találnak.


*


(öregedés fóbia) Elég közkedvelt fóbia. Nagyon sok ember, főleg a nőneműek, úgy öregszenek, hogy közben fiatalodnak. Egy negyven éves nő úgy néz ki, mintha húsz éves lenne. Ötven évesen, mint egy jó karban lévő harmincas. Hatvan évesen kiköpött negyven. Hetven felé életvidám hatvanas. És így tovább. Száztíz éves korában alig néz ki száznak!


*


(patak-fóbia) Azoknak a fóbiája, akik nem nyugodnak bele abba, hogy nem léphetnek ugyanabba a patakba kétszer. Ez a fóbia több ezer éves, sőt egyesek szerint már az írott történelem előtt is voltak próbálkozók. De nem menjünk annyira messze. Maradjunk az ókornál. Az egyik első kétszer a patakba lépőt, vagyis evvel kísérletezőt, Heistraispruthalphanész írta le. (Ő volt az első dokumentálható kétszer a patakba lépőt megfigyelő. Később a Megfigyelés külön tudományággá vált, a Megfigyelők pedig e tudomány komoly tudósai) Tanulmányában, amely az Első Ugyanabba a Patakba Lépő hangzatos címet viselte, s amely fölöttébb különös módon nem veszett oda a Nagy Alexandriai Könyvtártűzben, így ír erről. „Az illető belelép a patakba, majd folyásirányban, a patakvíz folyásával azonos sebességgel lejjebb gyalogol, miközben tekintetét állandóan a sodrásra szögezi. Így próbálja követni az a hullámocskát, fodrocskát, ami vélhetőleg a belépésénél keletkezett. Újra belelép, de közben rájön, hogy az a hullámocska-fodrocska rég nem az, amibe belelépett. Mert mi bizonyítja, hogy azok a patak molekulák ugyanazok a patak molekulák, mint amelyikbe belelépett? (Mint, aki halkan belelépett.) Leül, elgondolkodik. Közben a patak: folyik. Most avval próbálkozik, hogy megjelöli valamivel a belépés helyét. Először a Szent Olajjal próbálkozik. Aztán a Nem Szenttel. Nem jó. Aztán színes tintákról álmodik. Az olaj is, a tinta, a festék is szétterül, szétfolyik a víz felszínén. Bedob egy szirmot Írisz koszorújáról, ott, ahol először belelépett. A parton követi a szirom bukdácsolását a kristályos víz felszínén. Rálép a sziromra. Beletapossa az iszapba, a patak medrébe. Rájön, milyen butaságot tett. Leül, sír. Könnyei belefolynak a patakba, s némileg sóssá teszik az amúgy édes vizet.” Ez volt tehát az első Megfigyelés. Amikor Heistraispruthalphanész e tanulmánya megjelenik, a kortársak felkapják a fejüket. Tényleg, mondják, minő érdekes gond. Megalakulnak az első tudományos csoportok, theam-ek a jelenség tanulmányozása, illetve a probléma megoldása céljából. 746 J. i. e. (jóval időszámítás előtt) Megalapítják az Első Kétszer a Patakba Lépők Tudományos Akadémiáját (EKÉPALÉTUAK) /Hüpszhüsz tirannus birtokainak egy éves bevételét ajánlja fel e nemes célra./. Persze, a tudományos vizsgálatokkal párhuzamosan létre jönnek, az un szakadár vagy földalatti (Undergund) kétszer a patakba lépők társasága is. Ugyanis míg az előbbiek a józan ész (ráció), a logika napvilágánál vizsgálják a kérdést, az utóbbiak barlangos vízfolyásokban, földalatti erekben, csobolyókban próbálkoznak. Amazok lenézik emezeket. Emezek fityiszt mutogatnak amazoknak. A Társadalom kettéhasad. Közben megalakulnak az első Kétszer a Patakba Lépők Titkos Társaságok. (KÉPALÉTITÁ) Ezek szakrális alapon vizsgálják a kérdést, és magjai lesznek a később létre jövő Misztikus Lépőknek. (MILÉ). A MILÉ-ket mind az EKÉPALÉTUAK, mind a KÉPALÉTITÁK üldözik, és egy csendes vasárnap délután rövid úton keresztre feszítik. A mártírok emlékére megalapítják a Nagy Vallás a Kétszer Patakba Lépőknek. (NAVAKÉPALÉ). A NAVAKÉPALÉ pár évszázad alatt Világvallássá vállik. E sikerben nem kis szerepe volt a hit és vallásalapítónak, Krixkrax-nak, aki a Hagyomány és a Tanítványok szerint tényleg kétszer lépett a patakba. A Ténylegesek (Tanítványok) le is írták az esetet tizenkétezer vaskos kötetben, ez az Írás, vagyis a Szent Patak. Ma már minden kisiskolás ezt viszi a hóna alatt, ha iskolába megy, és a Hotelszobák éjjeliszekrény fiókjainak elmaradhatatlan kelléke. Eközben olyan hatalmas irodalma támad a kérdésnek, hogy a Világegyetem kissé megsüllyed a roppant súly alatt, és mintegy 30 fokban meg is dől. Ebben az időben lendülnek támadásba az Eddig és Ne Tovább, Kétszer Patakba Lépők! (EDNETOKÉPALÉ) szervezetei is, amelyek az egykori EKÉPALÉTUAK szellemi leszármazottai.
Még sok mindent elmondhatnék erről a fóbiáról, de sajnos jelen írás szűkre szabott keretei ezt nem teszik lehetővé. Aki kíváncsi a részletekre elolvashatja az A patak-fóbia, mint a Világ tótumfaktuma című művemben, amely 5432-ben jelent meg a CURVINA kiadó gondozásában, ára: 999999 vilá. (Dedikált példányokat külön kérésre ingyen küldök.)


*


(zár-fóbia) Az un. zippek (ejtsd: cippek) betegsége. Ide is alkalmazható a pár fóbiával ezelőtt említett házaspár hasonlat. A zippek bizonyos idő elmúltával elhanyagolják kötelességüket (megszokás? unalom?) és többé nem zárnak. Mindig kitalálnak valami átlátszó kifogást: fejfájás, 12 órás munkanap fáradsága, túl sok egyén egyidejű jelenléte a lakás különböző helységeiben, havibaj eleje, vége (a közepéről nem is beszélve!). A zárás hiánya egy sor következménnyel jár, amit most nem sorolok fel, mindenki ismeri ezeket a dolgokat, elég, ha belenéz a saját életébe. Vagy kinyit egy zipp-lapot. Oldalakon keresztül olvashat érdekes cikkeket erről a témáról.
Ideje: Május 24, kedd, 07:10:58 - Paulus

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Fóbiák (gyűjtés - 2. rész)" | Belépés/Regisztráció | 9 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Fóbiák (gyűjtés - 2. rész) (Pontok: 1)
- csingi Ideje: Május 24, kedd, 19:46:44
(Adatok | Üzenet küldése)
Mindegyik tétel rendkívüli, de a zokni-fóbián fetrengtem, a patak-fóbia meg egy külön tudományág megalapozásának tekinthető. Fergeteges. :))



Re: Fóbiák (gyűjtés - 2. rész) (Pontok: 1)
- Administrator (webmaster@fullextra.com) Ideje: Május 24, kedd, 22:04:12
(Adatok | Üzenet küldése)
Hát Paulus mester megint hoztad magad :) Nagyon jók! Én nem is tudnék kiemelni egyet sem, mert mindegyik egy gyöngyszem ;)



Re: Fóbiák (gyűjtés - 2. rész) (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Május 24, kedd, 22:52:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ezek szerint fóbiás zoknikkal már én is találkoztam :), sőt mivel elég sok a hasonló, de különböző mértékig használt, még nagyobb a kavarodás időnként.



Re: Fóbiák (gyűjtés - 2. rész) (Pontok: 1)
- Fata_Morgana Ideje: Május 30, hétfő, 06:54:35
(Adatok | Üzenet küldése)
Nagyon tetszik! :)))



Re: Fóbiák (gyűjtés - 2. rész) (Pontok: 1)
- bla (bla@gportál.hu) Ideje: Május 31, kedd, 06:39:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Élvezetes olvasmány volt.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds