[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 341
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 341


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Baleseti gócpont
tokio170

Nekünk javakorabelieknek már nehezen – de majd unokáinknak elmeséljük, amikor még aktívak voltunk, mennyit toltuk a közjó szekerét, mennyit fáradoztunk pl. a közlekedés javításán, izzadtunk az élhető városért...




Éjszaka, fél kettő. Még nem virrad, nyomasztó a sötét, de legalább haladni lehetne az Andrássy úton...




A remekbeszabott kandelláberek csillárjaiból leszűrődő fényt elnyelik a fák. Olyan, mintha kísértetek ugranának az úttestre, amikor félrészeg fiatalok kiáradnak valamelyik becsületsüllyesztőből. A közlekedési lámpák sorra pirosak - szinte ellentétes fázisúak. Miért kell, hogy éjszaka is dugók legyenek a rosszul beállított lámpák miatt? Legalább a sugárutak forgalmát ne szabdalnák (direkt) vonagló, szakaszokban elinduló-fékező kocsisorokkal.
De hát, mindig van felsőbb szintű intelligencia, mit érthet ehhez egy hangya, egy földönfutó, gondolkodásában is korlátolt egyed?

Végre elmarad a lámpaerdő, és a Városliget...
Itt is, ahelyett, hogy a gyorsabb, dinamikusabb áthaladás érdekében kiszélesítették volna a 100 évnél öregebb kishidat, inkább levágták a régi 2x2 sáv szélét a bringásoknak - hisz ők fizetnek mindenféle gusztustalan, és mérték nélküli járműadót, illetéket, sarcot a kormány bukszájába, nem az autósok, akik már-már néha az üldözöttek kategóriájába tartozó (még) megtűrt elemek.
Így, most már csak 2x1 sávon araszol a forgalom a Városligeten át, ami nappal jelentősen növeli (az eredeti dilettáns szándék a csökkentés volt) a liget szennyezettségi mutatóját, hisz a legnagyobb "kövér emissziók” az elindulás, gyorsítás környékén keletkeznek (nem is beszélve a fékporról, a koromról, és a nehézfém részecskékről).
Na szóval, elhagytuk a ligetet, éjszaka 1:45 van - nappal ez húzósabb lett volna. Robogunk az M3 kivezető szakaszán. 80-as táblák szép rendben, ami tényleg rendjén való, legalább ennyi járjon az autóstársadalomnak a kifosztásért.
Hopika, de mi ez? 70 – 60 - 50, és tábla "baleseti gócpont" felirattal. Mintha nem ismerném… de azért mindig elgondolkodom rajta, amióta elkészült a Szerencs utcai szintbeli átjáró. Meddig, kérem, meddig még? Ennyi év, és érv sem volt elég a baleseti gócpont megszüntetésére?
Pedig közben volt "gengszterváltás" is, befolyt több billenőplatós Kamaz adó, jöttek, mentek kormányok.

Baleseti gócpont, az azért stabilan maradt, és remény sincs a változásra, meg terv sem.

De sorolhatnánk még, mire nincsen reményünk sem már, nekünk javakorabelieknek. Ott van a Teleki Blanka úti felüljáró - ugye ott át lehetne menni Angyalföldre Zuglóból a Rákosrendező fölött - de az is csak egy álom, meg a félig elkészült híd végén a nagy kanyar.
A nagy kanyarokról jut eszembe: Budapesten a legtöbb híd budai vége egy nagy kanyar... (lehet vissza a múltba).
Képzeljünk csak el, egy néhány kilométeres alagutat, egyre csökkenő lélekszámú fővárosunkban (Bostonban, vagy Svájcban akár 50 kilométereset is lehet).
Nevetséges, itt ma már a vár alatti alagutat is kispórolnák, ha annak idején - 1857-ben - Adam Clark nem építette volna meg. Elkanyarodni mennyivel egyszerűbb ugye?
De nehogy elkanyarodjunk a témától is, ott van a csodálatos Lágymányosi híd, a homályos tükör világító testeivel.
Na hát! Ott nincs is hegy, mégis kanyar van a végén, eléggé sodrós. Pedig mehetnénk egyenesen is a vasút töltésén, de nem lehet, hiányzik valami... az út, meg elhatározás, és az akarat - mármint a felsőszintű. Inkább kanyargunk össze-vissza az Andor utca felé, ami már olyan teknős, meg vályús, (néhol enyhén kátyús is) mint az öreg roma portékája a nagyecsedi vásárban.
De menjünk délebbre, ha már Pesten vagyunk. Nézzük mi történt a "peremeken" pl. a XVIII. ker. Méta utcánál...
Ez az út az ún. "külső kerületi körút" egy darabja most még. Tervbe van véve, hogy majd egyszer (30-50) év múlva, megépítik – talán - a XV.-XVI.-XVII.-XVII.-XXIII.-XXII. kerületeket összekötő gyűrűt, és akkor eme kerületek között nem kell szlalomozni. Friss jogosítvánnyal is lehet közlekedni, mert eddig többen tévedtek el, mint amennyien odataláltak, azért van itt is állandó csúcsforgalom (sokan benn ragadnak a szlalompályán). No de vissza lényeghez... Ugye itt a közelben épült néhány nagyáruház, (multifunkciós persze) nos ezek adományaiból (?) épült egy felüljáró, mert eddig szintbeli kereszteződése volt itt a vasútnak.
És lássunk csodát, ezután alul semmi, felül 2x1 sáv a hídon. Na ezt is jól kitervelték, mostanság a sor vége már nem a 800 m-re lévő Pozsony utcáig áll, mint régen, hanem csúcsidőben egybefüggő a sor a Gilice térig, és áll a Margó Tivadar is (kb. háromszoros hosszban, mint előtte).

Ha már erre járunk, akkor néhány szót ejtsünk az M0-ról is. Ott sem tudta mit csinál a bal kéz, amikor tervezett jobb.
Az M0 régi vonalvezetése ugyanis megcélozza Pestimre közepét, mintha egy nagy dobbantás után át is akarná ugrani azt, (alagút kizárva) de nem... Több év kilátástalansága után létrafokszerűen elterelték az M5-re, majd később hozzátoldva egy szakaszt halad kifelé (néhány km-rel odébb még befelé húzott) jócskán, míg elhagyva Gyált újra Bp. körüli pályára áll, és Vecsés, és Üllő közötti kerülővel tér ismét vissza - majd egyszer - Rákosborzalmas irányába, ha megérjük.
...itt is csak a kerülő, a plusz kilométerek, de kit izgat ez? A többlet üzemanyag sokszintű adója jól jön a hányaveti költségvetésbe. Az alagút építése pedig szóba sem kerülhetett. Reptér alatt? Újmagyar gondolkodással? Ezek után a forgalom jelentős hányada maradt a Méta úti felüljárón azóta is, ahogy a sorállásból naponta tapasztalható.
Bizony, ha a reformkorban is így gondolkodtak volna, amikor még nem volt fejlett a motorizáció, és az Andrássy út is olyan széles lenne, mint a Méta felüljáró, igencsak háborognánk mi, mostan élők, hogy azok a "régi csibészek", fikarcnyit sem gondoltak a holnapra, de hát a mai visszásságokat látva, ki emeli fel a szavát? Csak megy mindenki a benzinkúthoz 5000-ért tankolni két-háromnaponta, így mindig ugyanannyiba kerül egy picinyke üzemanyag, csak a megtehető táv kisebb.
Mikor lesz végre körgyűrűnk Budapesten, mikor lesz külső kerületi körút, mikor, mikor, mikor, mikor....?!?
Nekünk javakorabelieknek már nehezen – de majd unokáinknak elmeséljük, amikor még aktívak voltunk, mennyit toltuk a közjó szekerét, mennyit fáradoztunk pl. a közlekedés javításán, izzadtunk az élhető városért...
Ők majd megértően bólogatnak, és mosolyogva kirakják Budapest lakott terület kezdete mellé, a "baleseti gócpont" - jól mutató - tábláját.

2007-07-08


Ideje: Július 09, hétfő, 14:53:07 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Baleseti gócpont" | Belépés/Regisztráció | 16 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- persecuted Ideje: Július 09, hétfő, 17:41:23
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Próza? Mit nem látnak szemeim, jó továrisom:) Igen, ez egy agyonrágott góc...Pedig olyan gyönyörű ez a város, annyira jó a közlekedés, minden pontja könnyen megközelíthető...Aki járt más fővárosokban, tudja ezt. Nem tudom, hol van az ebcsont elásva, lehet a 4-es Metró környékén? Tetszett írásod:)



Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: Július 09, hétfő, 18:38:08
(Adatok | Üzenet küldése)
Szerintem a fóliázott üvegzsebekben van a "lényeg", tudod, hogy a hangyáknak ne lehessen belelátni...:)))


]


Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Július 09, hétfő, 18:25:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Írásod tele van igazsággal és talán azok is meghallják, akinek meg kellene hallani. Tetszett. Puszi.Lena



Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: Július 09, hétfő, 19:29:11
(Adatok | Üzenet küldése)
Nem hiszem Lenocska, őket más dolgok feszítik, de azok annyira, mint aktmodellt a bableves.:(((


]


Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- gabiga Ideje: Július 09, hétfő, 23:33:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jól mondod Földim! Akinek négy kerékkel több van bizony tapasztalja ezeket az anomáliákat kies fővárosunkban...és még lehet folytathatnánk is a sort. Némelyikét magam is igazolhatom. Az a baj, hogy sokszor nem is a tervek hiánya, nem az akarat hiánya, ami miatt nem haladnak a dolgok, hanem a fene nagy demokrácia. Amikor bárki, bármilyen civil szervezet hajánál fogva előrángatott indokokkal keresztbe tehet az ésszerű, jó dolgoknak, valamiféle önös vagy politikai érdekből. Egy kis csoport képes évekig megakadályozni, hogy a csendes többségnek jó legyen. Odafönt meg, aki drasztikus döntést hozhatna, behúzza fülét-farkát, hivatkozik jogra, demokráciára, mert félti a feneke alatt a bársonyszéket. Széthúzás mindenhol....közös akaratnak hírét se hallani.
Szóval mi még így fogunk elzötykölődni , araszolgatni, hídról le kanyarban a temetőig :)))



Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: Július 10, kedd, 08:27:57
(Adatok | Üzenet küldése)
És hogyha a kemény "civil" szervezetet (ami számlálgat néhány tagot) nem is annyira a civilek hozták létre...? Erre gondoltál már?
A leosztás a lényeg, mindig maradjon bőven a talonban, ahonnan húzni lehet...
(Valamikor már a 4-es metró beruházási főösszege is ott volt, csak még mielőtt asztalt ért volna az első lap, valaki felvette... :(( Pedig a medve megmondta, amikor a nyúllal, meg a rókával kártyázott: Hogyha még egyszer meglátom, hogy csalni mer valaki, szétverem a mocskos vörös pofáját.) :D:D


]


Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- gabiga Ideje: Július 10, kedd, 14:54:41
(Adatok | Üzenet küldése)
Erre gondoltam! Csak az idézőjel elmaradt ...így kellett volna "civil" szervezet.


]


Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- blue Ideje: Július 10, kedd, 11:58:13
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Laci, köszönöm Bp. bemutatását....

pusza: gaby



Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: Július 11, szerda, 07:28:03
(Adatok | Üzenet küldése)
Dióhéjban Gaby, dióhéjban... Még lehetne folytatni órákon át a siránkozást, hihetetlen, amit itt művelnek az "okosok".
Csak ki kell menni Szentendrére, ott rájöttek a helyiek, hogy jobb, ha zöldhullámban "egy húzásra" át lehet menni a városon... Itt már évek óta nem helyi a "főnök"... Mit is érdekelné őt? Kinn lakik az erdőben Budakeszin, csak néha belenéz a "cefréshordóba", hogyan erjed a csóré...


]


Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: Július 10, kedd, 13:56:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mint közlekedési kolléga is nagy élvezettel, figyelemmel, és egyetértéssel olvastam élményszerű írásodat!
Üdv.: Péter



Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: Július 11, szerda, 07:37:35
(Adatok | Üzenet küldése)
Sajnos itt ez van Péter, már se lepény, se remény a javakorabelieknek (sőt másnak sem sűrűn). :(((


]


Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Július 12, csütörtök, 08:36:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hej, szomorú szamuráj! :) Gyakran vezetek szép fővárosunkban és rájöttem, ha nem hallgatná az összes autós a Slágerrádiót, már rég kitört volna a forradalom! Így a százlovas gépekkel olyan "sebességgel" halad a sor, mint egy gyalogos. Az M3-as kivezetőjén a "baleseti gócpont" pedig, egy szakállas vicc. Nem hinném, hogy Európában lenne még egy sztráda ki-bejárat amin szintbeli kereszteződés van. De fel a fejjel! A 4-es metró máris duplaannyiba kerül, mint eredetileg! :(((



Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: Július 12, csütörtök, 10:05:39
(Adatok | Üzenet küldése)
Bezzeg Tokióban... Ott a befolyt adókból, vámokból, sarcokból picit többet visszapörgetnek a közlekedésbe... meddig tartana itt is (figyelembe véve a kínai technológia olcsóságát) érzékelő szenzorokat elhelyezni az utak mentén...(ahol mellék útvonalról nincsen forgalom, ott ne is váltson a lámpa... na meg éjszaka az állandóan működő kültelki "közbeváltó gyalogos-lámpáktól tudok kiakadni, hiába van rajta nyomógomb, akkor is piros, ha este 8 óta nem járt arra madár sem...) Meg úgy az egész rendszert a tervezőivel, üzemeltetőjével együtt jól ..... kéne rúgni. ...és akkor még finom is voltam.:)))


]


Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Július 15, vasárnap, 21:49:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mennyire nagyon egyetértek veled.... Nevetséges, de naponta beérni a munkahelyemre (20 km), tovább tart, mint lemennem pld. a Balatonra (100 km). Sajnos csak türni kényszerül az ember, mert nem tehet semmit sem...:((((( Legalább Te írtál róla...Jól tetted...



Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: Július 17, kedd, 03:59:59
(Adatok | Üzenet küldése)
Anna, az autóalváz-bontó fekvőrendőröket (is) valakiknek a kérésére találták ki... Ezekre több pénzt fordítanak, mint a közlekedést segítő - új - technológiák bevezetésére. Mikor lesz itt forgalomérzékelő rendszer pl., anélkül a GPS is csak játék...türelemjáték. Végre az autósoknak is lehetnének "kérései", de inkább feltételeik, mert sokkal (nagyon sokkal) járulnak hozzá, az egyébként pazarló költségvetés finanszírozásához. (A fekvőrendőröket elektronikusan ki lehetne váltani, a 30km/órás övezetekben csak egy fix jeladót kelleni telepíteni, majd kihajtáskor feloldani a gk. computerbe érkező korlátozó jelet) De mindez kit érdekel??? Hagy fogyjon a kőolaj-származék, az autók alja, az időnk, és a türelmünk. :(((


]


Re: Baleseti gócpont (Pontok: 1)
- szkallas Ideje: Február 21, csütörtök, 12:26:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
prayer. neev tokio170 Baleseti gocpont Julius 09, heetfoo idejuu "remekbeszabott '' jaat javaslom a keeszuloo Antologiaba



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds