[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.

Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!

Tagjaink könyveit itt rendelheted meg

Fullextra Arcképtár

Összesen: 284

Üzenőfal
Arhívum

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások

cheap cigarettes sorry.
Mediterrán nyugalom 4.rész
Eroica

A hajóút visszafelé is elragadó, bár Marco Polo bátor hajósai kicsikét csalnak, és levágnak egy kanyart az útból. Így a hivatalos időpontnál fél órával korábban érkezünk Pargára.

Hajókirándulások

Pargának saját kikötője van.
Érkezésünk harmadik napján, amikorra összegyüjtöttünk már egy csomó prospektust a kirándulás olcsóbb lehetőségeit vizsgálgatva, lemegyünk a kikötőbe, hogy szemügyre vegyük a Paxosra, Antipaxosra induló hajókat. Szemben velünk két nő felénk közeleg. Az egyik meglepve felkiált:
– Nahát, tényleg ti vagytok ?– kérdezi, s arca felderül. Egyikükben felismerem azt a békéscsabai hölgyet, akivel Szlovákiában Hronyecban együtt szilvesztereztünk. Javasolja, hogy kis hajóval menjünk Paxosra, mondjuk a Marco Polóval, mert az befér a Kék Barlangba, amely a szigettúra egyik állomása lesz. Alkudni is lehet – jegyzi meg nagy örömömre.
Imádok alkudni. Kellemes játék ez. Megtalálom a Marco Polo hajót, s egy férfit, mellette a már ismert prospektussal. Huszonöt euróba kerül az út, írja le, de én máris áthúzom, és húszra javítom a számot. – Oké! – vágja rá gyorsan, mosolyogva. Valami olyasmit értek beszédéből és gesztikulációjából, hogy holnap menjünk, mert holnapután esni fog. Jó kis üzleti fogás – gondolom magamban. Hazaérve bekopogunk Évihez és Lilihez. Belemennek a dologba,így tehát megbeszéljük, hogy másnap egész napos hajókirándulásra megyünk.

A Marco Polo barátságos hajó, barátságos kapitánnyal, barátságos személyzettel, megtelik kirándulókkal. Főleg északiak, hollandok és svédek vesznek körül minket.
Két gyerek, még kisbaba is utazik velük. Nagyon élvezik a hajókázást. Persze mi is ugyanúgy. A kormánymű előtt tesszük le motyóinkat. Itt talán ér minket egy kis árnyék. Körülbelül másfél órát hajózunk megállás nélkül. Olyan csodaszép a látvány, hogy nem győzzük kattogtatni a fényképezőgépet, mert bármerre nézünk, mindenfelé csak szépséget látunk. Fenn a százformájú felhők csavargását, a madarakat, főleg sirályokat és lenn a kaméleonként váltakozó tengert, amely az égszínkéktől rézgálicon át a tintakékig megmutatja magát. Figyeljük a halakat, amint az átlátszó vízben fickándoznak. A közeli sziklák olyanok, mint a kőből faragott szobrok. Némelyik óriási tárgyra, hídra vagy hajóra , vagy személyre hasonlít, kinek-kinek a fantáziájára bízva a dolgot.

Elsőként Antipaxosban, egy kedves kis öbölben horgonyzunk le. A hajóról fejeseket lehet ugrani. Sokan követik a kapitány példáját. Vidám fickándozásukat megirigyelem és bár én nem ugrok felhőfejest – mert nem tudok – a hajó melletti létrán bemerészkedem a tengerbe.
– Húúú de jó, nem is hideg! –örvendezem. A fürdés után lezuhanyozom gyorsan. A fedélzeten egy gumicsőből sótlan víz folyik. Ennek is örülök, mert így nem kell egész napon át a kellemetlen sós bőrt viselnem.
Közeledünk a kék barlang felé. Már több kis hajó várakozik a bejáratnál. Látom, hogy ide sem fér be a Marco Polo, de sebaj, egészen közel megyünk hozzá. Gyönyörű, a kék színének szinte minden árnyalatában pompázik víz.

Szebbnél szebb kőrengeteg mellett hajózunk Paxosig. Olyan dús a vegetáció, hogy minden aprócska helyről kibújik valamilyen növény.
Paxosban két órás szabadidőnk van. Ez az idő bőségesen elég, hogy körülnézzünk Gaiosban, a sziget fővárosában.

Különösebben nem különleges a hely, hegyoldalba épített egymáshoz közeli, árnyékot adó , s néhány érdekes velencei házzal.
Minden utca tele van üzletekkel, kávézókkal. Éhesek vagyunk, ezért beülünk egy kis vendéglőbe. Éva salátát, Lili és Laci gyrost, én pedig milánói makarónit eszem. Olyan az íze, aminél ízetlelenebbet csakis üzemi konyhák tudnak produkálni. Egyikünk részéről sem jó a választás, a pincérnő sehogy sem akar megérteni.
Ebéd után viszont a part melletti netkávézóban internetezhetünk végre. Annyi levelem van, hogy idő hiányában csak a két legfontosabbnak ítéltet olvasom el, válaszolgatni pedig végképp nem tudok.
A hajóút visszafelé is elragadó, bár a Marco Polo bátor hajósai kicsikét csalnak, és levágnak egy kanyart az útból. Így a hivatalos időpontnál fél órával korábban érkezünk Pargára. A tenger felől nézve újra megállapítjuk, hogy a legtüneményesebb az a hely, ahol lakunk.

Egy másik, egésznapos hajókiránduláson a legszebb Jón-szigetekkel ismerkedünk. Lefkada, Kefalónia, Ithaka, Scorpions szigete és a “Papanikolis”nevezetű barlang megtekintése az úticél. A tenger megmutatja változatos színeit nekünk. Bárhová nézel, egyik ámulatból a másikba esel.

Különösen Ithaka szigete kelti fel az érdeklődésemet, hisz ez a sziget Odüsszeusz híres hazája. Nem tudom, hogy miért, de lakatlannak gondoltam.Kis csalódást okoz, amikor meglátom a hegyoldalban meghúzódó falucskát. A csalódás ellenére megpróbálom odaképzelni Penelopét, amint szövőszéke előtt Odüsszeuszt várja.

Scorpions csodálatos szigete Onassis tulajdonában volt, most éppen eladó, Onassis lánya árulja. Összenézünk, vajon hány évig kellene dolgoznunk és élnünk, hogy csak egy csücskét is megvegyük?

A Megasini szigeten képződött barlang éppoly szép, mint a Kék Barlang volt. Egész közel kerülünk a parthoz, itt ismét fürdőzhetünk egyet.

A romantikus túra végére barnábbak és élményekkel gazdagabbak lettünk.

Az olajfaligetben

Napok óta vágyom a csendre. Nem azért, mert nem jól érzem magam a társaságban, hiszen mindannyian megkedveltük egymást. Egyszerűen magányra van szükségem, olyanra, ahol egyedül vagyok a görög természettel.
Nem messze a lakásunktól egy barátságos olajfaligetre bukkanok, a végében keskeny patakocskával.

A patakot majdnem benőtte a gyom, találok köztük páfrányt, mentát és az otthoni tyúkhúrhoz hasonló növényt. Lassan, óvatosan, hogy a sebem ne sérüljön, leoldalazom a partra. Leülök egy kis kőre.
Ahogy itt üldögélek, nem is tudom, hogyan jut eszembe a réges-régi gyermekkori emlék, amikor városunk külvárosi részén, Zöldpázsiton kimentem a nagytatámék előtti kopár, majdnem kiégett rétre és olyat játszottam magamban, hogy elvarázsolt kertben vagyok, ahol a szamárkórók az egzotikus fák, a repedezett sárgaföld pedig hol óriási sivatag, hol pedig holdbéli táj volt. Bogáncsból készítettem bogáncsembereket, bogáncsházikót, hozzá illő bútorokkal. Ha esett az eső, akkor még tengerem is volt, bogáncshajók úszkáltak rajta. Akkor még nem volt televízió, ember sem repült ki az űrbe, de az én fantáziám szárnyalhatott.

Nos, így ülök elmélázva, s hallgatom a nyugalom hangjait. Hallgatom a kabócákat, a tücskök ciripelését, a békák kuruttyolását. Néha megszólal egy rekedt madár.
Véget ér a szemben lévő, távol fekvő házból hallatszó állandó mekegés is. Ültohelyembol fel sem kell álljak, mégis biztos vagyok benne, hogy a bozótos kertből kibukkanó, elhízott gazda és a mellette sündörgő nő megetette az éhes kecskéket. Ettől kezdve csak néhány barátságos kecskepárbeszéd töri meg a hely csendességét.

Már hallom a pillék röptének suttogását is. Leginkább az óriás szitakötők vonják magukra figyelmemet. Olyanok, mintha pici, átlátszó ezüsthelikopterek volnának. Nagyon úgy tűnik, hogy épp násztáncukat repülik, kecsesen kergetőznek előbb ketten, majd hárman, a levegőben néhány pillanatra megérintve egymást. Olykor a patakba nyúló nád levelein pihennek egy kicsit. Nem is értem, vajon miért mindig ugyanezt a kecses levelet választják pihenőhelyül. El-elrepülnek, kószálnak egyet, majd pontosan ugyanarra a hajladozó szárra térnek vissza.
Hagyják, hogy nézzem őket, beavatnak nászukba, ám amikor előveszem a fényképezőgépemet, azonnal elillannak.
Néha zajt hallok. Talán egy kentaur leskelődik a hátam mögött?- rémlik fel egy pillanatra, de tudom, hogy csak egy gyíkocska ijedt meg tőlem, ahogy inni jött volna a patakhoz, de útjába ültem, és így kénytelen másik lejáratot választani.

Nehezen válok meg a helytől. Visszafelé mentát szedek, s a növényre, vagy a mentaillatra rászáll egy darázs. Eddig békén hagytak, észre sem vettek. De lefényképezném! Ám mire előveszem a gépet, a darázs tovaszáll. Talán ösztönösen érzi, hogy a ez a szerkentyű nem ide, ebbe majdnem érintetlen környezetbe való.

A búcsú

Utolsó este újra besétálunk a pargai kikötőbe. Csodálkozva látjuk, hogy a hosszú mólón tűzgyújtáshoz készülődnek. Mindkét oldalon embersor várakozik. Szent Iván-éji ünnepségbe csöppentünk.
Ennél szebb búcsúesténk nem is lehetett volna. Meggyújtják a máglyákat, a legbátrabbak, a legügyesebbek pedig egymás után ugrálják át a tüzet.

A part mellett halat sütnek, bárki beállhat a sorba, nem kell fizetni érte, és még gumikesztyűt is adnak hozzá, hogy ne piszkítsuk össze a kezünk. Illatának nem tudunk ellenállni.
A közelben görög népitáncot járnak, táncba hívnak engem is.

Maria és Vangelis már a következő csoportot várja. Amikor csomagjainkkal elindulunk, készítünk egy közös búcsúfotót. Maria a könnyeit nyeli, Vangelis pedig egy pálcával beleírja a porba: 2009

Ideje: Július 30, szerda, 21:52:06 - Administrator

Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Mediterrán nyugalom 4.rész" | Belépés/Regisztráció | 22 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

- siklosi Ideje: Július 30, szerda, 23:18:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Annyira jó,hogy megosztod velünk ezt a tömény szépséget! Amíg olvaslak,szinte ott vagyok köztetek. Külön köszönet a képekért. Csodálatos élmény lehetett! Puszi és nagy-nagy gratula:Erzsi

- Eroica Ideje: Július 31, csütörtök, 08:15:03
(Adatok | Üzenet küldése)
Erzsikém! Köszönöm szépen a kedvező fogadtatást, a gratulációt.Puszillak én is!

- csitesz Ideje: Július 31, csütörtök, 05:22:37
Erikám!

Te nem álltál be valamelyik máglya közepébe? Úgyis tüzhatlan vagy, mint minden boszi. Jó volt a beszámoló, mint a többi. puszi Józsi

- Eroica Ideje: Július 31, csütörtök, 08:28:30
(Adatok | Üzenet küldése)
Józsikám! Biz'isten beálltam volna, ha előtte nem tréfál meg a tenger. A parton a bokáig érő víz és az apró sziklák között lépdeltem, amikor egy óriási mélyedésbe csúsztam. Úgy felhasított, hogy orvoshoz kellett játnom vele. Szerencsére a görög doki roppant jóképű volt: ))))Örök emléke marad a lábamon ennek a balesetnek, ennek ellenére semmiből nem maradtam ki, csak a tűzugrásból. Tűzhatlanerika

- Lyza1 Ideje: Július 31, csütörtök, 06:17:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Erikám, fantasztikusan tudod az élményeidet továbbítani!...Gyönyörű táj, csodálatos útleírás!...Gratulálok sok szeretettel!...Puszi: Lyza

- Eroica Ideje: Július 31, csütörtök, 08:31:59
(Adatok | Üzenet küldése)
Köszönöm Lyzám! Állandóan serkentőleg hatsz rám , köszönöm a gratulációd, visszapuszi: Erika

- Samway Ideje: Július 31, csütörtök, 08:24:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gyönyörű helyeken járkálsz....és Laci tudja, hogy Marco Polo-t viselsz?

- Eroica Ideje: Július 31, csütörtök, 08:34:11
(Adatok | Üzenet küldése)
Szia Samy! Laci tudja, hisz Ő is Marco Polóban volt: )))))) A Kapitány pedig teljesen váratlanul bújt be a... képbe: )))))

- Anna1955 Ideje: Július 31, csütörtök, 08:45:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gyönyörű helyeken jártál, és jó, hogy élményedet megosztottad velünk. Így kicsit mi is ott lehettünk...:)))))

- Eroica Ideje: Július 31, csütörtök, 08:49:36
(Adatok | Üzenet küldése)
Köszönöm Anna, szívesen- máskor is. Írhatom a Mazuri tavakat? : ))))

- Móka Ideje: Július 31, csütörtök, 15:31:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Eroica kedves, végig olvastam a szép útleírásokat.Csodálatos helyeken jártál és általad én is.Köszönöm az élményt.

- Eroica Ideje: Július 31, csütörtök, 19:10:12
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Móka! Én köszönöm, hogy végigolvastad mind a négy részt. Örülök, ha tetszett.

- Thalassa Ideje: Július 31, csütörtök, 17:10:36
(Adatok | Üzenet küldése)
Lélekben most én is ott nyaraltam Pargán a leírásod alapján! :) Gyönyörű! Amint lehet, megyek vissza Görögországba! :) Niki

- Eroica Ideje: Július 31, csütörtök, 19:13:40
(Adatok | Üzenet küldése)
Nikikém! Parga a legeslegszebb hely Görögországban (most így érzem) . Nyolc helyen voltunk eddig, mind-mind külön élmény , de ez... ! Biztosan az is benne van, hogy 18 napot még nem üdültem egyfolytában, így mindenre jutott idő. Köszönöm, hogy olvastad.

- anyatka Ideje: Augusztus 01, péntek, 20:41:22
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon-nagyon szerettem olvasni, csodálni a képeket! Köszönöm az élményt!!!!! pussszandi:))))))

- Eroica Ideje: Augusztus 01, péntek, 20:43:15
(Adatok | Üzenet küldése)
Mindet elolvastad? Köszönöm szépen. Pusszzz!

- parakalo Ideje: Augusztus 04, hétfő, 12:28:01
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ma úgy látszik a sóhajok napja van a számomra. Egy sóhajt neked köszönhetek. Csodálatosak a képek. Két éve nem voltam Görögországban, de erős az elhatározás bennem, hogy jövő nyáron újra megyek.
Köszönöm a képeket és a beszámolót, amit hoztál.

- Eroica Ideje: Augusztus 04, hétfő, 12:34:54
Nórikám! Pedig "a név kötelez". )) Parkalo: )) Epharisto Poli: Erika

- tokio170 Ideje: Augusztus 07, csütörtök, 03:12:18
(Adatok | Üzenet küldése)
Tökéletes nyaralásotok lehetett Erika. Csak amit leírtál, már az is egy kimondott regény. Jól illenek a kitérőid, gondolattársításaid az események mellé, a képek is roppant illusztratívak. Nagyon belejöttél te a prózába is, könnyedén áradnak ragyogó soraid. Pacsi és gratula mind a 4 részhez!

- Eroica Ideje: Augusztus 07, csütörtök, 09:12:07
(Adatok | Üzenet küldése)
Köszönöm, hogy értékelted az írásom, a kitérőkkel együtt. Személyes hangulatú lett, úgy érzem, nem olyan, mint egy sima útikönyv.Mind a négy részt elolvastad, ezt külön köszönöm.
A tökéletességhez még az is hozzátartozott, hogy természetesen baleset is ért (már miért is ne? ) , mert ahol bokáig érő volt a víz, a kis sziklák között, gyanútlanul beléptem egy mélyedésbe, és úgy felhasította a combom, hogy orvoshoz kellett vinni. Szerencsére a doki segítőkész (és jóképű volt ), pillanatok alatt intézkedett. A gyógyszerek, kenőcsök árát már vissza is utalták. Fürödhettem is , mert a só gyógyít. A sebem örök emlékként megmarad különös ismert etőjelnek, abban az esetben, ha eltűnnék.: ))) Puszillak: Erika

- zsuka49 Ideje: Augusztus 11, hétfő, 07:14:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ez valami csodás lehetett az egész út Erikám!!
Ebből az élményből most egy évig elvegetálhatsz és álmodozhatsz a következő útról jövőre!!
Öröm volt veled utazni (így képzeletben is!))
Köszi, hogy megosztottad velünk is: Zsuzsi

- Eroica Ideje: Augusztus 11, hétfő, 07:26:10
(Adatok | Üzenet küldése)
Nagy élmény volt, és örülök, hogy velem utaztál, Puszuzsuzsim!Köszönöm szépen.

]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.