[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.

Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!

Tagjaink könyveit itt rendelheted meg

Fullextra Arcképtár

Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy

Üzenőfal
Arhívum

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások

cheap cigarettes sorry.
Strand - képek
naiva

Közben a homokos strand-röplabda pályán a forróság ellenére, mindig játszik valaki. Kis színpad van felállítva, hastánc bemutató zajlik, idehallom a zenét. Kezemben Márai kötet...

Strand – képek

Végre igazi nyár van, hőségriadóval, csak vízközelben elviselhető nappalokkal, és forró, fülledt éjszakákkal…
Szeretek strandolni. Szeretem a vizet. A Nap éltető elemem, szívom magamba melegét, fényét, próbálom elraktározni a hideg napokra.

* * *

A Balaton közelében élek, ezért igyekszem – lehetőségeimhez képest – kihasználni.
Hétvégén – egy kemény munkahéttel a hátunk mögött – mentünk ki a strandra.
Férjem az árnyékban, én a napon. Megmártóztunk a Balaton 28 fokos vízében, de szükség volt a jéghideg zuhanyra is, hogy sikerüljön felfrissülnünk. A strand területe zsúfolva volt. Időnként távolt kellett ugranunk, hogy átjussunk a cuccainkat körülvevő pléd, gumimatrac, napozóágy barikádokon. Végre a kempingszékemben nézelődhettem. Szeretem nézni az embereket, figyelni az arcukat, a szavaikat. Addig bámészkodtam, míg arra a megállapításra jutottam: mindig így kellene élnünk. Nem láttam feszült, ideges tekinteteteket. Ehelyett ellazult, nyugodt emberek jöttek mentek, pihentek körülöttem. Két idősebb házaspár mellettem: vígkedélyű, koros férfiak – gondolom pár doboz sör is segített nekik abban, hogy gyerek módjára bolondozzanak. Labdával dekáztak, cseleztek, majd leültek, és kockajáték következett. Felnőtt gyermekeik is beszálltak a játékba. A feleségek csendes, mosolygós nyugalommal figyelték a jelenetet.

* * *

– Emlékszem, egyszer bevittem csónakkal az asszonyt a nádasba!
– Na ne! Ti a nádasban bujkáltatok?
– Igen… Alig találtunk ki belőle!
Emlékeket idéznek fel, gondtalanok.

* * *

Kislány tipeg el mellettem, göndör aranyhaján játékosan játszik a fény. Testvérpár követi, egy kicsi, egy nagy. Egymás kezét fogva kerülgetik a napozókat.
– Rá ne lépj, az nem a miénk! Kerüld ki! – oktatja a nagy a kicsit, mikor az végiglépeget egy pléden.
– Siessünk, mert fagyizni akarok!
– Nem „akarok”: szeretnék! – javítja ki most a kicsi a nagyobbat.
Mosolygok.

Arrébb egy társaság nevetgélve kártyázik. Mellettem, egy nő olvas egész délután, míg ott vagyunk. Az emberek jönnek - mennek, palacsintával, lángossal a kezükben.

* **

Talán a válság jele, hogy szinte minden család mellett ott van a hűtőtáska. Emlékszem, egy időben elmaradtak a strandokról az otthonról hozott ételek. Most újra, és szinte mindenkinél megtalálhatók. A másik meglepő felfedezésem: német szót szinte nem hallok, amit furcsállok. Pár éve még ők voltak többségben. A strandolók legnagyobb része most magyar.

* * *

– Kisfiam kérsz szendvicset? Majd később kapsz fagyit is! – szól egy anyuka, majd a férjéhez fordul:
– Hoztam abból a zsírból, tudod, amiben a hús sült! Jó hagymás! Nem eszel?
– Köszi, most nem kérek… A múltkori, az a fokhagymás jobb volt.

* * *

– Csak egy kicsit aludj… Nem szabad egész nap a vízben lenni. – simogatja egy négy éves körüli kisfiú hátát anyukája. – Tudod, tegnap is milyen jót aludtál itt, alig tudtalak felébreszteni!
A fiúcska ficereg, nem akaródzik neki az alvás. Már legurult a plédről és a fűben fekszik.

Kis színpad van felállítva, hastánc bemutató zajlik, idehallom a zenét. Kezemben Márai kötet, bele-bele olvasok. Béke és nyugalom van körülöttem és bennem. A tó csendes, fehér vitorlák a távolban, a szél gyengén simogat. Színes labdák reppennek a felhőtlen ég felé. Sült hal vattacukor illatával keveredik, a büfénél vidám hangzavar.

Nincs rohanás, nincs stressz, nem nézem az órám, nem számít az idő… Hiába van zsúfolásig a strand, az emberek udvariasak, mosolyognak, beszédbe elegyednek egymással, nevetnek… Jó látni a kedélyes, nyugodt arcokat.

* * *

… És ekkor elkezdem sajnálni magunkat, sajnálni embertársaimat… Miért nem lehetünk minden nap ilyenek? Miért kényszerítenek a dolgos hétköznapok bennünket rohanásra, békétlenségre, túlhajszoltságra?
Miért nem lehet minden nap „Strand-nap” ?
Tudom, a kérdés költői. Sajnos ez nem az a világ...
De amíg tart a nyár, a szabadságok ideje, amíg tehetjük: töltekezzünk fel élményekkel, fénnyel, meleggel, hisz hosszú lesz a tél, kellenek a melengető emlékek.

2010. július 18.

Ideje: Július 26, hétfő, 22:46:41 - Administrator

Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Strand - képek" | Belépés/Regisztráció | 15 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

- aranytk Ideje: Július 26, hétfő, 23:42:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Egy csöppnyi Balaton, egy csöppnyi vízpart, béke és nyugalom, kikapcsolódás... - ezt most mind idevarázsoltad, Zsuzsika, és én úgy ittam a szavaid, olyan jó volt, mintha én is átéltem volna ezeket a pillanatokat! Köszönöm :)))

- naiva Ideje: Július 28, szerda, 01:25:11
(Adatok | Üzenet küldése)
Köszönöm Katikám!:) Pontosan ez volt a célom ezzel a kis írással, örülök, hogy kicsit "lazítottál" velem!:)) Ölellek : Zsuzsi

- csitesz Ideje: Július 27, kedd, 09:03:28
Köszi a képeslapokat. puszi Józsi

- naiva Ideje: Július 28, szerda, 01:26:00
(Adatok | Üzenet küldése)
Szívesen Józsikám!:) Puszi neked is!:))

- LEKA Ideje: Július 27, kedd, 15:31:13
(Adatok | Üzenet küldése)
Gondtalan pillanatokat villantsz fel és valóban, ilyenekre iss szükségünk van. A kikapcsólódás segít a feltöltődésben. Remélem neked nem gond a Balatonra lemenni:)))Kellemes nyarat!

- naiva Ideje: Július 28, szerda, 01:31:13
(Adatok | Üzenet küldése)
Évikém:) Mivel itt élek kb. 15 km-re a parttól, a távolság nem akadály!:) Viszont, ha dolgozom, mindig hétvégére romlik el az idő, ez viszont már az!:) Pedig de nagy szükségünk lenne ilyen gondtalan napoka! Túl sok a fáradt ember... Kellemes nyarat kívánok én is Neked!:) Sok puszi!

- Teru Ideje: Július 27, kedd, 20:24:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Naiva, tudod mit szeretnék? Ha azok a régi, gondtalan napok visszajönnének, amikor anyuka csak anyuka volt, nem könyvellő, vagy tisztviselő vagy ami. Nem volt ez a hatalmas stressz napról-napra. Manapság sajnos kevés ember engedheti meg magának hogy otthon maradjon és nevelje a gyerekeket, törődjön a családdal. Képeid felidézték azt a "gondtalan" korszakot.
Szeretettel Teru

- naiva Ideje: Július 28, szerda, 01:36:48
(Adatok | Üzenet küldése)
Drága Teru, nagyon igazad van! Néha nehéz helytállni mindenhol, nincsenek könnyű helyzetben ma a nők (sem). Mindezt a család sínyli meg. Nem könnyű dolgok ezek... Ezért kellene minden alkalmat megragadni a családdal közösen eltöltött napokra, kirándulásokra, játékra. Azt mondják: "amelyik család együtt játszik, az együtt is marad" . Valóban így lehet! Köszönöm gondolataidat itt, az írásom alatt! Szeretettel: Zsuzsi

- Welentze (welentze@freemail.hu) Ideje: Július 27, kedd, 20:28:50
Szia Zsuzsi!
Nagyon jók a körbe-pillantásaid. Ugyanezeket látom én is ha akarom, vagy le tudok jutni a partra, itt Gárdonyban, a lakhelyemen.
Üdvözlettel: Krisztina

- naiva Ideje: Július 28, szerda, 01:39:29
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Kriszti!:) Valóban csak körbepillantottam, figyeltem, filózgattam. A strandon sok "benyomás" éri az embert!:) Szép nyarat Neked! Szeretettel: Zsuzsi

- fényesi Ideje: Július 27, kedd, 23:26:28
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Azért nincsen minden nap Strand-nap, mert
akkor nem lenne. Vagy csak strand, vagy nap. Itt is egyensúly van. (Különben meg a keveset jobban megbecsüli az ember fia!)
A megírt képek jók!
J.

- naiva Ideje: Július 28, szerda, 01:41:42
(Adatok | Üzenet küldése)
Így van János!:) Ha minden nap Strand-nap lenne, hamar megunnánk:) Örülök, hogy megálltál írásomnál! Puszi: Zsuzsi

- blue Ideje: Július 28, szerda, 09:05:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Zsuzsi, azt hiszem én vagyok az egyetlen ember, aki szívből nem szereti a Balatont. Hogy miért? Igazából én sem tudom. Egyszerűen nem tudom szeretni. Gyerekkorom leéltem a különféle melegvizű medencékben, mert anyuék úgy gondolták, hogy nekem ott jobb eü.problémák miatt, vagy nyaraltunk a hegyekben. Mátra nyáron és télen is. Szeretem. Már megszoktam. Anyuék legnagyobb óvatossága ellenére ugyebár tiszai lány vagyok, hát hol is tanuljak meg úszni, a Tiszán. Persze, ha anyu erről tudomást szerzett volna, szerintem nagyon mérges lett volna rám, de mire hazaért már meg is száradt a bikinim. Úgyhogy sosem tudta mit csinálok a Barátnőmmel. Felnőtt ésszel ma már a tengerre járok, amikor csak megtehetem, mert mondom én, hogy ott látok, élvezem a tenger moraját, a kavicsokat, kagylókat és a hullámokat. A tájat, ami mindig elvarázsol és azt, hogy ott lehetek, ilyenkor mindig hálával tartozom Istennek, hogy megint a tenger habjaiban lehetek.
Nos, a másik keserű tapasztalat a Balatonról. Tudod, hogy Geri táncol, ezért Siófokon rendeztek tánctábort, és néztünk a netről egy helyet, ami megfelelt a képről, illetve árban nekünk. Felháborítónak tartottam, hogy egy összeszáradt ajtónk volt, és csak úgy tudtam bezárni, ha Robi fiam jól magafelé húzta. A szúnyogháló kissé lyukas állapotban volt. A konyhában egy rezsó működött, de a hűtő az csupa rozsda volt. A nappaliban az ágy nemcsak poros, hanem láthatóan nagyon piszkos volt. Az erkélyre ki sem lehetett menni, mert ugyan sikerült egy kevesebb küzdelemmel kinyitni az ajtót, de beleütköztem egy hatalmas pókhálóba. Csabának legalább 10 percig kellett küzdenie az ajtó zárjával, hogy egyáltalán bezáródjon. Estére már pókot is találtunk. A szobákat festhető tapétával burkolták, ami tulajdonképpen összetartotta a vakolatot. Az ablakok közét szerintem legalább 10 éve nem takarították ki, mert ott voltak a döglött legyek, bogarak és pókhálók. Az ágyak alatt por. A ruhásszekrényen por. Vittem magammal nedves törlőkendőt, és meglepődtem mennyi koszt össze tudtam szedni. Na, ezzel azt hi

A hozzászólás folytatása...

- naiva Ideje: Július 28, szerda, 10:11:45
(Adatok | Üzenet küldése)
Gabikám, azt hiszem, vannak ilyen és jobb tapasztalatok is a balatoni vendéglátást illetően. Mint az ország bármely pontján. Én itt nőttem fel, idehúz a szívem. Vízimádó vagyok, legyen az tó, folyó, de az igazi szerelmem nekem is a tenger!:)) Néhány napra oda is eljutok talán augusztusban, addig is élvezem, -ha az időjárás, és a munkám engedi - szeretett Balatonomat!:)) Köszönöm a hozzászólásodat, szép nyarat Neked és a családnak!:) Puszi!:)

- Eroica Ideje: Július 31, szombat, 21:43:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nekünk a Balaton a Riviéra! - Zsuzsim, csak az időjárás-felelős nem tudja ezt az idén. Jó lehet a tó mellett lakni, gondolom ennek előnyeit , de hátrányait is érzitek. Remek pillanatképek. Jó volt olvasni az idős házaspárról. Látod, csodálkozol rajtuk, pedig hányan játszanának közülünk is, de sokan nem merik megtenni. (Szerencsére az unokák születése után - végre lebukás nélkül játszhatnak!)

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.