[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 139
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 139


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Vadászat


Álláspontom szerint a kedvtelésből űzött vadászat helytelen, etikátlan, és sportszerűtlen, hiszen nem sport az, ami az egyik fél életének kioltásával jár.


Állatvédelmi szempontból a szaporulat ésszerű szabályozását tartjuk a vadászatot helyettesítő legjobb megoldásnak; ivartalanítással, okosan végzett (nem feltétlenül hormonális) fogamzásgátlásos szabályozással elkerülhető az állatok öldöklése.
Bizonyos körülmények között célravazető lehet a csúcsragadozók visszatelepítése is; ez azonban néha gyakorlatilag lehetetlen és a probléma sokkal összetettebb, minthogy ilyen egyszerűen meg lehetne oldani.
Sokat romboltunk már a természeten, és sajnos az sem segít már, ha megpróbálunk nem beavatkozni. Ennek azonban a lehető legrosszabb módszere a vadászat. Nem fair kűzdelem az, ahol a vadászpuska és esetekben egy falka kutya "küzd" egy remegő állat ellen; a kimenetel nem kétséges és semmiképpen sem humánus. A meglőtt állat sokszor elmenekül és akár napokig is szenvedhet a vackán iszonyatos kínok között, étlen-szomjan, amíg kimúlik. Józan ember nem kívánhat ilyen sorsot semmilyen élőlénynek.
A vadászat egyik különösen kegyetlen módja a csapdaállítás, melynek rengeteg elkóborolt háziállat is áldozatul esik. Az állatok sebzetten szenvednek napokig; elmenekülni és védekezni sem tudnak más ragadozók támadása ellen. Az éles fémfogak szétroncsolják az állat lábát; a seb elfertőződik, beköpik a legyek, és az állat iszonyatos kínjában néha lerágja saját végtagját. Egy másik kedvelt csapdafajta a hurok, mellyel felrántják az állatot lábánál fogva a magasba. Képzeld csak el, micsoda kínokat él át az az állat, mely a levegőben lóg akár napokig is, és gyakran élve falják fel a keselyűk.
Állatvédő szervezetek statisztikái szerint csak vadászati célra, vadászengedéllyel rendelkezőknek évente több, mint egymillió puskát adnak el. Évente több, mint 3 millió állatot ölnek le ezekkel, melyekből 400 000 védett fajokhoz tartozik. Több, mint 20 millió állat leli halálát évente a vadászok által okozott környezetszennyezés miatt (töltényhüvelyek, mérgező ólom, sörét, stb.)
A vadászatra nincs mentség! Nem vagyunk már rászorulva a vadállatok szőrméjére - van meleg ruhánk; nem vagyunk rászorulva a húsukra - van rengeteg egyéb táplálékforrásunk; nem vagyunk rászorulva, hogy puskával irtsuk őket - van rengeteg más, korszerű módszerünk a szaporulatszabályozásra! A vadászat véres sport és fölösleges! Hány, és hány állatfaj halt ki a vadászat miatt, hány és hány védett állatot lőnek ki évente az orvvadászok, hány és hány bálnát vadásznak le a nemzetközi egyezmények ellenére? Hány és hány állatkölyök marad árván; hány és hány tetem jelzi, hogy ide is betette a lábát az ember, és nyomában pusztítás és halál jár? Mondj nemet a vadászatra!
Sajnos az én apum is vadász,de a jobbik fajtából, nem kevtelésből öl és vigyáz a természetre.
Ideje: Augusztus 28, vasárnap, 23:30:06 - Elena

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Tudomány

"Vadászat" | Belépés/Regisztráció | 16 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Vadászat (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Augusztus 29, hétfő, 08:19:26
(Adatok | Üzenet küldése)
Különbséget kell tennünk a hívatásos,sport és orvvadászat között.A hívatásosnak feladata a vadállomány gyérítése,a selejt állatok kilövése.A sportvadászok szabályok szerint lövik ki a trófea állatokat,mert azokat erre a célra tenyésztették-itt kedvtelésből vadásznak.Olyan ez amikor ludkat tenyésztünk aztán levágjuk őket,vagy fácán és fogolycsibéket keltetünk,felneveljük,hogy a vadászok pénzért,sportból leőljék őke és elfogyasszuk a húdukat.Még ez is belefér a pakliba.A rpsicokat elitélem. Bogumil



Re: Vadászat (Pontok: 1)
- mango Ideje: Augusztus 29, hétfő, 13:40:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Lehet,hogy nincs igazam, Elena, de én veled értek egyet... Minden állat megölését bűnnek tartom, nem tehetek róla...Sportból ölni... :(

Szegény őz, vaddisznó és társaik...Nagyon egyet kell veled értenem,Elena.



Re: Vadászat (Pontok: 1)
- Elena Ideje: Augusztus 29, hétfő, 18:25:01
(Adatok | Üzenet küldése)
A legrosszabb az hogy a kéjvadászok csak úgy vaktában lövöldöznek, nem pontosan és van amikor az állat több órát,napot vagy talán hetet is szenved a sérüléstől mielőtt elpusztulna.
Elena



Re: Vadászat (Pontok: 1)
- bla (bla@gportál.hu) Ideje: Augusztus 29, hétfő, 19:25:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Elena!

Nem úgy van ez, hogy az ember kiváltotta a csúcsragadozók nagy részét, hogy maga lehessen helyettük?
Aztán már egyes vadak túlszaporodása miatt rá is kényszerült, hogy öljön?
És mi lenne velünk, ha nem fogyasztanánk húst, s nem viselnénk állati bőrből készült holmit?
Egyensúlyt kellene találni...



Re: Vadászat (Pontok: 1)
- bla (bla@gportál.hu) Ideje: Augusztus 29, hétfő, 19:26:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Elena!

Nem úgy van ez, hogy az ember kiváltotta a csúcsragadozók nagy részét, hogy maga lehessen helyettük?
Aztán már egyes vadak túlszaporodása miatt rá is kényszerült, hogy öljön?
És mi lenne velünk, ha nem fogyasztanánk húst, s nem viselnénk állati bőrből készült holmit?
Egyensúlyt kellene találni...



Re: Vadászat (Pontok: 1)
- Elena Ideje: Augusztus 30, kedd, 07:48:08
(Adatok | Üzenet küldése)
A korunk fejlődik és úgygondolom az ember a 21. században nincs rászorulva arra hogy a legyilkolt állatok bőrébe bújjon, hisz annyi anyagot találtak már fel ruházatképpen ( pamut, műszál, sőt még műbunda, műször is van ) persze aki akar az csináltathat szörmebundát, de aztán ne csodálkozzon azon hogy az utcán mindenki ferdeszemmel néz rá, legalábbis az állatvédők.
A teroristák azokra nem tudok mit mondani.
Elena



Re: Vadászat (Pontok: 1)
- boblogan (mertek@fw.hu) Ideje: Augusztus 31, szerda, 05:36:01
(Adatok | Üzenet küldése)
Bla írta: "És mi lenne velünk, ha nem fogyasztanánk húst, s nem viselnénk állati bőrből készült holmit?"

Hát, nem tudom, én elég jól megvagyok nélkülük. :)

Szerintem nincs szükség vadászatra az állomány karbantartásához sem, a természetes szelekciónál nincs jobb, akárki akármit mond. (nyilván a vadászlobbiérdekek mást sugallnak)

A szőrméért való állat-tömegmészárlás pedig egyszerűen hihetetlen kegyetlenség.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds