[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 345
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 346

Jelen:
Tagi infók a_leb Küldhetsz neki privát üzenetet a_leb a_leb


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Beszélgetős: A méz dicsérete


A NÉPI APITERÁPIA GYÓGY-ANYAGAIRÓL
Az a tény, hogy a beteg bízik a természetben, az emberben, a tudásban, az orvostudományban, ...


... az orvosi beavatkozásban és magában az orvosban, évszázadokon át alapja volt a csodaszámba menő gyógyulásnak.
A természetes gyógyanyag már magában véve is biológiai lehetőségeket tartalékol. Ha gyenge hatású több összetevős, bizonytalan és tulajdonságvesztő is a természetes gyógyanyag – a tudományostól eltérőleg – egymagában serkenti vagy akár újrateremti az egészséges vagy beteg ember biológiai tőkéjét, alkalmazkodási és ellenálló-képességét. Nemhogy lebecsülnünk nem szabad tehát a természetes gyógyanyag hatóképességét, hanem éppen ellenkezőleg, teret kell biztosítanunk számára a hatásukban erős, pontos, gyors, biztos és tökéletesen ellenőrizhető – köztudomásúlag pótolhatatlan – tudományos gyógyszerek és a sebészkés mellett.
A természetes anyagú beavatkozások hatása azért tartós és úgyszólván csodás, mert növeli és helyreállítja a beteg szervezet alkalmazkodóképességét. Természeti körülményei között a primitív ember a növényt először, mint táplálékot ismerte meg, azután jött rá gyógyító hatására. A lépes mézet is előbb táplálék gyanánt fogyasztotta, majd később használta gyógyításra is. Jóval később jutott el oda, hogy még a mérgező méhszúrásnak a hasznát is átlássa. Innen van az, hogy a népi gyógymódokban az apiterápia főleg a gyógynövényekből nyert főzetek és kenőcsök mézes vagy viaszos adalékanyagai révén van jelen. A népi gyógyászat csak ritka esetben alkalmazza gyógy-anyagnak a mézet vagy viaszt tisztán, keveretlenül. A jelenségre a magyarázatot a folyamatokban bármely szinten csak fokozatosan jelentkező differenciálódási képességben kell keresnünk.
Bizonyosan annyit tudunk, hogy kezdeti, primitív szakaszában a természetes gyógykezelés csak a mézet, a lépet és a viaszt tartotta gyógy-anyagként számon.
Tudunk például olyan „előírásról”, amely bágyadtságra reggel, délben, este lépes méz kis adagokban való elrágását, szopogatását ajánlja. Más előírás a fő étkezések idejére ír elő egy pohár vízben feloldott 1-2 kávéskanál mézet erősítőszerként terheseknek, lábadozóknak, gyermekágyasoknak, étvágytalanoknak, álmatlanságban szenvedőknek, székrekedéseseknek.
A méhviaszt jobbára a fogak tisztítására és fehérítésére ajánlották, s csak ritkán sebek vagy más természetű sérülések kenésére. A méz kivonása előtt lefedelezett lép a népi gyógyászatban a légutak fertőzéses megbetegedéseinek megelőzésére volt közkedvelt szer.
A méz, a viasz, a lép élettani hatását ma már senki sem vonja kétségbe. Húsznál is többre tehető azoknak az élettani gyógyhatásoknak a száma, amelyeket a méztől nyerhetünk. ez a hatás lehet: antibiotikus (megsemmisít bizonyos mikrobákat), bakteriosztatikus (gátolja a mikrobák szaporodását), biotrofikus (tápláló), hegképző, tartósító, szíverősítő, serkentő, nyugtató, erőnlétet biztosító stb. A méhviasznak is legalább ötféle gyógyhatása ismeretes (antibiotikus, bőrlágyító, szigetelő stb.)
A lép fő hatótényezője a méhszurok (propolisz), az az anyag, amellyel a méhek a lép sejtjein az egyes viaszrétegeket kitapasztják, valamint a mézet, méhkenyeret (paszturát) vagy fiasítást tartalmazó sejtek fedelét az elkészítésük rendjébe bevonják. A propolisz mellett, régibb lépek esetében – egyenlőre tisztázatlan gyógyhatású tényezőként – azok a salakanyagok is számításba jöhetnek, amelyeket az álca-, báb-, illetve rovarrá alakulása során az egyedek burkából, a méz- vagy méhkenyér maradékokból és a méhkaptár szurokanyagából visszamaradnak.
A népi gyógyászat javára írható annak ismerete, hogy a méhészeti termékek annál hatékonyabbak, minél frissebbek.
MÉZBŐL KÉSZÜLT NÉPI GYÓGYSZEREK
A primitív népek között szájhagyományként terjedt a népi gyógyászat receptgyűjteménye, a magukban vagy keverten alkalmazott népi gyógyanyagok ismerete.
A kutatónak olykor sikerült egy-egy ilyen szájhagyományozott receptet tollvégre kapnia és írásban a következő nemzedékek számára megőriznie.
A szerzőt is éppen ez a szándék vezeti, amikor kritikai válogatásban közli az ide vonatkozó, általa gyűjtött anyagot, a tartalom lehetőleg változatlan megőrzésével is kimondottan csak a modern orvostudomány által ártalmasnak minősített kuruzslások mellőzésével. A tudományos felhasználhatóság kedvéért, természetes közlendőjük sértetlenségének megőrzése mellett a farmakológia (gyógyszertan) követelményei szerint ismerteti az egyes készítményeket az illető legfontosabb gyógyhatásának rendjében. Az egyes népi készítmények leírása tehát a következő rendet követi: osztályozás, sorszám, összetétel, illetve hozzávalók, készítési mód, alkalmazás, tárolás, gyógyhatások (gyógyszertani és élettani hatás), javallat - ellenjavallat, ellenhatás (mérgező hatás), hatékonysági tartam.
A gyógyszertani osztályba sorolás a következő:
I. osztály – általános fertőtlenítő, baktériumölő, féregirtó, daganatlehúzó, mérgezést-gátló, vérzéscsillapító és vérszegénység elleni szerek.
II. osztály – a légutakra ható, fertőtlenítő, köhögéscsillapító, asztmanyugtató szerek.
III. osztály – az emésztőkészülékre ható, hasmenést-gátló, székrekedésoldó, epekőoldó, májkímélő, gyomor- és nyombélbetegségek elleni szerek.
IV. osztály – a szív- és érrendszerre, illetőleg a vesére ható, szív- és érműködést-serkentő, vizelethajtó, izzasztó, vérnyomáscsökkentő, vérrögoldó és orbáncellenes szerek.
V. osztály – az idegrendszerre ható (serkentő, nyugtató) szerek, altatók, érzéstelenítők, fájdalomcsillapítók, görcsoldók.
VI. osztály – a belső elválasztású mirigyrendszerre és az anyagcsererendszerre, illetőleg a női és férfi nemi mirigyekre ható szerek.
Mivel a népi gyógyanyagok sokféle, egyenként is bonyolult, többszörösen aktív hatótényezőjű természetes anyagokból tevődnek össze, hatókörük is igen széles és változatos. Ennek ellenére egyikük sem helyettesítheti az orvost, egyikük sem jó bármilyen betegségre, sőt azonos megbetegedések esetén sem való bárkinek. Az orvos mesterségbeli tudása semmivel sem helyettesíthető, pótolható. Esetenként csakis orvos dönthet abban, hogy a természetes anyagú szerek tárából melyik éppen a legmegfelelőbb. Óvakodjunk tehát attól, hogy mi magunk állapítsuk meg magunknak diagnózist, hogy magunk válasszuk meg a kezelés módját, mert az ilyesféle doktorosdinak egészségükkel vagy akár egész életükkel adhatjuk meg az árát. Úgy járnánk, mint aki nem tud úszni, mégis a vízbe veti magát. Ez a kis könyv és még sok más hasonló társa egy ismeretlen vagy még alig ismert világ kapuját tárja fel előttünk, a személyi vonatkozású tennivalók megállapítását azonban bízzuk arra, aki erre hivatott: kezelőorvosunkra.
Fokhagyma-lé mézzel
Hozzávalók: méz, fokhagyma, víz
Készítési módja:
Zománcos vasedényben egy rész megmosott, megtisztított, cikkelyekre szedett fokhagymából és két rész vízből főzetet készítünk. Fedő alatt lassú tűznél addig főzzük, míg a lé a felére csökken. Leszűrjük, kihűtjük, üvegpohárba vagy mázas cserépcsuporba töltjük. 100 ml-enként 1-1 kanál mézet keverünk a főzethez.
Adagolás:
Gyermekeknek 3 éves korig a langyos vízben felhígított készítményből beöntést adunk; 6-9 éves korú gyermek 2 kiskanállal, 9-12 éves korú pedig 3 kiskanállal kap este. Serdülők és felnőttek hetenként egyszer-kétszer 150 ml főzetet ihatnak egyszerre. A bélférgek eltűnése után a kezelést még egy hétig kell folytatni.
Gyógyhatás:
Féregűző szer (bélférgek ellen); orsóférgek, de főleg fonalférgek (hegyesfarkú giliszta) ellen használják. Mint ilyen már a rómaiak idejéből ismeretes.
Javallat:
Csak orvosi diagnózisra használják, vagy ha az anya férgeket látott a gyerek székletében, illetőleg a felnőtt a magáéban.
Mérgező hatás:
A készítmény szobahőmérsékleten 2-3 napon belül, hűtőszekrényben pedig egy hét elteltével megromlik és ki kell dobni. Előfordul, hogy egyesek nem bírják a keverékben lévő anyagokat. Ezért alkalmazása fokozott elővigyázatosságot igényel, és esetenként csak orvosi véleményezésre adható.
Ellenjavallat:
Lázas betegek és cukorbetegségben szenvedők ne fogyasszák.
Tárolás:
A készítmény annál hatékonyabb, minél frissebb. A túl erős hatás elkerülendő, ajánlatos a főzetet használat előtt egy órát állni hagyni és egészen kicsi gyermeknek vagy legyengült betegnek csak aztán adni belőle.
Lejárati idő: A készítmény 12 órai állás után elveszti hatását.

Tej hagymával és mézzel
Hozzávalók:
1 nagy vagy két kisebb hagyma (lehetőleg fogarasi vöröshagyma), 250 ml tej, 2 kanál méz.
Készítési módja:
A hagymát megtisztítjuk, megmossuk, apróra vágjuk és zománcozott edényben, fedő alatt a tejben lassú tűznél 15 percig főzzük, majd (melegen) pohárba vagy mázas cserépcsuporba szűrjük. Miután kihűlt, hozzáadjuk a mézet.

Adagolás:
Gyerekek az előző recept szerinti adagot kapják. A felnőttek a 150 ml-es adagot két egyenlő részre osztva, reggel és este fogyasztják 2-3 napon át. ha szükségesnek mutatkozik, a kezelés két hét múlva megismételhető.
Gyógyhatás, javallat, mérgező hatás, ellenjavallat, lejárat, tárolási idő: mint az előzőnél.
Tökmagpép mézzel
Hozzávalók: tökmag, méz.
Készítési módja:
100 g (pergeletlen), hántolt tökmagot üveg vagy mázas cserépedényben porrá zúzzuk és egy kanál mézet keverünk hozzá.
Adagolás:
Gyermekek 3 éves korig csak szakorvosi véleményezésre kaphatják, 3-6 éves korúnak a fél adag, 7-12 éves korúnak az egész adag jár esténként. Serdülők és felnőttek egész adagot kapnak, kétszer-háromszor naponta, étkezés után. A kezelés tartama 5 nap, ezután hashajtót kell venni. A kúra havonta megismételhető.
Gyógyhatás:
Féregűző szer, kiváltképpen bélgilisztás, orsógilisztás és fonalférges fertőzés esetén; kevésbé hatásos galandférges fertőzéskor.
Javallat, mérgező hatás, ellenjavallat, tárolás:
mint az előzőekben.
Lejárati idő:
A készítmény hűtőszekrényben 24 órai, szobahőmérsékleten 3-4 órai állás után elveszti hatását.
Páfránypép mézzel
Hozzávalók:
Jól megszárított páfránygyökér (erdei pajzsika) – Dryoptris filix-mas a Plafar gyógynövényüzletben vagy a hozzáértők gyűjtik) és méz
Készítési módja:
A szárított páfránygyökeret porrá zúzzuk. Csészében 1 púpozott evőkanál (15 g) gyökérport és 2 evőkanál (40 g) mézet simára keverünk.
Adagolás:
Felnőttek egy óra alatt apránként beosztva az egész adagot vegyék be. Gyermekek, kortól függően fél vagy negyed adagot kaphatnak. Rá három órára hashajtót veszünk be. A kezelés egy hét múlva megismételhető.
Gyógyhatás:
Féregűző szer, különösen laposférgek (galand férgek) ellen.
Javallat: mérgező hatás; ellenjavallat; tárolás: mint az elsőnél.
Lejárati idő: mint a harmadiknál.
Tormapép mézzel
Hozzávalók: tormagyökér, méz.
Készítési módja:
A tormagyökeret megmossuk, megtöröljük, apróra reszeljük. Csészében egy púpozott evőkanál (15 g) gyökérreszeléket 2 kanál (40 g) mézzel simára keverünk.

Adagolás:
Felnőttek este apró részletekben az egész adagot elfogyaszthatják. Gyermekek – kortól függően – fél vagy negyed adagot kapnak. Két hét után a kezelés megismételhető.
Gyógyhatás:
Féregűző szer, különösen a hengeresférgek ellen hatásos. A szívizomzatot fokozott munkára serkenti (szív-erősítő); idegrendszer- és potenciaerősítő szer.
Javallat:
Kizárólag orvosi véleményezésre ajánlható és csak abban az esetben, ha a többi féregűző szer nem használ. Egyéb panaszok esetén is csak orvosi előírásra.
Mérgező hatás: mint az elsőnél.
Ellenjavallat:
Heveny megbetegedések, láz esetén és cukorbetegeknek nem adható.
Tárolás: mint az elsőnél.
Lejárati idő:
Féregűző hatását hűtőszekrényben 24 óra, szobahőmérsékleten 3-4 óra hosszat tartja meg. Egy hét után hűtőszekrényes tárolás mellett is a többi betegségek elleni hatása szintén fokozatosan megszűnik.
Miericsika
Hozzávalók:
25 g befőttnek való rózsaszirom, 150 ml víz, 500 ml fehérszesz és 250 g méz. Kisebb adaghoz a mennyiségeket arányosan csökkentjük.
Készítési módja:
A szirmokat felfőtt és kihűtött vízben 2 órán át fedett edényben áztatjuk. Kinyomkodjuk és leszűrjük. A levelet 15 percig főzzük, hűlni hagyjuk, majd elkeverjük benn a szeszt és a mézet. Hideg helyen, lehetőleg hűtőszekrényben tároljuk.
Adagolás:
Gargalizálásra, sebtisztításra, borogatásra jó. Gargalizáláshoz egy pohár vízben 1-3 kanállal keverünk a szerből, és 3-4 percen át gargalizálunk. Így a leghatásosabb.
Gyógyhatás:
Fertőtlenítőszer, már a rómaiak is használták sebekre és száj- és torokfertőtlenítésekre.
Mérgező hatás: Mint az elsőnél.
Ellenjavallat:
Cukorbetegeknek, lázzal járó betegségben szenvedőknek, a hozzávalókra érzékeny személyeknek ellenjavallt.
Tárolás:
A leghatékonyabb a frissen készült oldat. Csak hideg helyen tartható, lehetőleg hűtőszekrényben.
Lejárati idő:
A készítmény hűtőszekrényben tartva egy hét elteltével, szobahőmérsékleten egy óra alatt elveszti hatását.
Répalé mézzel
Hozzávalók: répa, méz.
Készítési módja:
A répát megmossuk, megtakarítjuk, a répa levét gépen kinyomjuk (gép hiányában húsdarálón ledaráljuk és a pépet sűrű szövésű vásznon átnyomjuk). Üvegben 100 g répa-léből és 100 mézből sima keveréket készítünk.
Adagolás:
Toroköblítő; külsőleg sebtisztító és borogató-szer. Toroköblítéshez hígítatlanul használjuk, 3-4 perces gargalizálás után lenyelhető.
Gyógyhatás:
Fertőtlenítő és hegképző. Elősegíti a különböző eredetű,
a bőrfelületen vagy a nyálkahártyán levő sebek gyógyulását.
Javallat:
Külső fertőzésekre, sebekre, gennyező vagy száraz ekcémákra, nyálkahártyák és sérült bőrfelületek kezelésére, nehezen hegedő sebekre az ókorban szinte egyedüli orvosságként használták.
Mérgező hatás: mint az elsőnél.
Ellenjavallat: Túlérzékenység (allergia) esetén nem javallt.
Tárolás: mint az előzőnél.
Lejárati idő:
A készítmény hűtőszekrényben 2-3 nap alatt, szobahőmérsékleten 2-3 óra alatt elveszti hatását.



Réti méz
Hozzávalók:
mezei (réti) virágokból, hársból vagy orvosi székfűből (kamillából) származó méz.
Készítési módja: nincs.
Adagolás:
Külsőleg, vérző sebek kezelésére használják. A sebet előbb bekenjük mézzel, majd ugyancsak mézes borogatást teszünk rá, végül bekötözzük. Belsőleg, más javallatokra, 1-3 héten át, naponta 1-3 kiskanállal.
Gyógyhatás:
Külső alkalmazásban gátolja a sebfertőzést, sietteti a gyógyulást, pár perc alatt megszünteti a vérzést és elősegíti a majdnem hegmentes sebzáródást. Belsőleg fertőtlenítő és nyugtató hatással van az emésztőcsatorna nyálkahártyájára.
Javallat:
Külsőleg különböző száj- és torokfertőzésekre (zabola, szájsüly, szájnyálkahártya-gyulladás, mandulagyulladás, stb.) valamint vágott, zúzott, gennyező sebekre, a nyálkahártya különböző sérüléseire használható; belsőleg emésztési zavarokra (savhiány, gyomorhurut, stb.) jó.
Mérgező hatás: nincs.
Ellenjavallat:
Egyéni túlérzékenység esetén és cukorbetegeknek ellenjavallt.
Tárolás:
A mézet légmentesen záró színes üvegben, zománcos kerámia- vagy fémedényben kell tartani hűvös, sötét, száraz, szennyeződéstől mentes helyen.
Lejárati idő:
A kaptárból való kivételtől és a méz kipergetésétől számítva 6-12 hónapon túl a méz elveszíti gyógyhatását.
Nyers méhszurok
Hozzávalók:
a keretek felső széléről vagy a kaptárból szedett méhszurok.

Készítési módja:
Használat előtt, hőforrás közelében a méhszurkot (tiszta kézzel) képlékennyé puhítjuk. Kerek vagy szögletes lappá alakítjuk, attól függően, hogy milyen alakú a felület, amelyre helyezni akarjuk.
Adagolás:
A meleg – kerek vagy szögletes – lapocskát azonnal a kezelendő felületre tesszük.
Gyógyhatás:
Külső alkalmazásban a méhszurok kitűnő fertőtlenítőszer a bőrfelületek, a nyálkahártyák sérülése esetén; ekcémákra, bőrgombákra, tyúkszemre alkalmazzák, csúnya, fájdalmas sebhelyeket gyógyít, eltüntet. Hatásos szemölcsök és egyes, a bőrön jelentkező foltok eltüntetésére is. Elősegíti a sérüléses eredetű daganatok (zúzódások, dagadás, ficam, ínrándulás, különböző eredetű izomfájdalmak) visszahúzódását. Ellenszere a méhméregnek, ezért méhszúrás esetén hatásos, ha a szúrás helyére azonnal méhszurkot teszünk.
Javallat:
A nyers méhszurok hatása igen sokrétű. használható bőr- vagy nyálkahártya-sérülések kezelésére, mert sietteti a gyógyulást és megakadályozza a fertőzést. Égésre, fagyásra, tyúkszemre, ficamra ívszakadásra, izom- vagy ínszalaghúzódásra stb. szintén javallott. Számos bőrbetegség: mikrobás fertőzések (stafilococcus, streptococcus stb.) különböző gombák, ekcémák, pitiriázis, pszoriázis (kezdeti állapotban), pattanások, övsömör, herpesz stb. kezelésében szintén hatásos. Hasznos bőrfelületen és a nyálkahártyán keletkezett jóindulatú szemölcsök ellen is.
Mérgező hatás:
Egyes esetekben, előbb vagy utóbb a méhszurokkal való kezelés közben allergiás tünetek léphetnek fel (esetleg anafilaktikus sokk). Ezek a negatív jelenségek esetenként fokozott elővigyázatosságot, súlyosabb esetekben orvosi felügyeletet igényelnek.
Ellenjavallat:
Csak egyéni érzékenység esetén ellenjavall. 30 napon túli kezelés csak orvosi előírásra folytatható.
Tárolás:
Légmentesen záródó színes üvegedényben vagy zománcos kerámiában hideg, sötét, száraz és szennyeződéstől óvott helyen tartandó.
Lejárati idő:
A méhszurok a méhkaptárból való kivételtől számítva 6-12 hónap alatt elveszti gyógyhatását. Minthogy illanó anyagot is tartalmaz, a kaptárból való kivétele után azonnal légmentesen záró edénybe kell tenni.
Szemcsepp
Hozzávalók:
1.2 hagyma (lehetőleg fogarasi vöröshagyma), egy kiskanál méz és 200 ml víz.
Készítési módja:
A hagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk és tiszta vízben fedő alatt, lassú tűzbél 15 percig főzzük. Kihűtjük, hozzáadjuk a mézet és jól elkeverjük.
Adagolás:
Az oldattal a beteg szemet előbb jól megmossuk, majd csepegtetővel 2-3 cseppet belecsepegtetünk belőle.
Gyógyhatás: Nyugtató és mérsékelten gyulladáscsillapító.
Javallat: Enyhe szemfertőzésekre használják.

Ellenjavallat:
Cukorbetegek vagy a hozzávalókra érzékenyek csak orvosi utasításra használják.
Mérgező hatás:
Szobahőmérsékleten 3 órán túl, hűtőszekrényben 24 óra alatt az oldat mérgezővé válik.
Tárolás: mint az elsőnél.
Lejárati idő:
Legfeljebb 24 óra hűtőszekrényben vagy 3 óra szobahőmérsékleten.
Rózsaszirompép mézzel
Hozzávalók: 100 g befőttnek való rózsaszirom, 150 g méz.
Készítési módja:
A szirmokat megmossuk, apróra vágjuk, és üveg- vagy zománcos kerámia edénybe tesszük. Hozzáadjuk a mézet és jól elkeverjük. 5 napig lefedve, hideg helyen állni hagyjuk.

Gyógyhatás:
Nyugtató, lágyítószer és baktériumölő, táplálja a légzőszervek nyálkahártyáját.
Javallat:
A népi gyógyászat csodás szerként tartja számon a legtöbb fertőzéses légzőszervi betegségre, sőt a tüdőbajra is.
Mérgező hatás:
Hűtőszekrényben 2 héten túl, szobahőmérsékleten 2-3 nap múlva a készítmény mérgező hatású és elkell dobni. Előfordul, hogy egyesek érzékenyek a hozzávalókra, ezért fokozott elővigyázatossággal, esetenként orvosi véleményezésre használjuk.
Ellenjavallat: Cukorbetegeknek nem javallt.
Tárolás:
Hideg, sötét, száraz, szennyeződéstől mentes helyen, légmentesen záró üveg-vagy zománcos kerámia edényben a készítmény 2 hétig megőrzi hatóképességét.
Lejárati idő: Legtöbb 3 hét az elkészítés. után.
Útifűpép mézzel
Hozzávalók: 150 g friss útifűlevél, 150 g méz.
Készítési módja:
Az útifűlevelet megmossuk, apróra összezúzzuk és üvegbe vagy zománcos kerámia edénybe, tesszük. Hozzáadjuk a mézet és jól elkeverjük. Hideg helyen, fedett edényben 5 napig állni hagyjuk.
Javallat: A légző utak idült fertőzéses gyulladásai esetén használják.
Útifűszirup mézzel
Hozzávalók: 200 g friss útifűlevél, 400 ml víz, 100 g méz.
Készítési módja:
Az útifűlevelet fedett edényben, lassú tűznél fél órát főzzük. A főzetet kihűtjük, a levét kinyomjuk és sűrű szövésű vásznon pohárba vagy egy nagyobb üvegedénybe szűrjük. Miután kihűlt, hozzáadjuk a mézet.
Adagolás:
3-7 napon át gyermeknek, korától függően naponta 1-6 kiskanállal, felnőtteknek 3-6 evőkanállal. A kúra 3-7 nap után megismételhető, ha az orvos másként nem rendelkezik.
Tárolás:
A készítmény hűtőszekrényben egy hétig, szobahőmérsékleten 2-3 napig tárolható légmentesen záró üvegben vagy zománcos kerámia edényben, hideg, sötét, száraz, szennyeződéstől védett helyen. Használat előtt csak a kívánt mennyiséget kell testhőmérsékletre felmelegíteni.
Lejárati idő: Szobahőmérsékleten 2-3 nap, hűtőszekrényben egy hét.
Citromlé mézzel
Hozzávalók:
egy közepes nagyságú citrom, 2 evőkanál glicerin, egy pohár méz.
Készítési módja:
A jól megmosott citromot héjastól lassú tűznél 10 percig főzzük. Hűlni hagyjuk, a citrom levét kifacsarjuk és gézen átszűrjük, hozzáadjuk a glicerint és a mézet. Jól összekeverjük és hűtőszekrényben tároljuk.

Adagolás:
Gyermekeknek – kortól függően – 1-6 kiskanállal adunk naponta, amíg a köhögés enyhül., utána az adagot csökkenteni lehet. A felnőtt 3-6 evőkanállal használjon naponta.
Javallat:
Idült hörghurutra vagy bármilyen más eredetű görcsös köhögésre jó hatású.
Hagymaszirup mézzel
Hozzávalók.
egy nagyobb vagy két közepes nagyságú hagyma, 100 g méz.
Készítési módja:
A hagymát hamuban vagy zománcos tálkában sütőben puhára sütjük (mint az almát). Külső leveleitől megtisztítjuk, összezúzzuk és tiszta pohárba tesszük. Miután kihűlt, hozzáadjuk a mézet és jól elkeverjük. Ha szükséges, kevés vízzel felhígítjuk.
Más készítési módja: 200 g megtisztított, megmosott, apróra vágott hagymát, 400 ml vízzel edényben, fedő alatt, lassú tűznél addig főzzük, míg a leve felére csökken, majd leszűrjük, hűlni hagyjuk, végül hozzá adjuk a mézet.
Ellenjavallat:
Cukorbetegeknek, gyomorfekélyes vagy nyombélfekélyes, gyomorhurutos betegeknek nem javallt. Minden esetben ajánlatos kikérni az orvos véleményét.
Méhszurok-szirup
Hozzávalók: 50 g méhszurok, 200 ml víz, 50 g méz.
Készítési módja:
A gondosan megtisztított méhszurkot hibátlan zománcú vasedénybe tesszük és vízben fedő alatt, lassú tűznél addig főzzük, míg a leve a felére nem csökken. Még melegen a főzetet gézen átszűrjük, hozzáadjuk a mézet, alaposan elkeverjük és üvegbe töltjük. Hideg helyen tartjuk.
Adagolás:
Kétévesnél kisebb gyermeknek nem adható, 12 éves korig (kortól függően) naponta 1-6 kiskanál az adag, felnőtteknek pedig 3-6 evőkanál.
Gyógyhatás:
Baktériumölő (pusztítja a mikrobákat), baktériosztatikus (aka-dályozza a mikrobák szaporodását), enyhén antibiotikus hatású fertőtlenítőszer, köhögéscsillapító, jó hatással van a gége-és hörghurutra.
Javallat:
Minden heveny és idült gyulladásos légzőszervi megbetegedésre (hörghurut, gégehurut, görcsös köhögés, hörgőtágulat, asztmás hörghurut, asztma) ajánlott.
Ellenjavallat:
Két évesnél kisebb gyermeknek nem adható, fertőzéses sárgaságos betegnek, méhszurokra vagy virágporra allergiás személynek és cukorbetegnek ellenjavallt.
Tárolás:
A készítmény minél frissebb, annál hatásosabb. Szobahőmérsékleten 2-3 napig, hűtőszekrényben legtöbb 2 hétig tartható, üvegben vagy zománcos kerámia edényben, légmentesen elzárva, hideg, sötét, száraz, szennyeződéstől védett helyen.
Lejárati idő:
A készítmény hűtőszekrényben 2 hét alatt fokozatosan elveszíti hatását, sőt mérgezővé válik.
Tea méhviaszból
Hozzávalók: 1 kanál méhviasz, 200 ml víz.
Készítési módja:
Lehetőleg lépfedél-viaszt használjunk. A viaszt vízbe tesszük és fedő alatt, lassú tűznél addig főzzük, míg felére apad. Kevés ideig hűlni hagyjuk és kis kortyokban fogyasztjuk.
Adagolás:
Két évesnél kisebb gyermeknek nem adható. 12 éves korig – kortól függően – 1-6 kanállal kapjon a gyermek belőle.
Gyógyhatás: Hasmenésre jó hatású.
Javallat: csak orvosi előírásra.
Mérgező hatás:
Szobahőmérsékleten 2-3 óra elteltével a készítmény mérgezővé válik.
Ellenjavallat: mint az elsőnél.
Lejárati idő: Az elkészítéstől számított 10 perc múlva.
Orbáncfűpép mézzel
Hozzávalók:100 g orbáncfű, 100g méz, 100 g olívaolaj.
Készítési módja:
A felsorolt anyagokat egy üvegben vagy zománcos kerámia edényben jól összekeverjük és hűtőszekrénybe tesszük.
Adagolás:
étkezések között használjuk, gyermekeknek 1-3 kiskanállal, felnőtteknek 3 evőkanál naponta.
Gyógyhatás:
A készítmény elősegíti az epehólyag kiürülését (epehajtó), serkenti az epe kiválasztódást a májba, májerősítő, baktériumölő és nyugtatólag hat az emésztőcsatorna nyálkahártyájára.
Javallat:
Májbetegségekre, epehólyag-, gyomor- és nyombél bántalmakra használt ősrégi népi orvosság.
Reteklé mézzel
Hozzávalók:500 g feketeretek, 100 g méz.
Készítési módja:
A retket megmossuk, megtisztítjuk, darabokra vágjuk és a levét géppel kinyomjuk (gép hiányában húsdarálón ledaráljuk és a pépet sűrű szövésű vásznon kinyomjuk). A nyert reteklevet üvegedénybe öntjük, hozzáadjuk a mézet és jól elkeverjük. Hideg helyen tároljuk.
Adagolás:
Csak felnőttek fogyaszthatják, naponta 3-6 evőkanállal, étkezések között.
Gyógyhatás:
Elősegíti az epekiválasztást, epehajtó és potencianövelő hatású.
Javallat:
Népszerű népi gyógy-készítmény, főleg a nők használják epehólyag-bántalmakra, epepangásra, impotencia és frigiditás ellen is jó hatású.
Ellenjavallat:
Cukorbetegségben és erjedéses eredetű bélhurutban szenvedőknek ellenjavallat. Lelki zaklatottság vagy fokozott izgatottság esetén árthat. Gyermekek és serdülők nem fogyaszthatják.
Beöntés mézből és egynyári szélfűből
Hozzávalók: 100 g friss növény, 400 ml víz, 100 g méz.
Készítési módja:
A növényt megmossuk, apróra vágjuk és fedő alatt edényben, közepes tűznél addig főzzük, amíg a leve a felére csökken. A főzetet lehűtjük, a levét kinyomjuk, átszűrjük, majd 100 ml-enként 100 g mézet keverünk el benne.
Adagolás:
Gyermekeknek – kortól függően – a szer 5-15 g-jából, felnőtteknek 30 g-ból készítünk vizes oldatot. A beöntést lehetőleg este végezzük. 2-3 naponként a beöntés megismételhető.
Gyógyhatás:
Makacs székrekedések esetén hasznos, mert serkenti a belek perisztaltikus mozgását.
Javallat:
Krónikus székrekedésekre, aranyérre, végbélrepedéskor, fájdalmas székelésre, prosztata betegségekre jó.

Mérgező hatás:
Szobahőmérsékleten 2-3 óra múlva vagy hűtőszekrényben 2-3 nap után a készítmény megromlik és ki kell dobni. Van aki a keveréket nem bírja, ezért alkalmazása fokozott elővigyázatosságot igényel, és ajánlatos esetenként kikérni az orvos tanácsát.
Ellenjavallat:
Cukorbetegség, heveny megbetegedések esetén vagy lázas állapotban nem használható.
Tárolás:
A készítmény maximum 2-3 napig tartható hűtőszekrényben és 2-3 órát szobahőmérsékleten légmentesen záró üvegben vagy zománcos kerámia edényben, hideg, sötét, száraz, szennyeződéstől mentes helyen.
Lejárati idő:
Az elkészítéstől számított 2 órán belül a készítmény veszít hatásából, sőt hűtőszekrényben tartva is 3 nap után mérgező.
Hagymalé mézzel
Hozzávalók: 1 kg fogarasi vöröshagyma, 300 g havasi virágméz.
Készítési módja:
A hagymát megtisztítjuk, megmossuk, apróra vágjuk, levét gyümölcspréssel kinyomjuk (vagy összezúzzuk és a levét sűrű szövésű vásznon kinyomjuk; fémdarálót, reszelőt ne használjunk), 600 ml hagymaléből és a mézből egyöntetű keveréket készítünk és tiszta üvegbe öntjük. Hűtőszekrénybe tesszük.
Adagolás:
Naponta 3x50 g evés előtt vagy a három főétkezés közben egy hónapon át, közben egyhetes megszakítással. Egy hónap eltelte után a kúra megismételhető addig, amíg a visszerek eltűnnek. De gyógyulás után is, tavasszal és ősszel egy-egy hónapos kezelés jót tesz.
Gyógyhatás:
Jó hatással van a vérkeringésre, különösen az alsó végtagok vérkeringését élénkíti, és ezáltal a visszerek eltűnnek.
Javallat:
A népi gyógyászat mint a visszerekre ható igen hatásos orvosságot tartja számon. Javallott még különböző eredetű perifériás – különösen vénás – keringési elégtelenségekre, medence- vagy prosztata gyulladás, agyhártyagyulladás, általános vagy agyér-elmeszesedés, különböző eredetű gyengeség, különösen szexuális aszténia esetén (férfiaknál, nőknél egyaránt).
Ellenjavallat:
Cukorbetegeknek, gyomorhurutos, gyomor- és nyombélfekélyben szenvedő betegek nem használhatják.

Erősítő fürdő mézből és növényekből
Hozzávalók: mentalevél, diófalevél, méz.
Készítési módja:
Egy megfelelő tálba (lavór, üst, bidé) 100 g mentalevelet és 100 g diófalevelet teszünk és ráöntünk 3 l forró vizet. Összekeverjük és testhőmérsékletűre hűtjük. Ezután összekeverünk 100 g mézet.
Adagolás:
Fárasztó munka, sok járás után üdítő. Előbb meleg vízben, szappannal lábat mosunk, majd a langyosra (testhőmérsékletűre) hűtött készítményben lábunkat 30 percig áztatjuk. A kezelést megismételhetjük valahányszor szükséges.
Gyógyhatás: Élénkíti a vérkeringést az elfáradt testrészekben.
Javallat:
Fáradt kéz, láb kezelésére használt, közismert népi gyógyászati orvosság.
Mérgező hatás:
Csak a (mentára, dióra, mézre) túlérzékeny személyeknél jelentkezik.
Ellenjavallat: Csak túlérzékenyeknek ellenjavallt.
Tárolás: A friss készítmény a leghatásosabb.
Lejárati idő:
2-3 óra állás után a készítmény elveszti jótékony hatását.
Diófalevél-tea mézzel
Hozzávalók: friss vagy szárított diófalevél, méz, víz.
Készítési módja:
Egy maréknyi friss vagy egy evőkanál szárított levelet 200 ml vízzel, fedő alatt, lassú tűznél fele mennyiségűre lefőzünk. Kihűtjük és 100 ml-enként egy-egy kanál mézet keverünk hozzá.
Adagolás:
Egy hétig naponta 3-szor 100-100 ml tea a főétkezés után. Emellett ajánlatos esténként ebből a teából a legerősebben izzadó testrészre (hónalj, testhajlatok, tenyér, lábfej stb.) borogatást tenni, vagy a az előzőekben leírt módon fürdőt venni.
Gyógyhatás:
Serkenti a vérkeringést és javítja az izzadságmirigyek működését.
Javallat:
Kitűnő eredménnyel használják bőséges, állandó, az egész testen vagy helyileg különbözőtestrészeken jelentkező izzadás esetén.

Ellenjavallat:
Cukorbetegség, nyombélfekély, előrehaladott pajzsmirigytúltengés esetén csak orvosi kivizsgálás után adható.
Vizelethajtó tea hagymából és mézből
Hozzávalók: 1-2 hagyma (100 g), 50 g méz, 200 ml víz.
Készítési módja:
A hagymát megtisztítjuk, megmossuk és 15 percig fedő alatt, lassú tűznél főzzük. Kissé lehűtjük, a levét kinyomjuk, leszűrjük és hozzáadjuk a mézet. Alaposan összekeverjük. Melegen isszuk.
Adagolás:
Az egész mennyiséget egyszerre, este, lefekvés előtt isszuk meg. Szükség szerint ismételhető.
Gyógyhatás: Vizelethajtó.
Javallat: Különböző eredetű vizenyőkre (daganatok) használják.
Ellenjavallat:
Cukorbetegek, gyomor- vagy nyombélfekélyes, hagymára vagy mézre allergiás személyek nem ihatják.
Tárolás: Nem tárolható.
Lejárati idő: Elkészítésétől számítva 1-2 óra.
Tormatea mézzel
Hozzávalók:
50 g friss vagy 25 g szárított tormalevél és virág, 50 g méz, 200 ml víz.

Készítési módja:
A tormalevelet és virágot ha friss, megmossuk (a szárítottat nem kell megmosni), vízzel, tiszta edényben, fedő alatt 5 percig főzzük. A főzetet kihűtjük, a levét kinyomjuk, leszűrjük, végül belekeverjük a mézet (100 ml főzethez 40 g méz). Tiszta üvegedénybe tesszük, légmentesen lezárjuk és hideg helyen tartjuk.
Adagolás:
A kezelés tartama 3 hónap, havi 2-2 hetes megszakítással. A napi adag 1-1 evőkanál, a három főétkezés után.
Gyógyhatás:
Szíverősítő (a szívizomzatot fokozott munkára serkenti), idegerősítő. Serkenti a belső elválasztású mirigyek működését.
Javallat:
A népi gyógyászat szívbetegségekre, aszténiás eredetű idegbetegségekre, impotenciára és frigiditásra ajánlja.
Ellenjavallat: Csak orvosi véleményezésre adható.
Tárolás: Nem tárolható.
Erősítő ital aloéból és mézből
Hozzávalók:
750 g friss aloélevél, 1250 g méz, 500 ml citromlé. Kisebb adagokhoz a hozzávalókból kevesebbet veszünk.
Készítési módja:
Az aloélevél akkor megfelelő, ha 3 évesnél idősebb, előzőleg 5 napig nem öntözött növényekről szedjük. A levélmennyiséget pontosan kimérjük, alaposan megmossuk, apróra vágjuk és üvegbe vagy zománcos cserépedénybe tesszük. Jól elkeverjük külön-külön előbb mézzel, majd citromlével. Az edényt lefedjük és a keveréket 5 napig sötét, hűvös és száraz helyen (hűtőszekrényben) állni hagyjuk.
Adagolás:
Gyermekeknek 3 éven alul nem adható, 6-9 éves korig naponta egy-egy kiskanállal reggel és este; 9-12 éves korig naponta egy-egy kiskanállal reggel, délben és este, étkezés után, 1 hónapon át. Egy hónapos szünet után a kúra megismételhető. Felnőttek napi adagja egy-egy evőkanál a főétkezések előtt egy hónapon át, azt követőleg egy hónapos szünettel. Szükség esetén a kúra megismételhető.
Gyógyhatás:
Élénkítő, serkentő hatása van az idegrendszerre és a belső elválasztású mirigyek működésére.
Javallat:
A népi gyógyászat, különösen a szovjet népi gyógyászat értékes szernek minősíti: aszténiás eredetű idegbetegségekre, mirigyműködési – köztük a nemi mirigyek – elégtelenségeire, étvágytalanságra, a gyermek növekedési zavaraira, járványos betegségek utáni lábadozás idejére, fekélybetegségekre, gyomor- és nyombélfekélyre, hörghurutos eredetű asztmára.
Ellenjavallat:
Cukorbetegeknek, elhízottaknak és a hozzávalókra túlérzékeny személyeknek ellenjavallat.
Tárolás:
Rövid ideig tárolható. Ezért tanácsos egyszerre több cserép aloénövényt termeszteni, hogy a szükséges friss levélmennyiség állandóan a rendelkezésre álljon. A készítmény annál hatásosabb, minél frissebb. Tárolására csak zárt üveg- vagy mázas cserépedény felel meg. Hűtőszekrényben, hűvös, sötét, száraz és szennyeződéstől óvott helyen 1-2 hétig eláll.
Macskagyökér mézzel
Hozzávalók: szárított macskagyökér (Valeriana), méz.
Készítési módja:
A tökéletes száraz macskagyökeret mozsárban megtörjük. Egy kiskanálnyi macskagyökérport pohárba teszünk, hozzáadunk egy kanál mézet és alaposan elkeverjük.
Adagolás:
A keverék azonnali használatra készül. A fenti mennyiség egy adag. Izgalmi állapotban levő személyeknek adjuk idegroham, fejfájás vagy reszketés stb. esetén (mikor a krízis bekövetkezett). Ugyanilyen adagban adható álmatlanság ellen este, lefekvés előtt, egy csésze hársfatea kíséretében.
Gyógyhatás: Az orvosságnak nyugtató hatása van.
Javallat:
Idegkrízisek csillapítására, álmatlanságra, aszténiás eredetű idegbetegségekre, ideg- és szexuális eredetű túlzott izgalmi állapotban, lelki sokk után stb. javallt.
Mérgező hatás:
Szobahőmérsékleten a készítmény egy órán belül megromlik és ki kell dobni.
Ellenjavallat:
Allergiára hajlamos személyeknek, autóvezetőknek nem ajánlott. Gyermekek kezelésére vonatkozólag ajánlatos előzőleg kikérni a orvos véleményét.
Tárolás: Nem tárolható.
Lejárati idő: A készítmény 5-15 perc után elveszti hatását.
Fokhagymacseppek vodkával és mézzel
Hozzávalók: 300 g fokhagyma, 300 ml vodka, 300 g méz.
Készítési módja:
A fokhagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk, üvegbe, porcelán- vagy zománcos cserépedénybe tesszük és apróra zúzzuk. Hozzáadjuk vodkát, a mézet és alaposan elkeverjük. Az edényt légmentesen lezárjuk. Ilyen tárolásban a készítményt sötét, hűvös, száraz helyen egy hétig érlelni hagyjuk. Egy hét után az edényt kinyitjuk és sűrű szövésű vásznon a levet kinyomjuk, üvegbe töltjük és légmentesen lezárjuk. Hideg helyen tartjuk.
Adagolás:
Egyszeri adag 1-3 csepp, naponta egyszer vagy háromszor a főétkezés előtt. A kezelés tartama egy hónap, eleinte progresszív (növekvő), a végén regresszív (csökkenő) adagolásban. Az adagolás az első napi egy csepptől, napi 1-1 csepp hozzáadásával nől napi 10 cseppig, ezt tartjuk 10 napon át, majd az utolsó 10 napon naponta 1-1 cseppel kevesebbet veszünk, míg az utolsó napra ismét egy csepp jut.
Gyógyhatás:
Az orvosság erősíti az idegrendszert és az érrendszert.
Javallat:
A népi gyógyászat asztériás eredetű idegbetegségekre, vérkeringési zavarokra ajánlja; a magas vérnyomásra is jó hatással van.
Mérgező hatás:
A vodka, mint a szeszes italok általában, mérgező; a fokhagymát és a mézet nem mindenki bírja, ezért használat előtt ajánlatos kikérni az orvos véleményét.

Ellenjavallat:
Minthogy az alkohol (vodka) mérgező hatású, a hivatalos orvostudomány senkinek – sem egészségesnek, sem betegnek – nem ajánlja.
Tárolás:
A népi tapasztalat szerint legalább egy hónapig veszély nélkül eltartható.
Fokhagymatinktúra mézzel
Hozzávalók: 250 g fokhagyma, 100 ml tiszta szesz, 100 g méz.
Készítési módja:
A fokhagymát megtisztítjuk (famozsárban) összezúzzuk, üvegbe vagy zománcos cserépedénybe tesszük, hozzáadjuk az alkoholt és a mézet, majd jól elkeverjük. Száraz, hűvös és sötét helyen egy hétig állni hagyjuk.
Adagolás, gyógyhatás, javallat, mérgező hatás, ellenjavallat, tárolás, lejárati idő mint az előzőnél.
Diófarügy-pép mézzel
Hozzávalók: 100 g diófarügy, 200 ml víz, 150 g méz.
Készítési módja:
A diófarügyeket megmossuk és edényben, fedő alatt lassú tűznél addig főzzük, míg a lé fele elfő. A tűzről levéve a rügyeket összetörjük, kihűtjük és hozzáadjuk a mézet. Jól elkeverjük, színes üvegbe vagy zománcos cserépedénybe öntjük, légmentesen lezárva hideg helyen tartjuk.

Adagolás:
Gyermekeknek 3-6 éves korig napi egy kiskanállal; 6-9 éves korig egy-egy kiskanállal reggel és este; 9-12 éveseknek naponta 3x1 kiskanállal a főétkezések előtt, egy hónapig kell adni. Felnőttek 3x1 evőkanállal a főétkezések előtt szedik az orvosságot. A kúra egy hónapos szünet után, ha szükséges, megismételhető.
Gyógyhatás:
Javítja az étvágyat, gyorsítja az anyagcserét, elősegíti a hízást. A diófarügy jód- és vitamintartalma révén a készítmény serkenti pajzsmirigyműködést, így jó eredményt ad az endemikus golyva kifejlődésének megelőzésében és kezelésében. Emellett növeli a szervezet ellenálló képességét a különböző fertőzésekkel szemben.
Javallat:
Kiváló étvágygerjesztő hatású, erősítő, fáradságot űző szer. Aszténiás eredetű idegbetegségek, elégtelen mirigyműködés, többek között a nemi mirigyek elégtelen működése esetén hatásos.
Zölddió befőtt mézzel
Hozzávalók:
500g zölddió, 500 g diófarügy, 500 g méz, 1 liter víz. Kisebb adagokban a hozzávalókból arányosan kevesebbet veszünk.
Készítési módja:
A hozzávalókat jól összekeverjük (a méznek csak a felét), edényben, lassú tűznél, állandó keverés mellett egyöntetű péppé főzzük. Olyan legyen, mint egy gyümölcskocsonya. Miután kihűlt, hozzáadjuk méz (250 g) másik felét, sötét színű üvegbe tesszük és hűvös helyen tároljuk
Adagolás, gyógyhatás, javallat, mérgező hatás, ellenjavallat, mint az előzőnél.



Ideje: Szeptember 01, csütörtök, 08:53:13 - bogumil

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Tudomány

"A méz dicsérete" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds