[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 198
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 200

Jelen:
Tagi infók PiaNista Küldhetsz neki privát üzenetet PiaNista PiaNista
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Szűzpecsenye hagymamártással
mango

...még mindig „a mama főztje a legfinomabb”...


Magánügy, de most elmesélem.
...A mai menü kis családom déltájban fellépő heveny éhségérzetének csillapítására szűzpecsenye volt, különleges és pikáns hagymamártással.
Mármost ez az étek igen ízletes és viszonylag gyorsan elkészíthető, így már majdnem 12 óra volt, amikor nekiálltam a főzésnek.
Tudtam, hogy (egyebek közt) nagyfiam kedvére is teszek, - mire Ő beállít ebédre, hogy aztán fusson is tovább, - hiszen ez az Ő egyik legkedvesebb húsétele. És hát hiába, no... - jó tudni, hogy mire számíthatok. Hogy még mindig „a mama főztje a legfinomabb” felkiáltással szokott a hasonló, "kedvenc ebéd" utáni aranyos, és hízelgő mondat elhangzani Tőle, - így ennek biztos tudatában készülődtem neki a „munkának”.
Míg a sok vöröshagymát szeleteltem, - elkalandoztak a gondolataim.
…hogy mennyire jól tud esni, ha az ember mindennapos, rutinná „alacsonyodó” ebbéli tevékenységét elismerik…
Netán meg is dicsérik.
És ennek valamiféle kedves, derűs hangon jelét is adja az, akiért mindez történik…
Vannak dolgok, amiben az ember lánya biztos, amiben otthonosan mozog.
Nekem a főzés például ilyen. Köztudomású, hogy ízletesen, finoman főzök, - és én erre gyarló módon büszke is vagyok. Pedig nem vagyok beképzelt, egyáltalán nem...- tényleg nem.
És hát,...igen...
Szeretem, ha néha ilyenkor hangot is kap a „tetszés” avagy rosszabbik esetben a „nem-tetszés” kinyilvánítása a főztömet illetően. Így van genetikailag kódolva egy asszony – mit van mit tenni….?! Bizony, jó azt hallani, hogy „no, ez finom volt!” vagy egy szót sem kell szólni, - csak egész egyszerűen látom, hogy amit családom elé teszek, az megérte a belefektetett munkát…
Jó hallani, ha valamit jól csinál a fehércseléd a konyhában, akkor az találkozik az övéi kényes és kifinomult ízlésével, sőt, ez a munkálkodása még egy kedves szóval meg is ajándékoztatik…
Hogy úgy áll föl mindenki az asztaltól, hogy látom: megelégedett és jóllakott minden szerettem. Hogy megéri könnyezni a hagymától; hogy az életlen késsel bűvészmutatványt hajtva végre mégis szép szeleteket tudok varázsolni abból a fránya húsból; hogy a szinte magától termelődő és osztódással orvul szaporodó mosatlan edényhalmaz láttán nem kell szívbajt kapni, - mert hisz látom a szemekben, hogy amit csináltam, mindenki tetszésére volt…
A szűzpecsenye – jelentem, - finom volt és osztatlan sikert aratott.
…és dicséretben sem volt hiány.
Persze ez az, amiből sosem árt a „sok” ... Dicséretből egy asszonynak sosem elég. Ezzel nem árulok el nagy titkot, tudom.
De ne legyek elégedetlen, igaz…?!
Az nem szép dolog, - így hát szavam sincs.
...az a lényeg, hogy a szűzpecsenye tényleg finom volt.



Ideje: Január 04, szerda, 17:16:08 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Szűzpecsenye hagymamártással" | Belépés/Regisztráció | 24 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Szűzpecsenye hagymamártással (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Január 04, szerda, 18:06:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
No most megéheztem... Szép vagy mondhatom...Olyan ízesen írtál, hogy a mai vacsoranélküli estének lőttek. Megyek és belakok.... :)))))))



Re: Szűzpecsenye hagymamártással (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Január 04, szerda, 18:36:09
(Adatok | Üzenet küldése)
Jól körbejártad a témát,de hiányérzetem támadt:adós maradtál a recepttel.Most ideírom,én hogy csinálom.85 dekányi szűzpecsenyét felapritok szép karikákra,fehérre sütöm 2 perc alatt.A pecsenyelébe egy evőkanál cukrot piritok (colűrözöm) ez fogja adni a barna szinét.Utánna a felszeletelt két nagyfej vereshagymát belepiritom.Felöntöm 2 deci vizzel.5-6 percig főzöm az alaplét,hogy a hagyma széjjelfőjjön.Egy evőkanálnyi mustárt,ugyanannyi pirosaranyat,két girizd fokhagymát,vagy foghagymasüritményt,kiskanál vegetát és +-ban két kávéskanál Bogumil fűszerkeveréket adok hozzá.Összeforgatom a húsokkal.Félliter vizzel felöntöm.kb 1 órát párolom.A végén ,de közben is,kóstolgatom,majd kiskanál ecettel megadom a bukkéját.Mikor kész a szép,homogén mártás és omlós a hús,akkor leveszem a tűzről.Kisütöm a burgonyakrokettet és tálalom.Jó étvágyat! Bogi.



Re: Szűzpecsenye hagymamártással (Pontok: 1)
- soman (soman@vodafone.hu) Ideje: Január 04, szerda, 21:27:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hát, igen az anyukák legnagyobb dicsérete, munkájuknak gyümölcse, mikor többször is elhangzik az elkészített étel magasztalása. Igen, a nők egyik titka, hogy dicséretből sosem elég.
Mellesleg nagyon rosszkor olvastam el a cikked. Éppen diétázom, és írásod igencsak étvágygerjesztő módon hatott rám. Szűzpecsenye híján kénytelen leszek beérni valami egyszerűbbel...



Re: Szűzpecsenye hagymamártással (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: Január 05, csütörtök, 08:29:15
(Adatok | Üzenet küldése)
Én mindig megmondom, hogy ízlett egy étel vagy nem, bár néha nem szívesen veszik. Van akinek ez sértő, de szerintem visszajelzés kell. Én is elvárom az ilyet, ha főzök. (Igen jól főzők - mondják.) Jót írtál, tetszett! :))



Re: Szűzpecsenye hagymamártással (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: Január 05, csütörtök, 19:59:10
(Adatok | Üzenet küldése)
Nos, egyszer engem is meghívhatnál egy ilyesfajta ebédre...:-)



Re: Szűzpecsenye hagymamártással (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Január 06, péntek, 11:16:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hát igen, tényleg jól esnek a háziasszonynak a dicséretek, főleg ha a szeretteitől kapja.
Viszont a receptet én is hiányoltam!
Ha lehet írd meg légyszíves, vagy privibe, vagy a receptgyűjtőben.
Köszi! Puszi: Zsuzsi



Re: Szűzpecsenye hagymamártással (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: Január 07, szombat, 16:26:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem szép dolog a karácsony után így ingerelni a túlhízott népeket! De félre a tréfával. Nem főzök minden nap, nincs rá időm egyszerűen, de amikor nekiállok, megpróbálok valami igazán különleges ebédet kitalálni. /Néha lázadnak is, mert amit nem ismernek fel elsőre, ne adj isten, nyers egy kicsit, vagy csak szines, azt nem igazán szeretik. Én meg szeretek kisérletezni. Rajtuk!:)))))))))/ Én is szeretem, ha dicsérnek, máskülönben az embernek elmegy a kedve, az meg nekik baj, mert nem kapnak kaját. :)))))))))))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds