[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 346
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 347

Jelen:
Tagi infók a_leb Küldhetsz neki privát üzenetet a_leb a_leb


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Mit jelent valójában boldognak lenni?
Bettus

A boldogságot mindenkinek magának kell felfedeznie, elsősorban önmagában. Csak rajtunk múlik, hogyan alakítjuk az életünket, hogyan tudunk örülni az apró dolgoknak is az életben.


Ha szétnézünk a körülöttünk lévő világban, azt látjuk, hogy embertársaink kivétel nélkül keresik a boldogság forrását. Mindenki azért küzd a hétköznapokban, azért jár dolgozni, iskolába, közösségekbe, templomba, mert tudja, és hisz benne, hogy eléri, megtalálja egyszer a valódi boldogság forrását.
De mit is jelent valójában boldognak lenni? Az emberek életének nagy része a folyamatos harccal telik, harccal az életért. Azért, hogy megélhessék a mindennapokat, ne kelljen se a gyermekeiknek, se nekik nélkülözniük, járhassanak iskolába és még sorolhatnánk.
Sokszor érzik úgy, hogy ennek az örök körforgásnak sosem lesz vége. Ám valójában csak egy kicsit kellene jobban odafigyelnünk a környezetünkre, embertársainkra, és megláthatnánk – közhelyesen szólva – az élet apró örömeit. Azonban az emberek többsége erre nem képes. Annyira lefoglalja őket saját szomorú sorsuk, hogy teljesen belefásulnak az életbe.
Meg kellene tanulnunk nemcsak örülni, hanem tisztelni is minden egyes napot, amelyet még itt tölthetünk a szeretteink, a barátaink társaságában. Értékelnünk kellene, és fel kellene fedeznünk az apró jeleket a hétköznapokban, amelyek mindegyike valamilyen új élményt, vagy lehetőséget rejt magában. Nap, mint nap új emberekkel hoz össze minket a sors, akik pedig egy kicsit is nyíltan fordulnak a világ felé, észre fogják venni az új emberek, az új környezet nyújtotta lehetőségeket.

A boldogság szó kapcsán sok minden eszünkbe juthat. Van, akinek a pénz, van, akinek a család, a barátok és a szerelem ugrik be először, mint a boldogság elsődleges forrása. Vegyük hát szépen sorba mindegyiket.
A pénz.
Hát ez az a fogalom, amely vitáknak ad okot. Szokták mondani, nem boldogít, de jó ha van. Na igen, de soha nem szabad elfelejtenünk, hogy semmilyen érzést, gondolatot nem tudunk megvásárolni. Gondoljunk csak bele, számtalan olyan személlyel, családokkal találkozunk életünk során, akik nagy vagyonnal rendelkeznek. De mit látunk ezeken az embereken? Megismerhetjük őket valójában? Milyen emberek ők? … Valljuk be őszintén a legtöbb ember, csak dicsekszik, kérkedik a pénzzel, a vagyonnal, azzal, hogy milyen iskolába járnak, vagy járatják a gyerekeiket. És? Boldogok? Nem. A legtöbbjük csak azt hiszi, hogy boldog. Valójában azonban, ha szétnéznének a közvetlen környezetükben, rájönnének arra, hogy mekkora űr, és szomorúság uralkodik a lelkükben. A legtöbb „jómódú” ember általában nem tud elég szeretet és odafigyelést adni a családtagjai, gyermekei számára. Csak saját magával, társadalmi helyzetével és hasonló körben élő barátaival van elfoglalva. De természetesen, mint az élet bármely más területén, itt is vannak kivételek.
A család.
A legfontosabb, hiszen a családunkba tartozó személyek azok, akik elsőként ismertetnek meg minket a szeretet fogalmával. Ők azok akik adnak, és megtanítanak minket is adni. A szeretet és a boldogság pedig rokon, illetve társfogalmak. Boldogok vagyunk, ha tudjuk és érezzük, hogy van egy családunk, akik szeretnek, és támogatnak minket, bármi is történjen. És ugyanez a helyzet a barátokkal is. A barátok azok, akikre mindig számíthatunk. Ha nem jó családi háttérrel rendelkezik valaki, de vannak barátai, az már épp elég. Sokszor többet tudnak adni, mint egyes családtagok. Az a fajta kötődés, szeretet, bizalom, amely által összeforr a lelkünk a barátunkkal felbecsülhetetlen érték számunkra.
Szerelem...
Nos, a szerelem azonban már egy külön fogalom. Soha nem szabad elfelejtünk, hogy ne adjuk fel barátainkat egy kapcsolatért! Hiszen lehet, hogy az abban felmerülő boldogság múlandó, ám az igaz barátság időt álló. Egy kapcsolatban jól érezzük magunkat, úgy gondoljuk miénk a világ, jöhet bármi, soha nem szeg gátat ennek a boldogságnak. Ám az idő múlásával összeér egy kapcsolat is, változnak a felek, a gondolkodásmódjuk, amely sajnos sokszor a kapcsolat felbontásához vezethet. Ilyenkor általában, főleg a fiatalokban egy világ omlik össze. Úgy érzik nem lesz még egy ilyen ember, nem lesz egy másik fél, aki ténylegesen a másik felük, aki többet tud adni, mint az előző párunk. De soha nem szabad feladni a reményt, és elfordulni a világ felől. Nyitottan kel fordulnunk az új ismeretségek, kapcsolatok felé, lehetőséget adva magunknak ezáltal arra, hogy újra boldogok lehessünk.

Természeten ez a három fogalom nem elegendő ahhoz, hogy valóban boldogok lehessünk. Ám az sem igaz, hogy nem teljes az életünk, ha egyszerre nincsenek jelen. A boldogságot mindenkinek magának kell felfedeznie, elsősorban önmagában. Csak rajtunk múlik, hogyan alakítjuk az életünket, hogyan tudunk örülni az apró dolgoknak is az életben. Sokszor elég csak egy mosoly, egy kedves szó, egy ölelés ahhoz, hogy ezáltal a környezetünkben élők hétköznapjaiba is egy picike boldogságot csempésszünk.


Ideje: Szeptember 20, szombat, 09:32:57 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Mit jelent valójában boldognak lenni?" | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Mit jelent valójában boldognak lenni? (Pontok: 1)
- szemilla (szemilla@citromail.hu) Ideje: Szeptember 20, szombat, 12:07:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szerintem rengeteg tévedés van ebben a cikkben! Én pl egyáltalán nem keresem a boldogságot, mert ha szétnézek a világban, azt látom, a boldogság az adatik. Nem érdem szerint boldog vagy boldogtalan valaki, tehát a boldogságot keresni, felesleges! Néha boldog lesz az ember az eső illatától is, máskor pedig egy Mercedes sem teszi boldoggá.
Ugyanakkor: azt is látom, hogy a boldogságra nyitottnak kell lenni. De egyáltalán nem úgy tűnik, hogy az emberek a boldogságra nyitottak lennének! Sőt! Mintha boldognak lenni valamiféle önző dolog lenne, ahogy ma divatos mondani: az ego megnyilvánulása. Sokkal inkább divatos dolog szenvedni és áldozattá lenni, ezért úgy látom, az emberek sokkal nyitottabbak ebben az irányban. Majd mindenki áldozat akar lenni, vagy legalábbis ehhez a szerephez aszisztál.
És hogy pénz, család, szerelem... Csak sztereotípiák! Hiszen az első közhely, amit megtanulunk, hogy a pénz nem boldogít, mégis az emberek nagy része képtelen szabadulni a pénz fogságából.
A család ugyancsak nem választható színtér a boldogsághoz, de nem is evidencia, hogy a családi háttér egy életre determinálná a boldogságra való hajlamot.
A szerelem... Hiszen attól szeszélyesebb dolog nincs is a világon!
Ha ezt a három dolgot sorra vesszük, akkor az jut eszembe - ezekre boldogságot építeni olyan, mint vízen akarni járni.



Re: Mit jelent valójában boldognak lenni? (Pontok: 1)
- melissa Ideje: Szeptember 20, szombat, 21:59:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Vannak olyan emberek, akik képtelenek bármit is tenni a saját boldogságukért. Vajon miért gondolják azt, hogy a boldogság egy csoda, és egyszer majd csak úgy megtörténik?

Ezek az emberek, ha ott van éppen az orruk előtt, akkor sem ismerik fel a boldogságot, hiszen még a boldogság lehetőségétől is félnek. Ha véletlenül még is felsejlik előttük akár a boldogság árnyéka is, mozdulatlanul állnak, egy lépésre se képesek.

No, és természetesen az meg sem fordul a fejükben, hogy minden boldogsághoz szükséges dolog, ott van bennük, ott belül. De ahhoz, hogy erre rájöjjenek, szintén meg kellene mozdulni.

Így soha nem is lesznek boldogok, csak vegetálnak. Csak leélik az életüket, de nem megélik.

Nem állítom, hogy könnyű ezt a bennünk rejlő boldogságot megtalálni, de nem lehetetlen, idő kell hozzá, bizonyos fokú bölcsesség, belső harmónia. :-)




Re: Mit jelent valójában boldognak lenni? (Pontok: 1)
- Vigi Ideje: Október 04, szombat, 11:02:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Az olvasottakban megfogalmazott "szomorú"emberi sorsok boldog és boldogtalansága, vagy az élet örömeinek úton-útfélen meg-megcsillanó boldogságmorzsái jelentik-e (jellemzik-e) a BOLDOGSÁGOT, a boldogság eléréséhez vezető utat, jóleső érzéssel párosuló, olyan "szívem de mosolygós hangulatban dobogsz" pillanatvarázs állapotot…, meglehet…, de ha biztos választ remélünk, úgy gondolom egy módja biztosan kínálkozik számunkra: hívjuk „életre” egymás után balga és bölcs segítőinket, hallgassuk meg mit mond az egyik, és mit a másik. Az Ember talán vakon sem lenne képes megtalálni a boldogságot, mert példának okán bármennyire hihetetlen, egy „világtalan” már megtalálta. A dolog pikantéria az is lehetne, hogy keresnie sem kellett! Olyasmi után kutatunk, kérdezünk, érdeklődünk, sóvárgunk, néha irigykedünk is, ami születésünk pillanatával egy időben velünk is megszületett. "Ezért: aki vágytalan, a nagy titkot megfejtheti; de ha vágya van, csak a dolgokat szemlélheti." Őszinte üdvözletem :-)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.46 Seconds