[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 320
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 321

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Lázadó Requiem
felix

...lehet emberi méltóságunkat megőrizve igaz és lelkesítő választ adni a barbár és embertelen bánásmódra a szeretet nyelvén.Példázat arról, hogy a művészet még a pokol legmélyebb bugyrában is képes felragyogtatni a napot.


A Lázadó Requiem drámai előadás a reményről és az akaratról. Arról, miként lehet emberi méltóságunkat megőrizve igaz és lelkesítő választ adni a barbár és embertelen bánásmódra a szeretet nyelvén. Példázat arról, hogy a művészet még a pokol legmélyebb bugyrában is képes felragyogtatni a napot.
Verdi Reguiemjét nemzetközi előadói gárda szólaltatta meg május 9.-én vasárnap este a budapesti Vasúttörténeti Parkban. A koncert nem csak a győzelem napjának 65. évfordulóját köszöntötte, hanem főhajtás az egykori terezíni munkatábor mártírjainak emléke előtt is.

A deportáltak, amikor lehetőségük volt, színdarabokat, zeneműveket adtak elő, ezzel kapcsolódva valamikori emberi mivoltukhoz. 1943-44-ben összesen tizenhat alkalommal hangzott el a terezíni gettóban Verdi Requiemje.

A táborban raboskodó zsidó foglyokból összeállított 150 fős kórus készült a bemutatóra. A kórus karmestere, Rafael Schaechter azzal öntött lelkierőt a rabokba, hogy a Verdi muzsikájában megnyilvánuló drámai kifejezőerő és isteni akarat eléneklése egyfajta ellenállás a náci bebörtönzés ellen.

Az előadók emberfeletti erőfeszítéssel próbáltak, miután napi 12-14 órákat dolgoztak végig szinte étlen-szomjan, legtöbbjük betegen sínylődve a túlzsúfolt, járványoktól sújtott barakkokban. A zene volt számukra a reménysugár és nem voltak hajlandók megadni magukat a nácik által megtervezett végkifejletnek.

Az ő emlékükre született egy különleges multimédiás produkció, amelyet Murry Sidlin amerikai karmester a terezíni koncentrációs tábor történetébe ágyazva hozott létre. Az előadás alapja Verdi csodálatos zenéje. Az egyes tételek között kirajzolódik a történet, amit az egykori kórustagok interjúi egészítenek ki. A Lázadó Requiem drámai előadás a reményről és az akaratról. Arról, miként lehet emberi méltóságunkat megőrizve igaz és lelkesítő választ adni a barbár és embertelen bánásmódra a szeretet nyelvén. Példázat arról, hogy a művészet még a pokol legmélyebb bugyrában is képes felragyogtatni a napot.

Május 9.-én vasárnap a zene nyelvén mesélték el a koncentrációs tábor foglyainak lenyűgöző történetét a hitről és a művészetről. A kórustagok, akik túlélték a náci tábor borzalmait, soha nem azt kérdezték maguktól, „hol volt Isten?”. Mindig csak azt: „hol volt az Ember?”

A budapesti produkcióban Béres Ilona és Garas Dezső olvasta a prózai szövegeket a MÁV Szimfonikusok Zenekar közreműködésével. A százhúsz tagú kórus nemzetközi összetételű volt; a Washingtoni Katolikus Egyetem 40 tagú énekkarához csatlakozott a Honvéd Férfikórus és az Angelica Leánykar. A szólisták: Szőnyi Eszter (szoprán), Fekete Attila (tenor), Meláth Andrea (mezzo) és Bretz Gábor (basszus).

Emlékezetes előadás volt. A hatalmas csarnokot megtöltő tömeg az előadás végén a fokozatosan elsötétülő színpadról elvonuló zenészek és énekesek búcsúztatása közben megrendülten, egyperces néma felállással emlékezett az egykori eredeti szereplőkre.

Ideje: Május 15, szombat, 11:49:15 - mango

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Film Színház Zene

"Lázadó Requiem" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Lázadó Requiem (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Május 16, vasárnap, 06:56:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Félix!

Köszönöm, hogy beavattál minket, és rávilágítottál arra, hogy a művészet mi mindenre képes sarkallni az embert.

Ez a kérdés „hol volt az Ember?” messzire kellene hangozzon, és én hozzátenném még azt is, hogy és ma hol is van?
Talán egyszer ha minden bűnös valóban arányosan és méltón elnyeri büntetését, előkerül az Ember is, de még nem látjuk ma sem, hogy létezne.

Szeretettel olvastalak:
Anna




Re: Lázadó Requiem (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Május 16, vasárnap, 10:41:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Megrendítő erejő előadás lehetett. Köszi, hogy a részese lehettem nagyszerű beszámolód által. üdv. Józsi



Re: Lázadó Requiem (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: Május 16, vasárnap, 16:36:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szépen, és bölcsen írtál erról a csodálatos műről, és erről a biztosan rendkívüli előadásról.
Így egy kicsit én is részesévé válhattam.
Üdvözlettel: Péter



Re: Lázadó Requiem (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Május 16, vasárnap, 19:19:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ismerem, és szeretem ezt a művet, kedves Félix!
Örülök, hogy ilyen szeretettel számoltál be róla.



Re: Lázadó Requiem (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Május 22, szombat, 17:54:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Megrendítő írás, hát még az előadás mennyire az lehetett! Felemelő, torokszorító élmény lehetett kedves Félix. Köszönöm, hogy olvashattam remek, a hangulatot, részleteket visszaadó írásodat! Szeretettel: Zsuzsi



Re: Lázadó Requiem (Pontok: 1)
- felix Ideje: Június 07, hétfő, 13:11:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönet az olvasóknak, köszönet a visszajelzésekért. Egy olyan eseményről volt itt szó, amely mellett éppen mi nem mehetünk el közömbösen, hiszen ott és akkor igazi amatőr művészek tettek tanúbizonyságot a művészet erejéről, hatalmáról, a felfedeztetés és akár a túlélés minden reménye nélkül, felülemelkedve a kegyetlen valóságon, a sivár mindennapok taposómalmán, feledhetetlen csodát alkottak, s egyúttal életfogytig taró szoros közösséget hoztak létre, igaz példát mutatva kései követőiknek is.
Mindenkinek további békés alkotómunkát, és megérdemelt sikereket kívánok. Sohasem szabad feladni!
Szeretettel: félix



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds