[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 198
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 198


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Nosztalgiáztam
csitesz

Úgy tűnik több, mint 30 év múltán is megmaradt az érdeklődés zenéjük iránt, ha már jövendő színészek frissítették fel azokat.





Egyszer minden ember életében eljön az az idő, amikor emlékei tárházából egyre gyakrabban leporol sok-sok régi darabot, és szívesen nézegeti, lapozgatja, hallgatja azokat. Ez lenne a nosztalgiának nevezett érzés?
A Kaposvári Egyetem Művészeti Kar V. éves színész hallgatóit nem ez a szándék vezérelhette, már csak korukból adódan sem, amikor vizsgaelőadásukon Cseh Tamás dalaira építették produkciójukat, amivel azután nekivágtak az országnak, világnak. A próbálkozás izgalmas. Egy énekes legenda dalait megszólaltatni, egy gitár helyett egy zenekarral erősíteni az előadást. 24 dal szólalt meg, előadóként kettő, kettőt felvállalva. Ráadásul színesítette az előadást, hogy a résztvevők időnként más, és más hangszert vettek kezükbe, ami mindenképpen többoldalú felkészültségüket dícséri.
Fiatalaos, lendületes megszólalás, olykor humoros, olykor megrázó pillanatok. Mint Bereményi Géza sorai, mint maga az élet.
Főiskolai indexükbe a közönség rovatba bátran lehet egy ötös osztályzatot kanyarítani. Ennek ellenére ott maradt bennem az a bizonyos "de". És erről nem ők tehetnek.
Cseh Tamás zenéjét sokan szeretjük, ismerjük. Azonban van egy korosztály, talán a mai "ötvenesek", akik az ő dalain nőttünk fel. Ott voltunk az egyetemi klubban koncertjein, házibulikon egy gitáros barátunk segítségével énekeltük dalait. Hosszú, vörösboros, dohányfüstös éjszakáokn keresztül "filóztunk" a számok szövegén, fejtettük meg rejtett, vagy annak vélt jelentésüket. És természetesen recsegőssé hallgattuk lemezeit.
Tamás zenéje, előadása, Géza szövegei az életünk részévé lettek. A dalok szereplői pedig barátainkká, kortársainkká váltak.
Úgy tűnik több, mint 30 év múltán is megmaradt az érdeklődés zenéjük iránt, ha már jövendő színészek frissítették fel azokat.
Azonban egy dolog nem jött át, nem jöhetett át a színpadról a közönségnek. Az Cseh Tamás előadása, arca éneklés közben, kikacsintásai a publikumra, amellyel tökéletesen elvarázsolta hallgatóit.
Jóslata nem vált be. 30 év után is aktuálisak dalaik, és szerintem akár még ennyi idő múlva is éneklik azokat. Lemezeik sarkán a felírat: " Korlátlan ideig eltartható."
Ideje: Október 01, szombat, 22:23:17 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Nosztalgiáztam" | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Nosztalgiáztam (Pontok: 1)
- blue Ideje: Október 02, vasárnap, 11:39:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
csitesz, aki még nincs 50, de még 40 sem az is szívesen hallgatta...Örülök, hogy felkerült az írásod. Egyébként én Zorán dalaival nem tudok betelni...:)



Re: Nosztalgiáztam (Pontok: 1)
- andrass Ideje: Október 03, hétfő, 09:08:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Teljesen egyet értek veled, szinte feldolgozhatatlan dalok. Valami mindig hiányzik-valaki mindig hiányzik.
András



Re: Nosztalgiáztam (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: Október 04, kedd, 08:35:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Úgy van, ahogy írtad. Magam egyszer láttam koncerten. Sosem lehet feledni.
Köszönöm az írást! üdv. fTJ



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds