[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 333
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 333


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Réztolvaj a kapu alatt
thomba

Akkoriban még Márai is veszélyes volt, hiszen a csonkig égő gyertyák tüzet is okozhatnak. De tiltólistán volt Wass Albert is, noha a MÉH-ben alig adtak néhány fillért a vas kilójáért.


Minden regény keletkezésének megvan a maga ideje. Cronin ma biztos nem tudta volna megírni híres regényét, azon egyszerű oknál fogva, hogy mostanság egyetlen réztáblát sem találna a kapuk alatt. Azokat már régesrég ellopta valaki.
Bezzeg a kommunizmus idején nagyobb volt a rend és a fegyelem. Nyilván ezért nem árulták Cronin regényét a könyvesboltokban. Nehogy valakinek kedve kerekedjék a réztáblákra. Akkoriban még Márai is veszélyes volt, hiszen a csonkig égő gyertyák tüzet is okozhatnak. De tiltólistán volt Wass Albert is, noha a MÉH-ben alig adtak néhány fillért a vas kilójáért.
Azóta nagyot fordult a világ, a réz ára is az egekbe szökött, ami keresett és kelendő cikké tette ezt a fémet. Olyannyira, hogy rézbőrű indiánok ma már nem is mernek Magyarországra látogatni, nehogy már a repülőtéren megnyúzzák őket. Így aztán - indiánok hiányában - a fémgyűjtők kénytelenek rézkilincsekre specializálódni.
Olvasom, hogy ismeretlen tettes hatvan rézkilincset lopott el egyetlen Révay utcai bérházból. Szintén ismeretlen elkövető egy Hajós utcai társasházat fosztott meg rézgombjaitól. Az általam olvasott tudósítás csak a főváros hatodik kerületére tér ki, de bizonyosra veszem, hasonló esetek máshol is előfordultak. Ott, ahol öreg házak vannak antikvitásnak is beillő rézfogantyúkkal. Az új házak ajtóihoz már műanyagból készülnek a kilincsek, minél fogva ezek jóval biztonságosabbak. Legalábbis ezek mellé már nem szükséges biztonsági őröket állítani, akiket egyébként is alapos erkölcsi szűrővizsgálatnak kéne alávetni, mert hiszen ők is ki lennének téve a csábításnak.
Az olvasott cikk rám is nagy hatással volt. Hiába, az embernek el kell érnie egy bizonyos kort, hogy végre tanuljon is valamit. Hogy végre kellőképpen megbecsülje azt, aminek értéke van. Bennem is felmerült, hogy rézkilincseket gyűjtsek, s az értük kapott pénzből kiegészítsem nyugdíjamat. A gondolattól nem rezeltem be, el is indultam begyűjtő körútamra, de sajnálattal kellett nyugtáznom, hogy már elkéstem. Az általam végigjárt házakban egyetlen rézfogantyút sem találtam. Rézdrót ugyan lett volna, de falfúrót elfelejtettem magammal vinni. Sovány vigaszként éltem meg, hogy nem csak engem ért csalódás, hanem a felkeresett házak lakóit is. Ők is elkéstek. Mire hazaértek a munkából, netán a nyaralásból, a kilincs már hiányzott az ajtajukról.
Elgondolkoztam ezen, és arra a következtetésre jutottam, hogy ez lehet az oka a hajléktalanok nagy számának. Kilincs híján nem tudják kinyítni lakásuk ajtaját, ezért kénytelenek a közterületeken sátrat verni. Igaz viszont, a kilincstelen ajtókat be is lehetne törni, csakhogy azt már bűncselekménynek tekintené a hatóság. Bűnözni pedig mégsem illik.
Hogy a réz mennyire kelendő mostanában, azt egy ismerősöm példája bizonyítja. Kétségbeesve panaszolta, hogy a minap eltűnt Teréz nevű barátnője a Sziget-fesztiválról. Érdekes módon nem a Dunában, hanem fémfelvásárlóknál keresik. Ezidáig hiába.
Hát itt tartunk. A kérdés most már csak az, hova, hogyan tovább?
Ideje: Augusztus 16, csütörtök, 18:51:54 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Réztolvaj a kapu alatt" | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Réztolvaj a kapu alatt (Pontok: 1)
- zoria Ideje: Augusztus 16, csütörtök, 19:35:01
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Azt a rézfán fütyülős réz angyalát.:)) De Croninra visszatérve, a mai magánrendelők árai mellett lehet, hogy nem eladni vernék le a réztáblát, hanem a ráírt árszabás miatt.



Re: Réztolvaj a kapu alatt (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Augusztus 19, vasárnap, 21:11:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jobb, ha bele sem gondolunk, kedves Thomba... Tetszett a szokásosan fanyar iróniával megírt szösszeneted. Szeretettel: Zsuzsi



Re: Réztolvaj a kapu alatt (Pontok: 1)
- Nanti Ideje: Augusztus 26, vasárnap, 12:17:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Na igen, és egyre kevesebb a rézműves is!
Mert kinek kell rézmű, ha ellopják?
És egyre több a rézgálic oldatot permetező úriember, mert a rézgálicot még a peronoszpóra bűnöző is kezdi megszeretni.
íb>Ki tudja, tán a réz miatt?



Re: Réztolvaj a kapu alatt (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Augusztus 28, kedd, 09:24:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:))))) "...rézbőrű indiánok ma már nem is mernek Magyarországra látogatni, nehogy már a repülőtéren megnyúzzák őket. Így aztán - indiánok hiányában - a fémgyűjtők kénytelenek rézkilincsekre specializálódni. :))))))) A turizmus rovására!



Re: Réztolvaj a kapu alatt (Pontok: 1)
- Nanti Ideje: Október 07, vasárnap, 07:35:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
réztáblák a kapuk alatt márpedig léteznek, csak hely kérdése megtalálni azokat. Tudnék számtalan példával szolgálni, de akkor ugye elrontanám a poént.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds