[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 243
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 244

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
75 éves L. Ron Hubbard sci-fi munkássága
Krissy33

A Háború a Földön bevezetőjében Hubbard elárulja, hogy mi a legfőbb oka annak, hogy ebben a műfajban alkotott utoljára...


Idén 75 éves L. Ron Hubbard tudományos-fantasztikus irodalmi munkássága.



75 éve, hogy az Astounding Science Fiction 1938. júliusi számában debütált L. Ron Hubbard tudományos-fantasztikus irodalmi munkássága a “Veszélyes Dimenzió” című írásának kiadásával.
Akkoriban egy Isaac Asimov nevű fiatal rajongó, miután elolvasta Hubbard bemutatkozó írását egyszerűen csak ezt írta: “Még több L. Ron Hubbardot kérünk.”
Még ezt megelőzően a new-yorki Street & Smith kiadó legfelső vezetői arra kérték fel koruk két legkeresettebb, legmegbízhatóbb kalandregény íróját, Arthur J. Burkes-t és L. Ron Hubbardot, hogy vágjanak neki egy újfajta tudományos-fantasztikus regényirodalomnak, amelyben nem gépek és szerkentyűk, hanem emberek állnak a történet középpontjában. Bemutatták őket az akkor már legendás szerkesztőnek, John W. Campbell-nek, aki az Astounding Science Fiction magazin kiadója volt. Attól a pillanattól kezdődött el a tudományos-fantasztikus irodalom aranykora.

A “Veszélyes Dimenzió” annak az Astounding-ban, a következő tizenkét évben megjelenő harmincegy elbeszélésnek és regénynek az egyike, amelyeket L. Ron Hubbard a saját, illetve olyan más írói álnevek alatt írt, mint Rene Lafayette vagy Kurt van Rachen, és amelyek ennek a formálódó műfajnak akkoriban a legnagyobb hatású kiadványainak bizonyultak.

A műfaj, amelyben Hubbard utoljára alkotott, ugyancsak a tudományos-fantasztikus irodalom volt. 50 éves írói pályafutását ünnepelve papírra vetette a 428,750 szavas Háború A Földön című regényét, amelyet az 1,2 millió szavas nagy mű, a tízkötetes Földi küldetés követett.

A Háború a Földön bevezetőjében Hubbard elárulja, hogy mi a legfőbb oka annak, hogy ebben a műfajban alkotott utoljára: “A tudományos-fantasztikus irodalom megjelenése NEM kötődik valamilyen tudományos felfedezéshez vagy fejlesztéshez. Sokkal inkább kötődik a lehetőségekhez. Olyasmi, ami alapján esetleg valaki majd kutatni kezd a jövőben. De nem prófécia. Egy álom, amely megelőzi annak a napnak a hajnalát, amely napon a tudós vagy a felfedező kezébe veszi a könyveit, vagy belép a laboratóriumba, és így szól: “Vajon meg tudom valósítani ezt az álmot a tudomány területén?”

A “Történetek egy Aranykorból” című kiadványsorozaton keresztül újra elérhetők L. Ron Hubbardnak a sci-fi aranykorában írott művei. A sorozat 80 kötetből áll, 153 elbeszéléssel az összes népszerű műfajban, amelyekben írt: sci-fi, fantasy, detektívtörténet, kalandtörténet és vadnyugati történet. A könyveket a jelenleg folyó Frankfurti nemzetközi könyvvásáron is nagy érdeklődéssel fogadták.

Ideje: Október 13, vasárnap, 19:11:08 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"75 éves L. Ron Hubbard sci-fi munkássága" | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: 75 éves L. Ron Hubbard sci-fi munkássága (Pontok: 1)
- Anna1955 (anna.lorinczi.l@gmail.com) Ideje: Október 14, hétfő, 07:37:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A szcientológia hívei felmagasztalják, és filozófusnak tartják, az ellenzők csak sci-fi írónak.
Az író munkássága nagyon ellentmondásos.
Hirhedt kijelentése mindent elmond róla, és minősíti az embert is.
"Ha milliomos akarsz lenni, alapíts vallást."
Ennek alapján, könyvei számomra nem olvasmányok, még csak sci-fi irodalomként sem, mert nem azok.



Re: 75 éves L. Ron Hubbard sci-fi munkássága (Pontok: 1)
- Attila61 Ideje: Október 14, hétfő, 08:28:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Híres "agymosó", a szcientológia megalapítója, leginkább saját elemzései és a hittársai szerint író. Véleményem szerint egy szélhámos. Bonyai Péter: Szcientológus voltam c. könyvében minden információra rátaláltok amit erről a szektáról tudni kell, mert ez nem egyház és nem vallás! Attila



Re: 75 éves L. Ron Hubbard sci-fi munkássága (Pontok: 1)
- Artur-Brun (wzartur@gmail.com) Ideje: Október 14, hétfő, 09:50:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én személy szerint külön választom az irodalmi tevékenységét más tevékenységeitől. Amit a sci-fiben alkotott, megfelel a műfaj követelményeinek. Sőt! Izgalmasnak, egyedinek és remek történeteknek tartom mindazt, amit eddig olvastam tőle. A cikk is erről szól, nem pedig a "vallásról", amit életében dolgozott ki. Azt, hogy közben mit tettek tanításaival azok, akik "beléptek" mögé, más téma. Ha letisztultan néznénk minden vallást, ami a Földön megtalálható, egészen más véleményünk lenne a különböző hitekről, de nyilván befolyásoló tényező, hogy a vallást gyakorló csoportok mivé formálják azt, milyen véleményt alakítanak ki az emberekben. Maradok a cikk témájánál és továbbra is az a véleményem, hogy bár elég szószátyár módon, de Ron igényes stílusban alkotta meg sci-fi történeteit.



Re: 75 éves L. Ron Hubbard sci-fi munkássága (Pontok: 1)
- mickey48 Ideje: Október 14, hétfő, 10:54:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hát igen! A vallásokról hatalmasat lehetne vitázni! A Scientológia nem egyéb, mint pénzcsalás? Egyéb vallások gyilkos merényletei vajon elnézhetőek, csupán azért, mert azok sokkal elterjedtebbek, és régebbiek a Földön? Ne feledjük: a Kereszteslovagok is merénylők voltak, mégpedig a legrosszabb fajtából...Hubbard munkásságát nem ismerem, de nem is nagyon akarom megismerni. Vajon hány irodalmár műveit vetnénk el könyvtárunkból, ha megismernénk vallási hovatartozásukat, vagy éppen figyelembe vennénk szélhámos életüket?



Re: 75 éves L. Ron Hubbard sci-fi munkássága (Pontok: 1)
- piroman Ideje: November 12, kedd, 14:03:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A Földi küldetés elég gyenge. Akkor már tényleg oldalra írt. Viszont. Az út a csillagokba, a Végső elsötétítés... na, azok baba könyvek voltak. Nem tudom, hogy mi a tököm ez a scientológia, (bár volt kollégám valami papja ennek), de kétségtelen, hogy szélhámosság íze van. Ettől függetlenül, mint sci-fi írót rettentően nagyra becsülőm, a többi meg saláta. Minden rendes könyve itt van a polcomon. (A DIANETIKA, na, az nem.:)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.49 Seconds