[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 210
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 211

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kreatív csatornák I. – Módszerek
csega

Gyakran úgy érzem, hogy valamit nagyon elmondanék, de amikor konkrét szavakat kellene formálni, megakadok. Szeretnék cikksorozatot indítani arról, hogyan küzdök az alkotói aszály ellen.


A táborban beszéltem arról, hogy mostanában nem tudok igazából verset írni, pedig nagyon szeretnék. Mások azt mondták, hogy ők is hasonlóban szenvednek, ezért gondoltam, hogy a leírom, én mivel próbálkozom megtörni ezt a jeget. Tisztában vagyok vele, hogy amiket ide írok, azok csak rám vonatkoznak, hiszen mindenki másként, egyedi módon működik; de ha esetleg valaki találna a cikkeimben valami ötletet magára vonatkozóan, akkor ne az legyen a szűk keresztmetszet, hogy meg sem írom. A legtöbben azt mondják, hogy a versíráshoz ihlet kell. Szerintem ez idealizálása, misztifikálása a valóságnak. (Illetve sokszor kényelmesebb, könnyebb azt mondani, hogy elkerült a múzsa; mint bevallani azt, hogy nem voltam elég szorgalmas.) Én mostmár abban hiszek, hogy az agyam úgy működik, mint egy lendkerék: Az elején nagyon nehéz megmozgatni, de ha sikerült elérnie egy bizonyos fordulatszámot, akkor már kis erő is elég ahhoz, hogy tovább hajtsák. Fontos, hogy az ember néha lelüljön, és elemezze magát, mi is lehet a problémája; hiszen nem tud megoldást találni rá, amíg nem tudja megfogalmazni, mi az. Ilyen önelemzés során azt vettem észre magamon, hogy az új gondolatok nem a semmiből törnek elő, hanem általában valamihez kapcsolódnak (azt szoktam mondani, hogy a gondolataim asszociációs láncot alkotnak), de az elejének, az első elemnek a megtalálása komoly kihívást jelent a számomra. Így igazából jelenleg azon fáradozom, hogy ezt a láncot valamivel elindítsam. Több módszerben is gondolkodtam már:
  • Keresni az interneten cikkeket olyan témákban, amik amúgy érdekelnek.
  • Mások verseit olvasni, és ami megfog, arról saját gondolatokat írni.
  • Következetesen figyelni a híreket a nagyvilágból.
  • Wikipédián arra kattintani, hogy dobjon fel véletlenszerűen egy cikket (lap találomra).
  • Írtam egy kis programot, ami véletlenszerűen vett szavakat versformába rendez (csak betördeli a sorokat). Értelmetlen szöveg az eredménye, de mégis lehet, hogy egy-egy szókapcsolat valamit eszembe juttat.
Én már csak ilyen vagyok, informatikusként módszerekben és algoritmusokban hiszek. Sokszor elgondolkodom azon, hogy létezik-e olyan algoritmus, aminek az a végeredménye, hogy írtam egy (értékelhető) verset. Ha nincs is ilyen, abban biztos vagyok, hogy van olyan algoritmus / módszer, ami segít megnyitni a kreatív csatornáimat.
Ideje: Június 05, hétfő, 08:16:10 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Kreatív csatornák I. – Módszerek" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Kreatív csatornák I. – Módszerek (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: Június 05, hétfő, 09:46:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A felvetéseddel nagy vonalakban egyetértek, nekem is jellemzően munka egy vers megírása (persze nem akármilyen élvezet is, főkép ha, ahogy te is írod, értékelhető végeredmény). At gondolom, kell hozzá valamiféle más tudatállapot, hívhatjuk ezt ihletnek, szabad asszociációnak, bárminek. Abban hiszek, ha sokat olvasunk, ha nyitottak vagyunk a közegre, amiben élünk, ha hiszünk a világ alakíthatóságában, akkor azok az érzelmi csatornák, amiket a vers megindítása megkíván, kinyílnak. Bennem alapvetően érzelemvezérelt a versírás, ezért gondolom szubjektumként így.
Ha nem megy, ahogy te is, keresek egy gondolatot, felidézek hozzá egy érzést, és beindítom. Nekem sokat segít, de ez is teljesen egyéni, ha erősen kötött formában kezdek a gondolaton dolgozni, nem kikapcsolva pillanatra sem az érzelmeket.
Szóval jórészben irigylem azokat, akikből kibukik egy jó vers, de bennem nem így működik :-).
aLéb



Re: Kreatív csatornák I. – Módszerek (Pontok: 1)
- szusi (nem) Ideje: Június 05, hétfő, 11:57:57
(Adatok | Üzenet küldése)
Ami nincs bent, az nem tud kijönni, akkor sem, ha birizgálják.



Re: Kreatív csatornák I. – Módszerek (Pontok: 1)
- Anna1955 (anna.lorinczi.l@gmail.com) Ideje: Június 05, hétfő, 22:52:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nekem nagyon ritkán jön olyan érzelmi állapot, amikor verset írok. Viszont ha verset írok, nem tudom variálgatni, mert azt már nem érzem ugyanannak az érzésnek. Ahány ember, annyi irány. :))) Örömmel olvastalak. :))



Re: Kreatív csatornák I. – Módszerek (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: Június 06, kedd, 23:04:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ó, ez egy nagyon jó téma! Bizonyára nincs két egyforma eszköztár, sem indíttatás. Bennem mindig valami erős érzelmi állapot generálja az írást, és legtöbbször ennek negatív az előjele. Na, jó, néha van kivétel. Felszínre csak akkor jön versként, ha jól megérleltem magamban azt a valamit, és a kibontakozás számomra is mindig meglepetés. A forma legtöbbször szigorúan kötött, olykor ritmusra épül. Van, amikor a ritmus vezet, és fogalmam sincs, mi lesz belőle. Hiszem, hogy az íráshoz egy meditatív (és kegyelmi) állapot szükséges, ami tőlünk szinte független. Amikor eljön az idő, olyan, mint a születés. Gyakran ad mankót a líra mások általi megformálása. Minél többet olvasok, annál jobban el tudok merülni abban a meditatív világban, ami képes felszínre hozni belőlem valamit. Amúgy nagyon tetszik az informatikus megközelítésed. Én egyetértek azzal, hogy ehhez mindenképp ez a vonal is hozzátartozik, egy kicsit programozás-ízű is az írás - főként ha a kötött formákat alkalmazzuk.



Re: Kreatív csatornák I. – Módszerek (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Június 08, csütörtök, 00:28:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök csega, hogy felvetetted a témát! Valóban beszélgettünk erről a táborban, lám, ez téged írásra ihletett! :) Már nagyon régen írtam, tavaly csupán két verset, idén még semmit. De! A fejemben szinte folyamatosan "írok". Mert annyi mindent szeretnék kiadni magamból, mégsem sikerül. Blokk. Kegyetlen állapot, iszonyúan hiányzik az érzés, mikor megszűnika külvilág, és gyorsabbak a gondolatok, mint az ujjaim a klavin... Legutóbbi kísérletem, hogy írásra késztessem valahogy magam: beiratkoztam egy ELO-s tanfolyamra: Újságírói alapismeretek :)) Még nem segített :))

Szeretnék megosztani veletek egy régi irónikus-önirónikus prózámat, ami erről a "nem megy az írás" - állapotról szól. Nem azért mert magamat szeretném előtérbe helyezni, vagy mutogatni. Azért, mert ez pontosan arról szól, amit itt felvetettél. Akkor csak 3 hétig nem tudtam írni, mégis megszenvedtem... Egy állapot, egy folyamat, egy módszer, aminek a végére azért csak megszületet a vers :) Nálam akkor így működött. Ha van kedvetek olvassátok el, én pedig tovább keresem az utat vissza az íráshoz!

Itt a linkje: http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=13506




Re: Kreatív csatornák I. – Módszerek (Pontok: 1)
- winner Ideje: Június 27, kedd, 11:50:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Péter!
Olvasva a cikkedet azt gondolom, van amiben igazad van, és van amivel nem értek egyet veled. Ihlet kell. Kérdés mi az ihlet. Én azt mondom, az ihlet lehet bármi, ami az agyat megmozgatja. Hogy utána ebből alkotás lesz az már valóban az egyén ambícióján, akaratán múlik.
Persze az akarás sem garancia még az alkotásra, akármilyen szorgalmas is az ember,



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds