III. Lovas világtalálkozó - Szarvas
Dátum: Július 14, csütörtök, 19:33:45
Téma: Kultura


Az egykori krónikák már a népvándorlástól a török időkig megemlékeztek a ma 18 000 lelket számláló Szarvas városáról.


Az egykori krónikák már a népvándorlástól a török időkig megemlékeztek a ma 18 000 lelket számláló Szarvas városáról. A Holt-Körös partján van a történelmi Magyarország közepe, ahová egy székely kapun keresztül emlékút vezet. A Békés megyei település polgárairól már egykoron feljegyezték, mernek nagyot álmodni, szépet alkotni. Gróf Bolza Pál létrehozta Európa egyik leggyönyörűbb arborétumát; Ruzicskay György festőművész Párizs csillogó szalonjait cserélte fel az Erzsébet-liget árnyas fáira, ahol felépítette alkotóházát. Hagyományaihoz hűen a város most is egy merészet gondolt: itt rendezik meg július 21-23. között a lovasok világtalálkozóját.

Óriási, szemet gyönyörködtető kavalkádban lesz része az idelátogatónak. A világ számtalan országából 850 résztvevő és mintegy 650 ló vonul fel majd a megnyitón. Lesz hagyományos díjugratás, lovastorna, galopp, távlovaglás, kuructoborzó és díjlovas-bemutató. Találkozhatunk fogathajtó világbajnokainkkal, a Lázár-testvérekkel, gyönyörködhetünk a huszárkarusszelben, és eldönthetjük melyik a legszebb népies fogat. Megnézhetjük a világhírű kozák lovasok és az olasz csikósok bemutatóját, majd megválasztják a lovas világtalálkozó legszebb lovát. Kísérő eseményként a már említett Erzsébet-liget évszázados fái alatt solymászok és íjászok tartanak bemutatót, és részesei lehetünk egy igazi pásztortalálkozónak is. A látogatók esténként festői környezetben a Körös partján, a Bolza család kastélya előtt felállított víziszínpadon zajló zenei eseményeket élvezhetik.



Forrás: RTV





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1061