Nyelvtani játékos ...
Dátum: Július 22, péntek, 19:11:26
Téma: All Fullextra


Mostanában, egyre gyakrabban tűnik elő weblapokon, írásokban - régebbi szokások elevenednek fel újra, ...


... mintegy reneszánszát élve korábban gyakori hasznosnak ítélt nyelvfejlesztő, játékos gyakorlatoknak.

Az iskolai oktatás, maguk a tanárok is szorgalmaztak a könnyed rigmusokat, ilyen volt például a : Csetneki csikós, itat a Tiszán.. sárga cserép csengő cseng csikaja nyakán!
Srácok, ha összekerültek, kihívásszerűen azzal versenyeztek - ki tudja kimondani nyelvbotlás nélkül a leghosszabb szavakat, mint, megkáposztástalanítottátok vagy, önborotvapengefenökeszülék.

Más természetű ( utalva a Nyelvújítás korára, Kazinczy s társai áldásos munkásságára emlékezve) tréfás "szóújításként" a nyakkendő > nyaktekerészeti mellfekvenc, vagy a mozdony > gőzpöfögészeti tovalöködönc mulatságos hangzású szavakat mondogattak.

Jól emlékszem a Sicc könyvre, ami sok - sok tréfás mondást irt le és rajzos ábrák tarkította trükkök, optikai csalódásokat keltő sok szórakozást okoztak gyerekeknek. (nem tudom, megért e új kiadást mostani időnkben!?)

Véleményem, jobb, ha fiataljaink ilyesmi iránt érdeklődnek, mint egyéb, ( ital kábítószer..) nem egészen tiszta tartalmú dolgok iránt, ezért jó ötletek.. könnyed, játékos formájú lehetőséget tárni fel jószándék dicsérete,






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1107