Klóónozás
Dátum: Augusztus 15, hétfő, 09:54:45
Téma: Életünk napjaink


Határtalan az emberi kíváncsiság. Elemi erővel kutatja teremtésünk titkait, s a titok burkán vágott rést egyre tágítva, már-már a teremtő szerepében ...


... kívánunk tetszelegni, amikor a klóónozás ingoványos terepére hatolunk be.
Micsoda ovációt váltott ki az első klóónozott birka létrehozása, majd az őt követő újabb klóónozott lények előállítása. Természetesen azonnal megszólalt az ellenzők kórusa is, és az óta is tart a teremtés körüli vita.
Mert miről is van tulajdonképpen szó? Csupáncsak arról, hogy az emberiség megpróbál a titkok küszöbe alá leásni és elvitatván a teremtés jogát a teremtőtől, saját kezébe kívánja venni önön sorsának alakítását.
A tudósok képesek az őssejtek célirányos szaporításával meghibásodott szervek kijavítására, sőt, pótlására is a saját, kilökődés-mentes őssejt szaporulatának beültetésével.
Itt van a kutya elásva: ha ugyanis az egyházi, s morális vonatkozásokban gátat emelnek a mesterséges (klóónozott) emberi lények előállítása elé, akkor az egyes lepusztult szervek újra teremtését már nem lehet megkifogásolni. Bush elnök szerint is, szervek klóónozása őssejtekből való szaporítása, s pótlása, szabad...
Analóg eset ez azzal, amikor a rendszerváltás előtti években megtiltották a számítógépek behozatalát nyugatról, de az alkatrészek behozatalának szabad utat engedtek. Így aztán öt-hat csomagban bekerült az alkatrész, s ügyes kezek összeszerelve itthon, hozott anyagból, életre keltettek egy számítógépet. Ez is a teremtés egyik alapesete, nemdebár? Vagy itt vannak az alkatrészekből összeszerelt nyugati autók, melyek hazai leselejtezett autókból kibuherált alvázszámokkal megstoppolva, hitelesnek számítanak...
Vissza a klóónozáshoz! Olvasom a hírt, hogy a csecsemő köldökzsinórjából agysejteket lehet szaporítani. Tehát, amikor megszületik a gyermek, nem szabad eldobni a köldökzsinórját, hanem lefagyasztva meg kell várni, amíg aggastyán korba lépve, aggkori elbutulásban és agysorvadásban szenvedve, befekszik egy kórházba, előveszik a nyolcvan éve lefagyasztott köldökzsinórját, s az őssejtből új agyat stoppolnak neki. Pár hét múlva megfiatalodott aggyal lép ki a kórház kapuján.
Ja, hogy közben elfelejti az évtizedek alatt rárakódott sztereotípiákat, hamis identitástudatot, beidegződéseket, áltudományokat és korrupt életviteli normatívákat. Sebaj, majd a hátralévő újabb nyolcvan évben kiköszörüli a csorbát...
Tovább lépek: a napokban újabb hír tudósít, hogy a fityma bőréből is lehet agysejteket szaporítani. Heuréka! Ez aztán mindennek a teteje, még egy lépéssel közelebb a teremtés titkainak megfejtéséhez.
Most már értem, hogy Mózes miért metéltette körül a fiúgyermekeket! A rituálé alkalmával lemetszett fitymabőr darabkát egy vászonzacskóba helyezve, amulettként élete végéig viselnie kellett a zsidó férfinak... Miért? Talán azért, amiért az afrikai nomád törzsek serdülő lányainak a csiklóját és kis szeméremajkait kimetszik, fiúgyermekeiket körülmetélik és ugyanúgy a nyakukba akasztott zacskókban, életük végéig magukkal hordják ezt az őssejtet tartalmazó génbankot...
Lehet, ők már évezredekkel ezelőtt tudták a teremtés titkát. Vagy varázslópapjaik ma is a birtokában vannak annak, amit mi csak most kapizsgálunk. Lőwi rabbi, amikor a középkorban megalkotta az agyagból gyúrt Gólemet, ennél is többet tudott: ő lelket is lehelt teremtményébe. Sajnos Lőwi rabbi magával vitte a sírba titkát.
A klóónozással óriási távlatok nyíltak meg előttünk. Látszólag kivettük isten kezéből a teremtés varázspálcáját. Mindent véghez tudunk vinni. Egyet nem tudunk: lelket lehelni mesterséges teremtményeinkbe. A rejtély kulcsa Istennél van.Ő viszont hallgat, mint a sír.A teremtő elme kódjának feltörése kicsit még kicsit várat magára, úgy pár millió évig. És addig, mi lesz addig? Addig kloonozzuk a birkákat és kecskéket. Az emberi hülyeséget viszont szükségtelen klónozni,szaporodik az magától is.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1239