Virtuális pszihózis-esettanulmányok-1
Dátum: Augusztus 18, csütörtök, 22:11:31
Téma: Anomáliák térben és időben


Martin
A 9 éves arányos testű, kreolbőrű, magas, szép arcú kisfiú száját és körmeit rágva félszegen álldogál előttem, miközben próbálom felmérni lényét.


EPIKRÍZIS
Az anya elmondása szerint a gyerek nevelhetetlen, agresszív, ki kellett venni félévkor az iskolából, mert megbukott és a tanító néni a kisegítő iskolába akarta áthelyezni, a szellemi fogyatékosok közé. Most az anyai nagyszülők falujában járta ki a második félévet és a harmadik osztályt 3-assal végezte. Éjjel felugrik, hadonászik és néha bepisil, kacsingat (tikkel).
ELSŐ KEZELÉS
A gyereket teljesen meztelenül felfektetem a kezelőágyra, bekapcsolva a szofronizációs zenét, homlok-tarkó fogással elkezdem a kifolyatást. Miközben a számolást végzi, végigszemlélem testét. Jobb kezét ökölbe szorítja, lábait többször keresztbe teszi, teste néha megfeszül, száját rágja, s grimaszol. A hatvanhatot és a hármat hagyja ki. A számolást befejezve, háta mögé ülök és két halántéklebenyét befogva, bal kezem kisujjával a bal, míg jobb kezem kisujjával a jobb fül mögötti érzelmi zónát energetizálva kérdezgetem.
– Mi történt veled hat éves korodban?
– Ekkor kerültem be az iskolába Németországban...
– Hogyan?
– Apa kinn dolgozik évek óta, és kimentünk utána. A kis öcsém már ott született. Nagyon jól keres, jól élünk, de nekem ott nem jó. A német iskola gyenge, nem lehet ott rendesen tanulni. Értetlenek a tanítók, a gyerekek meg nem fogadnak be. csúfolnak... azt mondják, jöttment vagyok, cigány! Pedig ez nem igaz: apa eredeti sváb, én is perfekt vagyok a németben... mégsem fogadnak el.
– úgy érzed, nem szeretnek?
– Igen.
– Vannak barátaid?
– Nem, a német gyerekek nem barátkoznak velem.
– miért?
– Különcnek tartottak, mert én rögtön tudtam mindenre a választ, és unatkoztam, mert percek alatt megírtam a kérdésekre a feleletet. Irigyeltek, mert szerintem féltékenyek voltak rám...
– Mire?
– Meg is mondták: egy cigány-magyar nem tudhat annyit, mint egy német, biztosan azt is loptam...
– Mit?
– Hát, a tudást, az eszemet...
– És ez neked fájt...?
– Bántott.
– Ekkor kezdtél el kacsingatni, és a szájad szélét harapdálni? – kérdeztem, miközben kis testét hosszú passzokkal végig simogattam. Kéjesen nyúlt el, és amikor arcát simogattam elkezdett beszélni...
– Tudod, az a rossz, hogy senki nem ért meg... anya se, apa se, az iskolában úgy érzem mindenütt ellenségekkel vagyok körülvéve...
– jó, akkor beszéljük meg, otthon mi a gond! Mi történt veled három éves korodban?
– Hát, csak annyi, hogy akkor kerültünk ki németbe. Én mát tudtam a nyelvet, mert otthon a nagyiéknál megtanultam, de már az óvodában sem barátkoztak velem, sőt az óvónők is ellenségesek voltak irántam... szinte kilöktek maguk közül, pedig én mindent tudtam, amit kérdeztek, talán az volt a baj, hogy okosabb voltam a német gyerekeknél...
– Vagy talán külföldi voltál, más mint ők?
– Lehet, mert valamit érezhettek a szagomból, hogy más vagyok, mint ők... szagolgattak és elhúzódtak tőlem...
– Talán mások voltak a rezgéseid... – morfondíroztam magamban, s tovább léptem. – Mi történt még három évesen...
– Apa dührohamot kapott, és bevágott az üres szobába...
– Miért?
– Azt mondta, elege van belőlem, hogy nem tudok beilleszkedni sehova... Úgy megvert, hogy felrepedt a szám széle, bedagadt a szemem...Anya szedett ki a kezei közül...
– Haragszol apára?
– Hát, akkor amikor őrjöng és ordít, akkor..., de amúgy nem.
– Szereted apát?
– Szeretném, de tudod... – itt megáll a mesélésben.
Most a bal oldalára ülök és a péniszét simogatva merevedésbe hozom a nagy méretű péniszt, s látván, hogy a merevedés hamar bekövetkezik, megállapítom, hogy idegrendszere egészséges, a pénisz férfias, illik testalkatához, így egy önérzetes, magabiztos kis lélekkel állok szemben, akit elnyomnak, gátolnak. Az ingerlésre kéjesen nyúlik el, és folytatja a mesét.
– Apa az olyan, hogy hazajön, leül az asztalhoz, belemered az újságba, felbont egy sört, majd megszólal – Nyúl, az ebédet! – A Nyúl az anya, így hívja. Anya tálal, ő belapátolja az abrakot, s ezzel eldől a díványon. Aztán mi az öcsémmel hancúrozunk, kicsit zajosabbak vagyunk a kelleténél, akkor felugrik, s bevág, bedob bennünket az üres kisszobába...
– Ez borzasztó – ámulok el, de ő überel.
– Á, ez semmi! Ha kihallatszik valami, akkor bejön, hisztériás üvöltésbe kezd, s ha nem hagyjuk abba vagy megpisszenünk, akkor agyonra ver bennünket... egyszer úgy megvert, hogy a műanyag-széknek, amire lehasaltatott, kitörött a lába, felkapta és azzal vert tovább... az öcsém már öt éves, de még mindig nem beszél: néma... azóta meg se szólal.
– Hát ez borzasztó... ez egy dúvad! – mondogatom provokálva. A gyerek felbátorodva folytatja, miközben péniszének élveztetésétől kisebb stresszeket él át. Láthatólag élvezi a kezelést, sőt amikor a fejhez ülök, merev péniszét ő izgatja tovább... természetesnek veszi a műveletet.
– Á, nem veszélyes, megszoktam. Tudod az a baj, hogy apa azt hiszi ő a legokosabb, mindenkit lebecsül... Engem is azért ver meg sokszor, hogy miért hagyom magamat kiközösíteni! Miért nem verem be a pofájukat a német fattyuknak! Meg, hogy miért különcködök...
– Nocsak különcködsz is?
– Igen, mert nem fér a bögyükbe, hogy megmondom nekik, és magyar vagyok, és büszke vagyok rá, hogy magyar vagyok, mert a magyar az sokkal okosabb nép mint a német, és az a legszebb ország a világon... Mert a mi történelmünk az nagyon-nagyon szép, és nekik nem voltak olyan nagy királyaik...
– szóval büszke vagy rá, hogy magyar vagy?
– Igen.
– Dehát ott élsz kinn németek között, s apáról német is vagy.
– Soha! Én magyar vagyok...
– Hogy vagyunk ezzel a bepisiléssel, Martin? – váltok át halánték fogásba, készen arra, hogy fordítsam az érzelmeket. A gyerek már ALFA-ban van, fehér fényt lát, készen áll az utazásra...
– Tudod, éjjel megjelennek ezek az emberkék... oda ülnek az ágyam szélére, benn járkálnak a szobában... többször el is vittek?!
– Nocsak, akkor most ott vagyunk a szobádban. Éjjel van. Látod az emberkéket?
– Látom, itt vannak mellettem, hívnak, menjek velük...
– Indulj el! Merre mentek?
– Egy űrkompban vagyok, lebegünk, kék ég... csillagok... egyre feljebb, már egy bolygón vagyunk. Kiszállunk.
– Mit érzel, mit látsz?
– Minden olyan jó. Kellemes a levegő, jó illatok vannak. Kis emberkék, zöldek, olyanok mint a gyerekek... kézen fognak, visznek, egy téren vagyok... egy magas emelvényen ül egy nagy ember, szakállas.
– Ki lehet az?
– Talán az Isten...
– Szóljál hozzá! Kérdezz tőle valamit!
– Azt mondja, ő a teremtő atya... kérjek tőle bármit, teljesíti...
– Kérjél! – bíztatom.
Azt szeretném, csak azt, ha apa többet törődne velünk! És nem verne bennünket! – suttogja, s a látomás eloszlik. Újra jövünk vissza.
– Martin, most haladunk az időalagúton lefelé, szóljál ha megállhatunk. – mondom, s átveszem a test és a kis pénisz simogatását, izgatását.
– Megállhatunk! – kiált fel.
– Hol vagyunk? – kérdezem kíváncsian.
– Egy nagy ház, inkább kastély előtt állunk.
– Milyen?
– Kőből van, benn üres az udvar, de égnek a fáklyák. Azzal világítanak.
– Lépjünk be. – bíztatom
– Benn vagyok, a trónuson ül a király, körülötte lakomáznak... Berengár a neve.
– És téged hogy hívnak?
– Én Tákony vagyok, egy üzenetet hoztam neki. Papírtekercset adok át. Tovább adja egy háta mögött állónak. Az a fülébe sugdosva olvassa amit mond.
– Mit mond?
– Nem tudom, de a király maga mellé ültet, asztalkát hoznak, eszünk...
– Megvendégel?
– Igen, marasztal, amíg megírják a választ...
– Magyar vagy?
– Igen, a magyarok vezére küldött Berengárhoz...
– Ki ez a Berengár?
– Egy király, valahol itt a Balaton körül... látom a tavat, a hegyeket... egy nagy hegyre épült a kastély vagy inkább vár...
– Menjünk, vagy maradjunk?
– Menni kell, Berengár átadja a levelet, és egy zacskóban földet küld a főnöknek...
– Ki a főnököd?
– Horka..., de Árpás vagy Árpád... a nagyvezér... annak küldi.
– Jó, most menjünk tovább! Merre menjünk?
– Előre! – mondja Martin.
– Most utolsó életedbe menjünk, nagyon öreg vagy!
– Látod magadat?
– Látom, ősz szakállam van, egy padon ülök a fehérfalú ház előtt. Akik elhaladnak, tisztelete köszöntenek.
– Mindenki szeret?
– Igen, mindenki szeret.
– Most egy nappal a halálod előtt vagy. Látod magadat?
– Igen, látom. Fekszem.
– Mit érzel?
– Semmit.
– Tudod, hogy meg fogsz halni?
– Igen, már nagyon öreg vagyok, a pap is volt itt, feladta az utolsókenetet. A család ott áll körülöttem... sírnak.
– Te nem sírsz?
– Nem, boldog vagyok...
– Miért?
– Hogy nemsokára találkozom az Úrral.. ott jó.
– Miért, itt lenn nem volt jó?
– Nem, sokat kell küzdeni a megélhetésért.
– Most egy perccel a halálod után vagy. Mit látsz?
– fekszem. Pénzdarabokat tesznek a szemhéjamra.
– Menjünk tovább, fenn vagy a köztes létben. Menjünk az úr elé.
– Látod az urat?
– Igen, látom. Kék lepelben van, ezüstös szakállal, egy trónuson ül.
– Még mi történik?
– Megállok előtte, int és azt kérdezi, maradok nála vagy visszamegyek a földre.
– És te hogy válaszolsz?
– Visszajövök.
– Miért?
– Mert itt jó, mert ember vagyok, mert magyar vagyok...
– Na, akkor gyere vissza – mondom, s arcát simogatva visszahozom őt. Lassan kinyitja szemeit, és csodálkozva tekintget körül. Leharmonizálom, s lesegítem az ágyról.
– Hű, de nehéz a fejem... – mondja, s tántorogva lépked a heverőre rakott ruhái felé.
Második kezelés
A második kezelés előtt az anya beszállni akar velem.
– Bogumil Úr – mondja – a kezelés csodálatos volt. Azóta a gyerek nem hunyorog, kedves mindenkihez, nem rágja a szájszélét..., de még kissé, ha belemelegszik a beszédbe hadar, és még rágja a körmét. Meg tudja, van még valami. A tanító néni főleg azt panaszolja, hogy a gyerek a fütyijével játszik óra alatt...
– Mert biztosan unatkozik – ütöttem el a dolgot, de az anya csak erősködött. – Nem, konkrétan azért is hoztuk el a német iskolából, mert a tanító néni nem tűrte, hogy erkölcsileg rombolja a német gyerekek lelki világát!
– Lehet, hogy ezért buktatták meg? – kérdeztem.
– Lehet.
– Na, ide figyeljen! A gyereket nem szabad tiltani a kukkijával való játszástól, ez természetes reakció. A gyerek a megaláztatások elől oda fordul vigaszért, ahol kap. Az apjától nem kap, veri. Maga nem meri vigasztalni, mert magát is veri! Az osztálytársai kiközösítik mert magyar, mi marad. Magába fordul és a kukkijával vigasztalódik. Ne irigyeljük ezt el tőle. Kell a leli egyensúlyhoz. Oda se figyeljen rá!
– Dehát Bogumil Úr, ez abszurdum, szoktassa le róla!
– Nem, ilyet ne is kérjen tőlem. Elég lesz megszabadítanom a sok lelki szeméttől, amit maguk a szülei meg a környezet szórt rá. Különben magát is, az öcsikét is és a férjét is kezelnem kellene. Gondolkozzék el ezen! – mondtam s kiküldve, behívtam Martint. A gyerek örült a találkozásnak, és szépen levetkőzve, rendben lerakta ruháit, s felfeküdt a kezelőasztalra.
Végigmagnetizálva, újra a kifolyatással kezdtük. Mikor végeztünk, újra előkerültek a múltbeli félelmek, sérelmek.
– Van még benned valami tüske, amit ki kell húzni?
– Apa. Úgy érzem, nem szeret.
– te szereted?
– Igen, nem hagyja magát... azt mondja, nem férfias.
– Mi?
– Hát, az ölébe ülés, meg a puszilgatás...
– Soha fel nem vesz benneteket?
– Soha.
– Szomorú.
– Tudja, legutóbb nagyon megvert...
– miért?
– Mert szerinte gyáva nyúl voltam. Úgy agyonra vert, hogy még az orrom is betört... végül bedobott az ágyra és a táskámat a fejemhez vágta. Őt kéne kezelni ugye, Gyula bácsi?
– Hát, bizony nem ártana Martin. Beszéld rá, hogy jöjjön el ő is!
– Anya már megígérte, hogy rábeszéli, ha hazajön.
– Na szóval, miért kaptad a verést?
– Mert megijedtem a szomszéd kutyájától...
– Ezért?
– Igen, anya is leszidott, mert ilyen beszari vagyok, de apa ezt meghallotta, és akkor nekem esett! S azt ordította: mi az, hogy az ő árja fia egy gyáva nyúl! "Vedd tudomásul, hogy egy germán az nem fél senkitől!" üvöltötte, és két nyaklevest kevert le.
– Ezzel be is fejezte?
– Sajnos nem, mert én beszóltam neki...
– Mivel?
– Azt mondta, hogy én magyar vagyok...
– Erre ő?
– Bedobott az ágyra és a szíjjal agyonvert..., addig amíg nem mondtam, hogy német vagyok! Anya szedett ki a kezeiből.
– Hát, ez borzasztó Martin, tényleg ráférne egy kis kezelés.
– De az öcsém is kapott, mert elkezdett bőgni! Azt is bevágta a szobába és rácsukta az ajtót.
– Na, figyelj ide! Most szépen behunyod a szemedet, s tízig számolsz. Tíznél már látod a fehér fényt, már nagyon álmos leszel, s utazunk. Jó lesz?
– Jó.
– Na, akkor egy, kettő, három, álmos vagy, egyre álmosabb... érzed, hogy ólomnehezek a szemeid, már nem tudnád kinyitni őket, hét, nyolc... már alszol, csak rám figyelsz... tíz, mélyen alszol...– felemeltem bal karját, elengedve mellé zuhant. Most kiadtam neki a parancsot – Most ott vagyunk a szobába, látod apát?
– Látom.
– ott ül a széken, te az ölében, átölel...
– Igen, megpuszil...
– Most te is megpuszilod... most jó... nagyon jó. – szuggerálom miközben kukuruját izgalomban tartva néha a tövét meg-megnyomom. Ilyenkor egy-egy elektromos izgalmi áramütést mérek az agy boldogság központjára. – Most világosítsuk ki a képet. Apa és az ölébe te, egyre világosabbak vagytok. Egyre nagyobb a kép, már akkora, mint egy ház... Apa szeret... szeret... – szuggerálom. Aztán egy sóhaj, majd még egy, ásítás jelzi, hogy a sok káros emóció leszakadt. Végigsimítom homlokát, és visszahozom.
– Jó volt?
– Igen, olyan jó volt.
– Van-e még valami bánatod? Kit kellene még rád hangolni?
– Még ezt az itteni papámat...
– Nocsak, hiszen az nagyon szeret benneteket!
– Igen, de nem tud úgy kezelni, mint egy gyereket. Azt hiszi, én is felnőtt vagyok... egy gyerek az nem bír annyit.
– Mi történt?
– Hát, tegnap is otthagyott az utcán, pedig nem ismerem a várost.
– Nocsak?
– Hát, jöttünk a strandról, lementünk a Duna partra, és elfáradtam. Mondom neki mikor felértünk a városba, hogy üljünk le egy kicsit. Ő legyintett, s azt mondta, üljél. Ezzel elment... Pár perc múlva úgy eltűnt, mintha a föld nyelte volna el. Ott hagyott! Hát így lehet viselkedni egy gyerekkel! Őt sem ártana kezelni egy kicsit!
– Nocsak, ezt most hallom először, hiszen apa úgy adta itt elő magát, hogy tégedet mennyire szeret, mert amikor megszülettél őt nézted, pedig még nem is ismerted, s később azt mondogattad, hogy valamikor előző életedben találkoztál vele...
– Ezt mondta? – ámult el Martin.
– Ezt.
– Na, szóval, volt a szomszédban egy 84 éves bácsi, őt nagyon szerettem. Ővele testvérek voltunk előző életemben. Ezt mondtam. Dehogy a nagyival? Soha! Ő egy túlbuzgó, mindent tudó ember. Maximalista, aki nem tud a gyerekekhez leereszkedni. Nem, ő nem az igazi... aki tudná mi a jó egy gyereknek... mondjuk, olyan lenne mint Gyula bácsi!
– Engem elfogadnál?
– Igen, téged elfogadnálak apának, nagyapának, anyának, mindennek...
– Na, akkor most lazításul végig simogatlak, és csukd be a szemecskédet. Most azt mondd meg, kit, kiket szeretsz?
– Hát, apát, anyát, a nagyiékat, az öcsémet...
– Szóval mindenkit.
– Mindenkit.
– Szívedben nincs harag?
– Nincs.
– A kutyákra sem haragszol?
– Nem.
– Akkor mára végeztünk.
Harmadik kezelés
A harmadik kezelésen már csak utaztattam Martint


Első ház
Elindultunk a réten, csodálatos leírást adott a tájról, és rögtön mellé szegődött egy NAGY FEHÉR KUTYA. Átmenve a hídon, egy erdei faházban találta magát.
– Mit látsz?
– Egy konyhát. Asztal, lóca, székek tűzhely.
– még valami?
– Semmi és senki...
– Ez a titkok háza. Van neked egy üzenet, keressd meg!
– Egy papírlapot látok a telázsin...
– Vedd le, olvasd el, neked szól!
– Igen, a kezemben van.
– Látod az írást? – kérdezem, s ő homlokát ráncolva gondolkodik.
– Igen, az van ráírva, hogy szeress mindenkit...
– És még valami?
– Tanulni kell, hogy ember legyél...!
– Ki írta ezt?
– A segítő szellemem.
– Látod a szellemet?
– Igen, látom, most is itt van. Itt áll mellettem.
– A kisházban?
– Nem, nem, itt nálad a szobában... itt vannak a te segítőid is, mind az öten... látom őket.
– Behunyt szemmel?
– Igen, csak így láthatom őket...
– Na, most lépjünk tovább, mi történik.
– A szobából egy ősz hajú asszony lép ki. Pogácsát hoz, leteszi az asztalra... megkínál.
– Aztán – sürgetem
– Bejön egy néger. Tör, zúz... összeborogat mindent. Haragszik. Rálő a kutyára, a kutya ráugrik és leteperi... feldől a mécses, meggyullad a kunyhó... és minden... kirohanunk.
– A mama és a néger is...?
– Nem, azok benn égtek. Mi a kutyussal elindulunk tovább.
– Merre mentek?
– Az erdőbe, egy csapáson... különleges fák között.
– Hová juttok?
– Egy városba. Kisváros. Szép maga háznál állok.
– Hány éves vagy?
– Huszonnégy. Kalapban vagyok, csizmában.
– Milyen országban vagy?
– Francia...
– Tied a ház?
– Igen.
– van családod?
– Van. Feleségem és két kis gyerekem...
– Látjuk őket?
– Igen, búcsúzom tőlük, harcolni megyek... mindegyiket felveszem, megpuszilom... felülök a lóra és elmegyek...
– Merre?
– Felfelé a várba.
– Lépjünk be! Beengednek?
– Igen, ez a király vára.
– Benn vagyunk. Mit látsz?
– A király elé vezetnek, komor terem, füstös... fáklyák égnek a falon. Átadok egy tekercset a királynak.
– Mi van benne?
– Az, hogy megtámadják őket, védekezzenek...
– Mi történik később?
– Harc, ég, minden ég... égnek a házak
– Mi van a királlyal?
– Menekül, én is vele...
– Hova menekültök?
– Magyarországra.
– Itthon vagytok, merre tovább?
– Egy várban vagyunk... fényes, nagy palota...
– Hogy hívják a várat, talán Budai vár?
– Nem, nem... Várpalota...
– Ki lakja?
– A királynő... szépséges királynő.
– Ennek a királynak a felsége?
– Igen, a király hozzá menekült, mert a lázadók elfoglalták a várát...
– Hogy hívják a királyt?
– Zsigmond...
– Te vagy a király?
– Nem, én a vitéze vagyok, és itt van a fehér kutya is.
– Biztonságban vagytok?
– Igen. Ott jó.
– Mikor történik ez időben?
– Úgy az ezernégyszáz év végén... egészen a végén.
– Jó, menjünk tovább az időalagúton, utolsó életedbe. Halálod után visszaszülettél, anya hasában vagy: látod magadat.
– Igen, látom. Szopom az ujjamat.
– Jó ott, benn?
– Igen, jó.
– Szeretettel várják jöttödet?
– Igen, mindenki vár.
– Most születsz meg.... nézz körül kit és mit látsz?
– Hideg... fehér... asszonyok megfognak... hidegvíz, zuhog. Lemosnak, becsavarnak valami lepedőbe, elvisznek...
– Anyával mikor találkozol?
– Nemsokára, érzem a szagát, szopok... jó, ott jó...
– Mindenki szertettel vár?
– Igen, azt hiszem...
– Apa is örül neked?
– Igen, örült nekem... nagyon várt.
– Akkor hát, itt vagy most Martin, akit mindenki szeret, és ő is szeret mindenkit. Nincs bajod már a világgal?
– Nincs, nem is volt.
– Szívedben béke van?
– Igen.
– Akkor gyere vissza! – mondom, s szelíden cirógatva visszahozom.
Posztszuggesztió
Végezetül posztszuggesztiókkal látom el Martint: apának nem beszél vissza. Apa jelenlétében megszűnik létezni, elkerülendő a verést. Nem beszél vissza, nem provokálja ki a dühkitöréseket, büszke legyen rá, hogy magyar. Ígérje meg, hogy negyedikben legalább négyes lesz az átlaga. Mindent megígér. Végül felteszem neki a kérdést.
– Martin, most úgy beszélek veled, mint férfi a férfivel: hogyan látod a helyzetedet, és a család helyzetét?
– Hát tudja Gyula bácsi, anyáék már régen el akartak válni, csak az anyagiak miatt nem lehet, meg ott vagyunk mi is... a nyakukon. Szerintem apa azért őrjöng, mert úgy érzi, hogy miattunk nem élheti a saját életét. Ott vagyunk a nyakán. Nem szabad...
– Úgy érzed, hogy teher vagytok neki?
– Nemcsak érzem, ki is mondja. Ha ezek a kölykök nem lennének, úgy elszállnék, mint a madár!
– Ez neked fáj, ugye?
– Igen fáj, meg még tudja az is, hogy Németországban nem vagyok német, ott csak jöttment magyar-cigány vagyok, itthon pedig csak egyszerűen korcsnak titulálnak... csak így hívnak az osztályban: a korcs! Nem tartanak igazi magyarnak, mert Németországban lakunk, s én csak fél éve vagyok a nagyiékkal a faluba... pedig ez nem így van: én magyar vagyok.
– Hát Martin ez kemény csapda: itt az identitástudatodat támadják!
– Mi az az identitástudat?
– Hát, tudod az az eredet, hovatartozás tudata, az hogy te minek érzed magadat. Elvitatják a magyarságodat, de kitaszítanak a németek közül is.
– Az nem baj, nem is akarok német lenni, de az fáj, hogy nem akarnak elfogadni magyarnak... pedig a faluban már több nagyon jó barátom is akadt... ott befogadtak, csak még az osztály nem...
– talán féltékenyek rád, mert gyorsabb a felfogásod, okosabb vagy?
– Lehet, hogy kilógok a sorból, de mikor én annyira kíváncsi vagyok mindenre, imádok olvasni, hát baj ez?
– Nem baj. Amit megtapasztalsz, az a tied marad. Csak mindig tanulj, kutasd az élet titkait...
– És, ha kukimmal játszom az nagy baj, azért tényleg becsuknak a börtönbe? – kérdezi félve.
– Ki mondta ezt a butaságot? – kérdezem gyanakodva.
– Nagyapa.
– Ne hallgass rá, a kukurud a tied, s az egyetlen öröm és gyönyörforrásod, este, ha lefekszel, mikor senki sem lát, a paplan alatt játszhatsz vele. Mindjárt könnyebb lesz elviselni az élet viszontagságait. Maradj meg ebben a valóban kicsi Martin, legyél igazi magyar, s nem lesz semmi baj...
– De mit szólnak ha...?
– Ne törődj a huhogókkal: tudod, a túlélésre kell játszanod. Próbáld meg elviselni a megpróbáltatásokat, s a túlélés lebegjen a szemed előtt! Hidd el, ha elkerülöd a konfliktusokat apával, könnyebb lesz az életed. Nem kell mindig szembeszállnod az igazadért, néha ha erőfölénnyel találkozol, jobb a hallgatás... majd eljön egyszer a szólás ideje is. Addig tűrjél, viseld el a pofonokat amit a sors mér rád, hiszen ezzel is tanulsz: te soha nem leszel olyan, mint apa és az osztálytársaid avagy a tanáraid... te különb leszel mindannyiunknál, mert te EMBER leszel...
– Miért? Most mi vagyok, állat?
– Most is ember vagy, csak egyeseknek nem jut eszébe, elfeledkeznek róla, s úgy kezelnek, mint egy tárgyat, egy kis állatot.
– Ők az állatok nemde, Gyula bácsi?
– Hát, így is felfoghatjuk a dolgokat kicsi Martin, de egyszer majd felnőtt leszel, és akkor megmutatod a világnak, hogy te EMBER LESZL CSAK AZÉRT IS!
– De jó lenne már ember lenni!
– No, akkor ebben maradunk!






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1258