Színes Hírek 1.
Dátum: Szeptember 01, csütörtök, 08:04:46
Téma: mango


...ha tetszik, hetente egyszer találkozhattok ezzel a hírcsokorral. Ha nem, - ez az első és utolsó. Csak érdekességek...


Az egykori keletnémet úszónő, Sylvia Ester 100 méteren 57,9 másodperces világrekordot állított fel. A hivatalos szervek azonban nem hitelesítették az eredményt, - mert a hölgy meztelenül úszott…

1966.október 15-én a texasi McKinney-ben egy 75 éves sofőr mindössze húsz perc leforgása alatt a következő „teljesítményt” produkálta: négy cserbenhagyásos gázolást követett el, négy ízben az út másik oldalán haladt, hat balesetet okozott, és tíz közlekedési szabálysértést követett el. Ezzel elnyerte „A világ legrosszabb sofőrje” (nem túl megtisztelő) címet a Guiness-féle rekordok könyvében.

Vera Cermak cseh háziasszony megtört szívvel vett tudomást férje hűtlenségéről. Mély depresszióba esett, és a harmadik emeleti prágai lakásuk ablakából levetette magát. Cermak úr éppen hazafelé tartott, - a feleség a férj nyakában ért földet. A férfi azonnal szörnyethalt, Cermak asszony azonban kisebb zúzódással megúszta az esetet.

Farris-Luse halála óta a japán Hongo Kamato a világ legidősebb asszonya. Hongo 1887. szeptember 16-án született a Japán déli részén fekvő Kagosima kormányzóságban és máig is ott él. Az új korrekorder beszélni, és önállóan járni már nem tud, de amúgy jó egészségnek örvend, és jó étvággyal eszik.
Japánnak ugyanebben a kormányzóságában élt egyébként Sigecsio Izumi is, aki a Guiness rekordok könyve szerint a leghosszabb életkort érte meg: a japán férfi 120 éves és 237 napos korában hunyt el 1986-ban.

Lady Astor egyszer azt mondta Sir Winston Churchillnek: „Ha az Ön felesége lennék, mérget tennék a kávéjába vagy a whiskey-jébe.” Churchill válasza így hangzott: „Ha a férje lennék, asszonyom, meg is innám.”

A világ eddig ismert legnagyobb polipját találták meg új-zélandi tudósok a Chatham-szigetek térségében. A rekorder fejlábú nyolc karjának hossza egyenként meghaladja a négy métert, az állat összsúlyát 70 kilogrammra teszik. Az állat kiterjesztett karjainak távolsága meghaladja a nyolc métert is. A szuperpolipra Wellingtontól 800 kilométerre keletre, 920 méter mélyen bukkantak rá az óceánban - jelentették a hírügynökségek. Az új-zélandi szakértők szerint a faj korábban ismert legnagyobbikának hossza nem haladja meg a két métert. Felfedezői először arra gondoltak, hogy egy hatalmas kalamájót (calamar) találtak, és csak később azonosították polipként a síkos, vöröses testet.

Továbbra is a Jackek és a Chloék száma nő a legjobban Angliában és Walesben, ez a két keresztnév volt a legnépszerűbb 2004-ben. A Jack immár hetedik éve vezeti a listát a fiús szülők körében, a Chloe pedig ötödik esztendeje a lánnyal megáldott pároknál. Sok szülőt azonban befolyásolnak a politikusok vagy a színészek névadásai. Tony Blair miniszterelnök például a 101. helyről a 42-ikre "hozta fel" a Leo nevet azzal, hogy újszülött fiát erre keresztelte. A Titanic című film női sztárjának, Kate Winsletnek is ragadósnak bizonyult a példája. Õ a Mia nevet adta lányának, aminek következményeképp húsz helyet ugrott előre a név a népszerűségi listán, a 45. helyett immár a 25. A Gladiátornak - mármint az öt Oscarral díjazott filmnek - is meglett a hatása: egyre több kis Maximus van Angliában és Walesben, bár "számottevő" helyezést még nem érnek el a névtoplistán. A keresztnév-népszerűségi felmérés több mint fél millió tavaly született gyermekre terjedt ki, 267 ezer 875 fiúra és 254 ezer 978 lányra.

Madarat tolláról, embert kedvenc viccéről - ez lehet a mottója Richard Wisemannak, a hertfordshire-i egyetem professzorának. A brit tudós ugyanis a viccek értékelésén keresztül kutatja az emberek pszichéjét. Wiseman www. Laughlab. co. uk domain-néven nyitott az interneten weboldalt, amelyre a vállalkozó kedvűek beküldhetnek egy-egy viccet, ugyanakkor jelezhetik, hogy a már feltettek közül melyiket találták szórakoztatónak, melyiket nem. Eddig hetven országból több mint százezren látogatták meg honlapját és ennek alapján a professzor részeredményként a következőket tudta megállapítani: a németek a viccek 35 százalékát találták jónak, a franciák a 34 százalékát. Utánuk következnek - kacagáscsökkenési sorrendben - a belgák, az ausztrálok, a finnek, a svédek, az angolok, a norvégok, az új-zélandiak és az amerikaiak. Humorérzék tekintetében a leghátrább a kanadaiak kullognak. A rangsor természetesen a kutatás folyamán még változhat, annál is inkább, mert a professzor a továbbiakban el kívánja mélyíteni a témát, a vicceken túli területekre is kiterjeszteni: feleletet szeretne kapni arra, hogy egyáltalán min és mennyire nevetnek Földünk népei.

Nincs a világon még egy olyan házaspár, amely annyi ideje élne együtt, mint Liu Jung Jang és Jang Van. A két tajvani ugyanis hétfőn, házasságkötésük 85. évfordulóján bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe, amiről hivatalos okmányt is kaptak. A 103 éves férfi és egy évvel fiatalabb felesége ezzel túlszárnyalta a William és Claudia Lillian Ritchie amerikai házaspár "teljesítményét", akik Lexingtonban (Kentucky állam) immár 83 esztendeje élnek együtt. A 102 éves Jang Van megvakult és tolókocsihoz kötött. Férje, azon kívül, hogy kissé nagyothall, jó fizikai erőben van. A ritka évfordulós ünnepségen a házaspár összesen 110 leszármazottja, gyermeke, unokája és dédunokája közül negyvenen vettek részt.

















Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1337