A pedagógus álma
Dátum: Szeptember 08, csütörtök, 22:30:47
Téma: Életünk napjaink


Az egész napos tanítás, az állva bekapott hamburger, a délutáni két korrepetálás, felvételire felkészítés után ...


... a család megvacsoráztatásával, hulla fáradtan görnyedve ült neki a hetvenkét dolgozat javításának. Mikor éjfél felé végzett a napi penzummal, ájultan terült el a langymeleg vízzel teli fürdőkádban. Orvul takarta be szemeit az álom ,melynek szárnyain messzire kalandozott lelke.
Látta magát az országgyűlés üléstermének pulpitusán ülve, kezében igazságosztó nádpálcáját tartva, amint megleckézteti a honatyákat. Egy részüket, akik megbuktak számolásból, pénzügyi és banki jártasságból, a bal sarokba kukoricára térdepelteti. Másrészüket, akik nem tudnak megegyezni a minimum bérek emelésében, a közalkalmazotti és pedagógus éhbérek korrekciójában, a jobb sarokba búzára térdepelteti. A sikkasztás, rablás, korrupció és egymásra mutogatásba belefeledkezett minisztereket, államtitkárokat, reszortosokat egyenként az emelvényre híva, az asztallapra fekteti, és nádpálcájával elfenekeli. Végül a logopédiai eseteket súroló dadogó, motyogó, hadaró, felolvasni, beszélni képtelen, bakkecskeként bakizókat kihívva, lapos vonalzójával, körmösökkel jutalmazza. A visszaesőket a vonalzó élével körmözi meg...
Aztán változik a kép, és a helyi közgyűlésen folytatja igazságosztó tevékenységét. Sarokba állítja az egymásra mutogatókat, a csúnya beszédűeket. Kukoricára térdepelteti az oktatásügy és közalkalmazotti büdzsé lefaragóit. Tenyereseket és körmösöket oszt ki a mellébeszélőknek, hablatolóknak, a mekegőknek, a motyogóknak, s logopédushoz küldi őket korrepetálásra. Majd sorra szólítva a reszortosokat, kiosztogatja nekik az intőket. Végül így feddi a körmösre elébe álló polgármestert:
– Fiacskám, tegyél rendet a testületben, mert ott fenn akként ítélik meg munkálkodásodat, miként a rád bízott nyájat vezeted stáboddal. Most csak intőt kaptok valamennyien, de legközelebb már rovó lesz belőle! Szedjétek össze magatokat, mert bukás esetén újabb négy évre osztályismétlésre utasít az élet professzor benneteket!






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1355