Szines Hírek - 2
Dátum: Szeptember 08, csütörtök, 22:43:08
Téma: mango


Kambodzsában szabad halott embert enni. Az ázsiai ország egyik bírósága ugyanis kénytelen volt felmenteni két krematóriumi dolgozót, ...


... akiket kannibalizmussal vádoltak, mivel nincs olyan törvény Kambodzsában, amely tiltaná a kannibalizmust. A két férfit az elmúlt héten tartóztatták le, amiért megették egy elhamvasztandó holttest kéz- és lábujjait. (A vacsorát egyébként borral öblítették le.) Az államügyész a joghézag miatt utasította a rendőrséget, hogy engedje szabadon a két férfit.

Skócia nemzeti költője, Robert Burns reumatikus lázban halt meg 1796-ban. Talán tovább élhetett volna, ha orvosa nem ír elő számára naponkénti fürdőt a Solvay Firth sáros és jéghideg vizében.

Hatrendbeli gyilkosság vádjával pénteken kötél általi halálra ítélt egy szektavezért egy japán bíróság, a szektafőnök két tettestársára pedig életfogytiglani börtönbüntetést szabott ki. A fukusimai bíróság megalapozottnak találta az 54 éves Eto Szacsiko, a 30 éves Eto Hiorko és a 27 éves Nemoto Jutaka elleni vádiratot, amely szerint Eto asszony és két bűntársa 1995-ben egy ördögűzési szertartás alatt halálra vert, illetve rugdosott hat embert.A brutális gyilkosság után a tetemeket Eto házában rejtették el.

Az antarktiszi jégtömegből a Ross- tengernél levált egy 76 kilométer hosszú, átlagosan 7,4 kilométer széles jéghegy. A megközelítőleg 562 négyzetkilométer kiterjedésű jéghegy még 2002 május első hetében vált le a kontinenst borító jégpáncél Ross-jég nevű részéről - közölte az Amerikai Egyesült Államok sarkköri megfigyeléseket végző, a Maryland állambeli Suitlandban működő tudományos központja. A jéghegy leválására a térségről rendszeresen infravörös felvételeket készítő amerikai meteorológiai műhold képei hívták fel a figyelmet. A jéghegy, bár levált a földrészt borító nagy jégsapkáról, még nem távolodott el attól, mert egyik része megfeneklett a Ross-jég előtti sekély tengerben. Az Antarktika gyakorlatilag teljes - megközelítőleg 13 900 000 négyzetkilométeres - területét jégpáncél borítja, amelynek átlagos vastagsága 2000 méter körül van, de helyenként eléri a 4500 métert. (Az Antarktika a déli sarkvidék szárazföldi részének neve, míg az Antarktisz fogalom magában foglalja a sark környéki, jéggel borított tengereket és szigeteket is.) A mintegy 30 millió köbkilométer jégből álló antarktiszi jégsapka jelenti a Föld legnagyobb édesvíz-tartalékát. Ha elolvadna, 45-60 méterrel emelkedne a világtengerek szintje.

Brazíliában a pszichológusok merőben új "járványra" összpontosítják figyelmüket: a férfiak, főleg a híresek, egy idő óta minden szégyenkezés nélkül sírnak a nagy nyilvánosság előtt - ott, ahol mindenki látja őket. Sír Romario, a kemény és rátarti futballista, sírnak a brazil szenátorok, miniszterek, kormányzók, mint például Anthony Garotinho, Rio de Janeiro állam felelős vezetője. Sírnak a nagy muzsikusok, így az izraeli Yeruham Scharowsky, a brazil szimfonikus zenekar vezetője, akivel együtt bőgött aztán az egész együttes. A tudós doktorok véleménye megoszlik - írja a jelenségről a madridi El País - Van, aki azzal magyarázza, hogy a közéleti férfiak megtanulták a nőktől: a sírás meghatja az embereket, és így biztosabban célhoz lehet érni. A szkeptikusok viszont nehezen tudják elképzelni, hogy bárki is ellágyuljon például egy politikus könnyeitől. Megint mások úgy vélik, hogy a sírásnak nagy színpadi értéke van a közönség mozgósításában és a társadalom most már a férfiaknak is megadja a könnyhullatás jogát. A nők szerint az új divat eredményeként ezentúl már nem lehet ráfogni a férfiakra, hogy érzéketlen tuskók, attól viszont tartanak a gyengébb nem képviselői, hogy el akarják rabolni a nőktől egyik legősibb fegyverüket, a könnyeket. Ez nem lenne más, vélik, mint a „macsóizmus” legújabb válfaja.

2852 kilométeres cérnametéltet készített egyetlen kiló tésztából egy fiatal szakács Kínában, és ezzel, saját világcsúcsát megjavítva, ismét bekerül a rekordok könyvébe. A kelet-kínai Csiangszu tartományban élő 24 éves Li Tao öt évet készült a rekordjavításra. Apjával együtt immár hatodszor sikerült felülmúlniuk saját világsikerüket a cérnametélt- hossz kategóriában, mindannyiszor bekerültek a világhírű könyvbe. Kínának azon a részén nagyon hosszú metélttésztákat készítenek születésnapokon, mert ezzel is a hosszú életre vonatkozó kívánságaikat próbálják nyomatékosítani az ünnepelt számára. Li Tao 2852 kilométeres tésztája 2 097 157 szálból áll, a cérnaszálnál is vékonyabbakból, egyszerre ugyanis tizennyolc fér át belőlük egy tű lyukán.

Az emberek jobban emlékeznek a színes képekre, mint a fekete-fehérekre. Legalábbis erre a következtetésre jutottak tanulmányukban német kutatók - azzal a megszorítással, hogy a színes képek "előnye" az emlékezetben csak akkor érvényesül, ha természetesek a színek. "Úgy tűnik, hogy az emberi emlékezet az evolúció során alkalmazkodott a természetes környezet színeihez. A természetes színektől nagymértékben eltérő képek ellenben a jelek szerint nem rögzítődnek ugyanolyan mértékben emlékezetünkben" - állapította meg a Max Planck Intézet biológiai-kibernetikai tagozata Tübingenben. Az első kísérlet során a kutatók - Felix Wichmann és Karl Gegenfurtner - egymástól erősen eltérő képeket mutattak a kísérleti személyeknek: zöld réteket és erdőket Tübingen környékéről, virágokat, kies tájakat Utah amerikai államban, valamint városi jelkeneteket autókkal, lakóházakkal és emberekkel. A képek részben színesek, részben pedig fekete-fehérek voltak. Kiderült, hogy a kísérletben résztvevők lényegesen jobban tudtak visszaemlékezni a színes képekre. Annak a lehetőségnek kizárása érdekében, hogy a színes képek előnyösebb helyzetét esztétikai tényezők idézzék elő, a kutatók különböző variációkban folytatták kísérleteiket. Egy kiegészítő kísérlet például abból állott, hogy mesterséges színeket tartalmazó képeket mutattak a kísérleti alanyoknak. Ekkor kiderült, hogy a színes képeknek a fekete-fehérekkel szembeni előnye az emberi emlékezetben kizárólag a természetes színűekre korlátozódik. Hamis színes képek láttán ugyanis az emberi agy emlékező képessége ugyanolyannak bizonyult, mint a fekete-fehér képek esetében. A tanulmány a Journal of Experimental Psychology címû tudományos folyóirat legújabb számában jelenik meg "Learning, Memory and Cognition" címen.

Minden harmadik francia nő a kínok kínját éli át, valahányszor partnere ül a volán mögött. A Le Parisien című lapban ismertetett felmérés szerint a francia férfiak enyhén szólva kockázatos autóvezetési szokásai miatt hölgyeik útközben mind gyakrabban taposnak rá nem létező fékekre, vagy kapaszkodnak görcsösen az autó ülésébe. A megkérdezett francia nők közül minden harmadik mondta el, hogy "meglehetősen gyakran" vagy "nagyon gyakran" fél, amikor partnere vezeti az autót. További egyharmaduk pedig "némelykor megijed". A francia hölgyek aggodalmainak oka az esetek túlnyomó többségében a túl nagy sebesség, vagy a kockázatos előzés. Annak sem örülnek azonban, hogy a férfiak gyakorta figyelmen kívül hagyják a stop-táblákat és a vörös lámpákat, nem egy esetben pedig túlságosan kimerülten vezetnek. A nőknek csupán egynegyede mer hangot adni aggodalmainak partnerénél. Különben sem érnének el vele túlságosan jó eredményt: a férfiak 34 százaléka ugyanis kerek perec elutasítja, hogy változtasson vezetési stílusán. Hozzáértő szakemberek szerint gyaníthatóan nem csak francia jelenségről van szó.

Tizenegy újabb holdját fedezték fel a Jupiternek amerikai tudósok, s ezzel 39-re nőtt az óriásbolygó ismert útitársainak száma. A 2-4 kilométer átmérőjű égitesteket még tavaly decemberben kapták lencsevégre a hawaii egyetem csillagászai, egy kanadai-francia közreműködéssel működtetett teleszkóp segítségével. A felvételek alapos elemzése során fedezték fel az új holdakat, s csütörtökön hozták nyilvánosságra a tudományos eredményeket. A naprendszerünkben így most a Jupiternek van a legtöbb ismert holdja, szám szerint 39, s az óriásbolygó ezzel a második helyre szorította e tekintetben a Szaturnuszt, amely csak 30 holddal rendelkezik. A Jupiter négy nagyobb holdja a Ganymedes, a Callisto, az Ió és az Európa.

Fiatal korában problémái voltak a beszéddel a neves amerikai színésznek, Bruce Willisnek. "Tizedik és tizennyolcadik életévem között rettenetesen dadogtam" - vallotta be a Reader's Digest című magazin júniusi számában megjelenő nyilatkozatában. Végül kezdő színész korában sikerült megbirkóznia a problémával. Amikor főiskolásként a Mark Twain regényéből készült "Egy jenki Artúr király udvarában" című darabban fellépett, mihelyt megjelent a színpadon, megszűnt a dadogása, de azonnal visszatért, ha a közönség nem töltötte már meg a nézőteret. "Dadogok ugyan, de ha meg tudom nevettetni őket, akkor talán nem annyira veszik észre" - tette hozzá a színész. Bruce Willis egyébként elmondta: soha nem bánta meg, hogy a színészi pályára lépett, s élvezi, ha másokat szórakoztathat.

Ősi DNS- mintákra bukkantak brit kutatók, akik lengyel, amerikai és thaiföldi sóbányákból előkerült 425 millió éves kövekben kutattak baktérium-ásatagok után. A leicesteri egyetem munkatársai meg vannak győződve arról, hogy az általuk felfedezett baktériumfosszíliák eredetiek. Bár tudományos szaklapok már többször írtak arról, hogy ősi DNS-minták kerültek elő, eddig minden esetben bebizonyosodott: a maradványok fiatalabbak, mint maga a fosszíliákat rejtő sziklatömb, és későbbi vízbeszivárgások eredményei. Bill Grant és munkatársai nagy vitákra számíthatnak, mert nagyon sok tudós úgy véli, hogy DNS-minták legfeljebb 100 ezer évig maradhatnak fenn különböző ásatagokban - olvasható a BBC internetes oldalán. Grant szerint ez a feltevés csak higított folyadékok esetében igaz, koncentrált sóoldatoknál más a helyzet a kősó különleges tartósítóképessége miatt.

…mára ennyi…Az összekötő szöveg egyelőre „várat magára”…De igyekszem kitalálni, hogyan lehetne okosan megoldani…


...a folytatás; talán pár perc
kikapcsolódást ígérhetek.
Semmi komoly: csak laza
kis hírmorzsák...

***



Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1359