Színes Hírek - 6.
Dátum: Október 05, szerda, 18:35:04
Téma: mango


...ha szerda, akkor a szokásos apró és "kis tarka" hírek. Talán még mindig szívesen olvassátok, - ám kéretik nem túl komolyan venni.




Cutomu Jamagocsi 1945.augusztus 6-án Hirosimában dolgozott, amikor az első atombombát ledobták. Fogta magát, és gyorsan elmenekült az autóján haza, Nagaszakiba, ahová augusztus 9-én ledobták a második bombát. Nagy mázlija volt, hogy mindkét atomtámadást túlélte.

Feleségének tudta nélkül vált el egy furfangos török férfi. A férj hat évvel ezelőtt Sivas városában a bontóperi tárgyalásra egy másik asszonnyal érkezett, aki a valódi nej személyazonossági igazolványával "hitelesítette" magát a válóperes bíró előtt. A per rendben lefolyt, a bíró nem gyanakodott arra, hogy a feleség "hamis". A valódi feleség csak évekkel később értesült arról, hogy családi állapota elvált, azután, hogy megtudta, külön élő férje újból megnősült. Döbbenetéből felocsúdva azonnal bírósághoz fordult, ahol elmondta a bíróságon, hogy annak idején, az álválóper előtt elvesztette személyazonossági igazolványát. A bíróság az álválóper minapi tárgyalásán három év és négy hónap börtönre ítélték az 55 éves férfit "huszáros cseléért". A vádlott ügyvédjének elévülés címén benyújtott felmentési kérelmét a bíró elutasította.

A fagyi lett a veszte egy horvátországi medvének. A 130 kilós állat az erdei lépesmézről váltott fokozatosan a fagylaltozásra: előbb csak a Plitvicei-tavak környéki falvak szemétdombjait túrta, aztán feltördelte a fagylaltos hűtőládákat, de az édesség mellett a nyulakat és a baromfit sem vetette meg. A torkos macit a hétvégén kilőtték az ismert horvát nemzeti park őrei, mert attól tartottak, tragédiába torkollhat a fagyiszenvedély - a nyolcvanas években már előfordult ugyanis, hogy embert ölt egy lakott területre átrándulgató medve - jelentette a Vecernji list című zágrábi újság. Az állatbarátok szerint sokkal emberségesebb megoldás lett volna vagy a közeli Velebit-hegység erdőrengetegei mélyére vinni, vagy valamely állatkertnek felkínálni a különben védett vadak kategóriájába sorolt macit. A torkos medve sorsáról maga Andjelko Kruzicevic, a Plitvicei-tavak nemzeti parkjának igazgatója tájékoztatta a horvát újságot, nem minden emóció nélkül. - Személyesen mi is nagyon sajnáljuk a macit - mondta együttérzően.

Trükkös házasságkötési szertartás szakadt félbe Ugandában: az ünnepélyesnek indult esküvőn a menyasszony az utolsó pillanatban észrevette, hogy oldalán a vőlegényt kicserélték egy bénára. Lapjelentés szerint Mauricia Nakijoba rémülten felsikoltott, amikor meglátta, hogy álmai férfiúja nemcsak más lett, hanem halmozottan mozgássérült: mind a négy végtagjára béna. A menyasszonyon kívül azonban senki sem lepődött meg. Mint kiderült, kérőnek a béna vőlegény fivére adta ki magát Mauricia szüleinél, akik szintén tudtak a tervezett cseréről, és jóváhagyták - áll az AFP jelentésében.

Egy amerikai bíró elrendelte, hogy - húsz évi raboskodás után - bocsássák szabadon azt a férfit, akiről a héten kiderült: ártatlanul ítélték el nemi erőszak vádjával. A 40 éves Bernard Webster ártatlanságát a nemrég végrehajtott DNS-vizsgálat bizonyította be. 1982- ben a Maryland állambeli Towsonban egy tanítónő benne vélte felismerni azt a férfit, aki betört a házába és megerőszakolta őt. Webstert két évtizede ítélték el, annak ellenére, hogy két tanú is állította: a bűntett elkövetésének idején kosárlabda mérkőzésen látták őt. Az Innoncence Project elnevezésű szervezet adatai szerint Webster a száztizenötödik olyan amerikai elítélt, akinek ártatlanságát DNS-vizsgálattal sikerült bebizonyítani - jelentette az AP.

Születése után valószínűleg elcserélték egy thaiföldi ikerpár egyik tagját. Alisa és Latila születése után 19 esztendővel kiderülhet, hogy a két lány egyikét a szülészeten felcserélték egy másik leánygyermekkel - ismerte be a bangkoki kórház szóvivője. A szülők akkor kezdtek gyanakodni, amikor a család egyik barátja elmondta, látott egy kislányt, aki megszólalásig hasonlít Alisára. Erre a két család találkozót beszélt meg és azon kiderült, hogy mindhárom gyermek ugyanabban a kórházban látta meg a napvilágot, 1986. október 29-én. A bizonyosságot szolgáltató DNS- vizsgálat elvégzésébe mindkét szülőnek bele kell még egyeznie. Esetleges kártérítésről egyelőre nem esett szó - áll az AFP jelentésében.

A brit titkosszolgálat a II. háború idején hamis útlevelet gyártott Adolf Hitlernek - mint zsidónak. A dokumentumban, amely a titkosszolgálat archívumának csaknem hetven év után nyilvánosságra hozott részlegében találtak, az első belső oldalon nagy vörös J betű jelzi a tulajdonos származását (Jude), hamis pecsét kíséretében. Azt is megtudhatjuk belőle, hogy a "palesztinai kormány" állította ki 1941. július 19-én és hogy viselője "állandó tartózkodási engedélyt kap Palesztinában, emigránsként". Száma 25840, benne Hitler hiteles fényképe és aláírása, amelynek dátuma 1941. április 30-a, és a bécsi rendőrfőnök láttamozta. Egyezik a születési hely és dátum, (Braunau am Inn, Ausztria, 1889. április 20.), és a lakhely is (Berlin). Foglalkozásnak "festőt" tüntettek fel. Egyetlen különös ismertetőjelet jelöltek meg, a híres-hírhedt kefebajuszt. Sajnos nem derül ki az útlevélből, hogy pontosan mikor és milyen célból gyártották annak idején. Így csak feltételezésekre lehet hagyatkozni. Lehet, hogy csupán azért készítették el, hogy megmutassák: milyen kifinomult szintre jutott az útlevél-hamisítás.

Gyermeki hangon kiáltozó papagáj tréfálta meg egy észak-németországi város rendőrségét: Bodenwerderben egy lakóházból vasárnap kétségbeesett "gyermeki" hangok szűrődtek ki. A ház előtt sétáló járókelők a segélykérő hangokat meghallva azonnal rendőrt hívtak: a helyszínre kisiető rendfenntartók azonban legnagyobb meglepetésükre nem egy bajba jutott gyermeket, hanem egy papagájt találtak az első emeleti lakásban. A félreértés abból adódhatott, hogy a járókelők nem láttak be az első emeleti lakásba, csak a segélykérő hangokat hallották, amelyek kísértetiesen hasonlítottak egy bajba jutott kisgyermekére. A rendfenntartók, miután meggyőződtek arról, hogy a lakásban csak a papagáj tartózkodik, gondosan visszaterelték kalitkájába a zöld tollú szárnyast, majd elégedetten távoztak.

Az angolai főváros nemzetközi repülőterén őrizetbe vett a rendőrség egy férfit, aki egy külföldre induló járatra akart felszállni 1304 darab kővel - feltételezhetően nyers gyémánttal - a gyomrában. A férfi az angolai gyémántbányák körzetéből, az ország északkeleti részén elterülő Cafunfuból érkezett a fővárosba. Valamivel magára vonta azonban a vámosok figyelmét, s a tüzetes vizsgálat során kiderült, hogy szokatlan nehezéket hord a gyomrában. A rendőrök bevitték egy klinikára, ahol sebészi úton eltávolították belőle a kis műanyag tasakba csomagolt köveket. A köveket a rendőrök szakértőknek adták át, hogy azok eldöntsék: csakugyan gyémántokat akart-e kicsempészni a gyanúsított.

1974-ben, a 17 éves Neville Ebin elesett mopedjével, és elgázolta egy taxi. Egy évvel később bátyja, Erskine is meghalt, mert ugyanabban az utcában, ugyanazzal a mopeddel balesetet szenvedett. A történet megdöbbentő furcsasága, hogy a taxi vezetője is ugyanaz volt.

Öngólt rúgott a délkelet-angliai Mole Valley önkormányzata a száztagú Budapest Cigányzenekar 2002. tavaszi nagy-britanniai turnéjának helyi előadásának reklámozásakor. A Dorking Hall koncertteremben április 19-én megrendezésre kerülő fellépés népszerűsítésére az intézmény reklámszakemberei színes, figyelemfelkeltő borítékban 25 ezer levelet küldtek szét a helyi lakosoknak. A borítékon nagybetűvel szedett felirat hirdette: "EGYEDÜLI ALKALOM ARRA, HOGY KÜSZÖBÉN SZÁZ CIGÁNYT LÁTHASSON!" Érzékelve a felirat ellentmondásosságát, sértő jellegét a térségben élő vándorcigány lakosságra nézve, menteni a menthetőt a koncerttermet felügyelő önkormányzat szabadidős részlegének a vezetője elrendelte 25 ezer bocsánatkérő levél szétküldését 3,5 ezer font postaköltség ellenében. A koncertterem marketing munkatársai számára pedig kötelező jelleggel előadásokat rendelt el, hogy a tudatában legyenek annak mi sértő, és mi nem - adta hírül csütörtökön a Daily Mail. A Dorking Hall munkatársai mentségére szól, hogy hatalmas megtiszteltetésnek érzik, hogy egy ilyen neves zenekar elfogadta meghívásukat, és jó előre, a lehető legszélesebb körben kívánták népszerűsíteni a száztagú cigányzenekart. A brit napilap szerint Molley Valley büszke arra, hogy a helyi lakosok jó kapcsolatokat ápolnak a Nagy-Britanniában vándoréletet élő cigány közösséggel. A helyi önkormányzat négy helyet is kialakított táborozásukra, biztosítva mindennapos szükségleteiket. A faji egyenlőség országos bizottságának szóvivője az eset kapcsán felhívta a figyelmet arra, hogy a faji kapcsolatokról szóló 1976-os jogszabály törvénysértőnek mondja ki, ha helyhatóság ilyen jellegű anyagot küld szét. A világszerte hatalmas népszerűséget élvező Budapest Cigányzenekar nagy-britanniai turnéján fellépett a patinás londoni Royal Festival Hallban is.

Túl hangos röhögésért lakoltattak ki egy férfit Berlinben. Az 59 éves Jürgen Olschewski állandó kacagása nem derültséget keltett lakókörnyezetében, hanem rengeteg panaszt szült. A férfi szomszédaitól egymás után érkeztek a beadványok az illetékes berlini hivatalhoz, amely végül úgy döntött, lakásának elhagyására kényszeríti a túl sokat röhögőt. "Önt a szabályok megszegésével vádolják: csendháborítást követett el hangos nevetés által" - idézte a Bild című napilap a kilakoltatási felszólítás indoklását. Hogy mindezen mennyit nevetett Olschewski úr, arra nem tért ki a hír.

És a szokásos rövid csattanó a végére:

„A három dolog, ami a jó sofőrt jellemzi: a koncentráció és az előrelátás.” – írta a Sunday People...



Forrás: http://www.freeweb.hu/beluard/index16_erd02_6.htm



Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1466