Állatvalóság
Dátum: Október 09, vasárnap, 18:25:53
Téma: All Fullextra


Bizonyosat senki sem tud, csak feltételezik, hogyan kerültek óriáskígyók a floridai Evergladesbe, ahol egyébként sohasem voltak honosak


E feltételezés szerint valaki egyszer ráunt kedvenc háziállatára (s ez a valaki nyilvánvalóan csak egy természetet szerető és állatbarát ember lehetett), mint mondani szokták: vagy mert már nagyon a fejére nőtt, vagy pedig nem győzte anyagilag az óriáshüllő ellátását, s mivel a család szeretett kígyóját nem volt szíve elpusztítani, inkább szabadjára engedte a floridai mocsarakban, ahová e piton - vélhetőleg - magával vitte tojásait is. Szó, ami szó, a pitonok állítólag - mert személy szerint ezt nem tudom igazolni, én még egyet sem láttam, mi több, kíváncsi sem vagyok rá - elszaporodtak, s ma már ott tartunk, hogy az alligátorokkal együtt uralják a mocsárvidéket. Sőt, valamiféle harc is lehet közöttük, aminek ékes bizonyítéka, hogy a napokban a természetvédő rangerek (magyarul parkőrök) egy tizenhárom láb (azaz közel négy méter) hosszú pitonra bukkantak, s a szerencsétlen óriáskígyó ki volt durranva, mint - gyermekek sajnálatára - a túlfújt léggömb.
E tragikus eset úgy történt, hogy az óriáshüllő szemszikrázó éhségében bekebelezett egy két méteres alligátort, megemészteni azonban már nem tudta, úgy is mondhatnám, hogy torkán akadt a falat. Azaz a torkán csak a falat közepe, mert az eleje elég szépen becsúszott a kígyóbendőbe, amely képtelen volt a hatalmas csemege arányában tágulni. Helyesebben szólva: tágult az ameddig bírt, csakhogy nem bírt sokáig.
Így aztán szétdurrant.
Szeretem az állatmeséket, amelyek amellett, hogy szórakoztatnak is, még bölcs tanulságokkal is ellátják az emberfiát, s most azon gondolkodom, vajon milyen tanulságot szűrhetnék le ebből a mesébe illő állatvalóságból.
El tudom képzelni a floridai mocsarak kisebb állatait, amint éppen fesztivált rendeznek, hiszen számukra mindig nagy öröm, ha a nagyok egymást zabálják fel. Nekik minden bizonnyal az is öröm lett volna, ha a dolog fordítva történik, és az alligátor torkán akad meg az óriáskígyó. Feltéve persze, ha abban az esetben is elpusztul mind a kettő. Jókedvüket meg tudom érteni, csak azt sajnálom, hogy ezek a kis állatkák sohasem olvastak tanulságos állatmeséket, hiszen akkor azzal is tisztában lennének: egy bazi nagy alligátor meg egy még nagyobb piton nem csinálnak nyarat, mint ahogy egyetlen fecske sem csinál.
Vagyis: korai az örömteli mulatozás. Igaz, két nagy ellenségtől már nem kell félni, de azért marad még éppen elég, s azok feltehetően megfogadják majd a diétás szakértők józan intését. Többször egyél, de keveset, amely tanács az apróbb állatkákra nézve nem sok jóval kecsegtet. Számukra egyetlen tanulság lehetséges. Nőjenek nagyra, csak az étvágyukra vigyázzanak nagyon.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1474