Természetfeletti jelenségek - 3.
Dátum: Október 13, csütörtök, 18:39:19
Téma: mango


...először alig hittem, és az igazat megvallva, még most sem tudom, mit is gondoljak…?


Feltételezem, sokunknak volt már úgynevezett déja vu érzése, amikor azt éreztük, hogy valami olyasmi történik velünk, amit már egyszer átéltünk. Nem ritka jelenség, de nagyon furcsa gondolatokat ébreszthet bennünk.
Van a természetfeletti jelenségeket kutató tudósok tarsolyában valami, amit ők „egybeesésnek” hívnak, - mi pedig felettébb hitetlenkedve látjuk be, hogy a tények bizony, bizony, makacs dolgok: és néha olyan lehetetlennek hitt dolgok történnek meg párhuzamosan, - egymástól függetlenül - két különböző emberrel, amitől kikerekedik a szemünk…
Ilyen például az a történet, amit szintén a természetfeletti jelenségeket bemutató összeállításban olvastam, - és először alig hittem, és az igazat megvallva, még most sem tudom, mit is gondoljak…?

„Nem sokkal azután, hogy 1986-ban Ukrajnában, a csernobili atomerőműben robbanás történt, a londoni Daily Telegraph megírta, hogy „csernobil” ukránul annyit tesz, „üröm”. A Jelenések könyvében (8:10-11) a következő olvasható: „…és leesik az égről egy csillag …a csillagnak neve pedig üröm… és sok ember meghala a vizektől, mivel keserűkké lőnek.” A csernobil egy másik jelentése – mutat rá a cikkíró - „fekete esemény”. A baljós nyelvi asszociációknak azonban ezzel még nincs végük.
Az alvilág istenét Csernobognak, fekete istennek hívják, - ez is hátborzongató kapocs. Ha a reaktor beleég a földbe, elszennyezi a víztartalékokat és a Dnyeper folyót. Az ukránok pedig még 1986-ban is így átkozták meg ellenségeiket: „Vigye el a Fekete Isten!”
A véletlen egybeesések egyik speciális esete a szókapcsolódás, amikor szavak, különösképpen személy- és földrajzi nevek szinkronizációja fordul elő különféle bonyolultsági fokon.
1970-ben például egy Eric Jansen nevű holland fiatalember az észak-angliai tóvidék egyik szállodájába vitte barátnőjét egy hosszú hétvégére. Útközben valaki az útirányt tudakolta tőle, s az eltévedt autósról kiderült: ő is holland és Eric Jansennek hívják. A keswicki hotelben, ahol a pár megszállt, rajtuk kívül csak egyetlen holland család tartózkodott, s egyik tagjának szintén Eric Jansen volt a neve…
Egy másik háromszoros névegybeesés Franciaországban fordult elő. A párizsi illetőségű Jean-Pierre Serre 1979 augusztusában összeütközött egy Georges Serre nevű clemont-ferrand-i autóssal. Másodpercekkel később egy royat-i lakos is beléjük hajtott: bizonyos C.Serre kisasszony. Az autósok nem voltak sem rokonok, sem ismerősök, a Serre pedig nem gyakori név. A párizsi telefonkönyvben, mely akkor 1 250 000 nevet tartalmazott, mindössze 120 ilyen nevű személy szerepelt.
Egyes kutatók szinte semmi erőfeszítést nem sajnálnak, csak hogy efféle szókapcsolódásokat találhassanak, különösen híres emberek esetében, mint például Lincoln és Kennedy amerikai elnöknél. Nem kevesebb, mint 17 véletlen egybeesés köti őket össze, többek között az, hogy mindkettőjük utóda a Johnson nevet viselte, s Andrew Johnson és Lyndon Johnson neve egyaránt 13 betűt tartalmaz. A gyilkosok - John Wilkes Booth és Lee Harvey Oswald - neve 15-15 betűből áll. A Lincoln és a Kennedy név egyaránt 7 betűt tartalmaz. Lincolnt a Ford színházban ölték meg, Kennedyt pedig egy Ford autóban.”

…ilyenkor a magamfajta tamáskodó ember a homlokát ráncolja. Mi minden van még, amit mi, emberek fel nem foghatunk, meg nem magyarázhatunk…?!
Azt hiszem túl sok a rejtély, - és mi olyan picikék vagyunk ehhez képest.








Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1488