Forgatókönyv adás-vétel
Dátum: Október 15, szombat, 18:59:37
Téma: Kultura


Szeretnél filmet az ötletedből? Vagy a filmszakmában dolgozol, és scriptet keresel?


Azoknak, akik ismernek, és azoknak, akik még nem: az utóbbi időben a forgatókönyvírás került a fókuszomba. Információt gyűjtök, tanulok, munkálkodom, írok.

Az első, amit felmértem, az a magyar filmszakma kritikus helyzete. Most azonban áttörés következhet be, egy új, tehetséges, és szakmailag is elismert társaság keretében. Persze a dolog még csak most indul, de éppen ezért érdemes még most csatlakozni!

A helyzet a következő:
Talán mindenki tisztában van azzal, hogy a magyar filmek minősége nem túl magas színvonalú. Sokan a pénzhiánnyal magyarázzák a helyzetet, és ez részben igaz is. A valódi probléma azonban a jó forgatókönyvek hiányában keresendő. A szakmailag jól képzett, és tehetséges forgatókönyvíró, és a jól felépített és megszerkesztett script az alapja az emlékezetes filmnek! Na persze a jó rendező után. De akkor is második a sorban! Ez a szakma azonban még nem igazán elismert, és nem megfizetett hazánkban. Ennek a helyzetnek a megváltoztatása azonban már megindult...

Az elmúlt időben több kezdeményezés is indult, hogy Magyarországon meghonosodjon a külföldi színvonalú forgatókönyvírás. Van már néhány jó iskola, ahol el lehet sajátítani az alapvető szakmai tudást (szinopszis, treatment, forgatókönyv). Ez azonban csak a kezdet! A vállalkozó kedvű embereknek meg kell mutatnia, hogy a magyarok is képesek jó filmet csinálni! Ehhez pedig igényes kínálati rendszer kell!

Nos, ez a cikk pont erről szól! Mostanában kezd szárnyra kapni egy új internetes portál, melynek alapvető célja a producerek és forgatókönyvírók kapcsolatainak építése, mind hazai, mind nemzetközi szinten. Éppen ezért azt javaslom, ha vonzást érzel a forgatókönyvírás iránt, vagy éppen forgatókönyvet keresel megfilmesítés céljából, látogass el a következő honlapra:

fkny

És hogy mit találsz ott? Lássuk:

- hirdetések (keres-kínál)
- angol nyelvű piac
- írások (szinopszisok, treatment-ek, forgatókönyvek)
- információk (szerzői jogok, linkek, stb.)

Az oldal még indulófélben van. látogass el oda, és ha érdekel a dolog, segíts a kiépítésében! Mindan segítségért előre is köszönet!

Üdv
Tarcai Zoltán (Chris Walsh)

Nézd meg a http://fkny.madpage.com honlapot!



Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1492