A madarakért...
Dátum: Január 06, kedd, 13:46:38
Téma: All Fullextra


Rapszódikusan változó időjárásunk könnyen feledteti velünk, hogy tartozásaink vannak. Tartozásaink, melyeket még pótolhatunk és akkor örömmel várhatjuk a tavasz és a nyár beköszöntét.
Madaraink védelmére hívom fel a figyelmet.



Bár kedvező az idô, itt a Mura völgyében pld. hétágra süt a nap, míg máshol hó borítja a vidéket és ilyen körülmények között könnyen el tudunk feledkezni azokról a hasznos segitőtársainkról, "akik" nagy hasznunkra lesznek a természetvédelemben, ha segítünk nekik átvészelni a -helyenként- hirtelen jött, máshol állandósult zord idôjárási körülményeket.
A megváltozott mezőgazdasági körülmények között nem lehet beszélni hasznos és nem hasznos madarakról, mert pl. a veréb is rászorul a gondoskodásunkra, hiszen másképp nem tudja átvészelni a telet. Megszüntek a falvak, városszélek régi falusi körülményei - állattartás, trágyatelepek, szalmakazlak, zsuptetős házak és szalmatetős melléképületek-, melyek számukra régebben megfelelő életteret és attelelési lehetőséget biztosítottak.
Egy kis figyelemmel, napraforgó és köles mag vásárlásával, melyeket a mezőgazdasági boltokban szerezhetünk be, segíthetünk madarainkon: cinkén, zöldikén, vörösbegyen, megyvágón, fenyőpintyen és a többieken, akik segitségre szorulnak.
Arra nyomatékosan hívom fel a figyelmet, hogy aki elkezdte a madarak téli etetését, azt semmiképp sem hagyhatja abba, mert az egy etetőhelyhez szokott madarak nehezen találnak új etetőhelyet, nincs annyi idejük, tartalékenergiájuk, hogy máshol szerezzék be életfentaró táplálékukat.







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=17