Mitől döglik a légy . . .
Dátum: Május 31, hétfő, 20:16:27
Téma: Életünk napjaink


Magyarország az Európa Únióban. Kapitalizmus. Gyönyörű. Most csak arra vigyázz, magyar, hogy a rendszered magyar kapitalizmus legyen.


Miért?

Feudalizmus és iparosítás csak eszközöket és neveket cseréltek amíg a demokrácia be nem csapódott itt-ott. (Azt pedig, hogy az athéni, és a köztársasági demokráciák között lassan eltünik a különbség egyre inkább hiszem.) Persze a szegények és gazdagok nem tűntek el, csak az életmódban a különbségek lettek nem annyira könnyen felfedezhetők, sőt, néha áthághatók lettek. Gazdagok szegényedtek el, és újgazdagok keletkeztek. Ezek az újgazdagok az amerikai álom, amiről mindenki tud, de nagyon kevesen értenek.
Nevezzük csak nyugodtan olcsó, amerikai kapitalizmusnak. Jóllehet nemcsak Amerikában létezik, hanem sok, és főleg nyugati országokban, alapja az olcsó üzemanyag. Bármelyiktől vedd el és rövid évek alatt kinyírod az egész államot, nemcsak a rendszerét amin alapszik. Mind mondhatunk különböző okokat, sőt, hellyel-közzel meg is védhetjük őket, attól függően, hogy mennyire fejlett vitatkozó képességünk van, és mennyire hiszünk az állításainkban, hanem mindettől függetlenül az első világháború óta a világpolitika irányítója ennek az olcsó üzemanyagnak a beszerzése és biztosítása volt. Most meg a világ megy a pokolra Piroska kosárkájában. Úgy hallod mérges lennék? Pfft!
(még a vállam is megvontam) Már rég túl vagyok rajta.

Ebben a világtársadalomban az az érdekes, hogy mindenki figyelmen kívül hagyja azt a tényt, hogy ahogy a politikának a gazdaság, s a gazdaságnak az üzemanyag a meghajtója, úgy a társadalomnak az emberiség s az emberiségnek pedig a fejlődő kultúra és erkölcsök alakítják ezt a szerepet. Ez pedig az elolcsulásra homlokegyenest az ellenkezőjeként reagál. Bizonyíték akad rá dögivel, s nem hiszem, hogy akárki ellent mondani mégcsak látszani is szeretne. Ha látsz ebben egy bármennyire is fenyegető ujjat, látásod nem téved. Egy társadalom kultúrája a többszínűséggel, csak fejlődik, s manapság divatos a klikkesedés, az érvényesülési utak szűkítése, a kizárásos kultúra-politika. S az ujj? Vigyázz magyar!

Az olcsó, hollywoodi, kereskedelmi kultúra csak egy gazdát szolgál. S akármerről nézem, az a gazda - főleg amikor a kultúra az erőszakosságot, és az élvezetek lealacsonyítását látszik ábrázolni úton-útfélen, még amikor arról van is szó, hogy a tiszta élvezeteket olymódon piszkítják, hogy árat adnak neki, mégha ez az ár csillagászati is - nem az emberiség. Mert ha a sokszínűség jegyében az is a vitapont, hogy ilyesfajta színek is képviselve legyenek ebben a drága szövetben, nem türhetjük el azt, hogy bárki és bármilyen irány birtokba vehesse. Túl drága ahhoz!

Végre eljutottam oda, ahová készültem az elején. Ha a bolygónk fennmarad, s túléli ezt a szerintem legveszélyesebb időszakot, azt csak úgy érheti el, hogy az összes színt nagyságától függetlenül megörzi a szivárványban. Igen. Azt mondom az Únió nem rossz.
Mert az únió nélkül is sok olyan nemzet vesztette el azonosságát akik egyre nehezebbnek, sőt lehetetlennek találják a visszaszerzését. Pedig szeretnék, most, hogy túl késő. S az únióban is tudják az emberek, hogy mitől döglik a légy . . .





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=173