A hatodik Harry Potter
Dátum: Február 15, szerda, 14:14:59
Téma: Kultura


A hatodik Harry Potter -kötet.... ( a hetedik Te magad légy)


Tehát a hetedik kötetre vár a végső összecsapás a jó és rossz mágikus erői között, de előbb még végig kell izgulnunk, ezt, a hatodikat. A milliárdossá tollával emelkedő Rowling vett egy nagy levegőt, mielőtt lezárná művét, és a most divatos retro műfajt választotta a hatodik kötet vezérfonalául, a regény egyik szálát a Félvér Herceg fiatalkora teszi ki, a másik szálon tovább folytatódik a tanév a Roxfort Varázslóképző Iskolában, ahol a főhős, Harry Potter immár hatodikos, kamaszodik és elcsattannak az első csókok. Sajnálatos módon hiányzik a kötetből Rémszem Mordon)”előbb átkoz, aztán kérdez”), s róla tudható, hogy csak élete végén nem tévesztett össze egy barátságos kézfogást egy gyilkossági kísérlettel, de a Roxfort Varázslóképző Iskola hatodik kötetében szereplő tanár, a Sötét Varázslatok kivédése c. tantárgy oktatója, szintén sok fejtörést fog okozni az olvasóknak.
Két világ találkozik, amikor a jelenlegi kormány miniszterelnökét meglátogatja a Mágiaügyi Minisztérium leköszönő felelőse, Caramel. (Az ő feladata a különféle sárkányok, és más, az emberekre veszélyes varázslények féken tartása), és próbálja megnyugtatni a kormányfőt, hogy a Mágiaügyi Minisztérium felelősséget vállal a varázslótársadalom minden tagjáért, és gondoskodik róla, hogy a varázstalan lakosság ne is sejtse működésüket. A minisztérium munkája roppant nehéz, magyarázza a varázsló, kiterjed a seprűhasználat rendeleti szabályozásától a sárkányállomány ellenőrzéséig (itt a miniszterelnök megkapaszkodik az asztalban.)
A miniszterelnök kávéscsészéje ugróegérré változik, majd kiderül, hogy a leszakadt hidak, a nyáron tomboló hurrikán, rejtélyes gyilkosságok s a miniszterelnök-helyettes igyekezete, hogy a nyilvánosság előtt egy kacsát személyesítsen meg, közös okra vezethető vissza. A legnagyobb hatalmú gonosz mágus, AKIT NEM NEVEZÜNK NEVÉN, újra támadásba lendült.
A főhőst meglátogatja az iskola professzora, a fiú jó parti, még nincs tizenhét, de máris házat örökölt), s meglátogatják ismerőseiket, a korábbi kötetekből ismert Weasley családot. Közben még sikerül rábeszélniük egy vonakodó professzort, hogy vállaljon pedagógiai szerepet a roxforti szakiskola célkitűzéseiben. Így aztán a célnótások előtt nyitva az út, hogy a Lump Klub tagjaiként gyakorolhassák a hoppanálást.(Csak nagykorúaknak engedélyezett.) Bill Weasley épp házasodni készül a franciásan beszélő Fleur-rel, még egy farkasordító hiba sem akadályozhat meg bennünket, hogy a hetedik kötetben ott legyünk az esküvőjén, és megkezdődik az új tanév.
Harry Potter különórákat vesz, többször szerelmes lesz, elcsattan az első csók, Ron követ, valahol Ginny is megértő, s Harry társai is azok, csak Draco Malfoy jár külön utakon, egy másik tanár, egy gonosz szellem megbízásából.
Harry az új tanévben különösen varázs-és bűbájitalok gyártásában jeleskedik, egy talált könyv révén, mely a Félvér Herceg tulajdona, akiről -noha Hermione óvja Harryt -csak a végén derül ki, hogy ártó szellem halálos egy pasas.
A regényben, mely kielégíti a legelszántabb Harry Potter rajongók, de a most ismerkedők igényeit is, inkább a múltba való kalandozás kelt izgalmakat. Ám a regény végére ritkulnak a főszereplők, s a hetedik kötetben várható a döntő összecsapás, amelyben remélhetőlegmegint Rémszem Mordon vállal aktív szerepet.

Kerekes Tamás


http://www.disputa.ro/disputa/ultimatebb.php?/topic/7/113.html

J.K Rowling: Harry Potter és a Félvér Herceg
www.animus.hu
info@animus.hu






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1803