San Remo
Dátum: Február 28, kedd, 17:25:14
Téma: Film Színház Zene


Idén 56-ik alkalommal rendezik meg a dalversenyt a Monacói Hercegséghez közeli tengerparti városkában.


Hétfő este újra elkezdődött az olasz zene évtizedek óta legnagyobb ünnepének tartott San Remo-i Táncdalfesztivál. Idén 56-ik alkalommal rendezik meg a dalversenyt a Monacói Hercegséghez közeli tengerparti városkában.

A korábbi évek híres zeneszámait még most is játsszák a rádió állomások Magyarországon is. Itt vált híressé Domenico Modugno előadásában a Nel blu dipinto di blu című dal, amit az egész világ csak Volare-ként ismer, és amely 1958 óta számtalan feldolgozást megért. A nagy nevek közül feltétlen meg kell említeni 1964-ből Gigliola Cinquetti-t és a Non ho l’eta’-t és a rákövetkező évből Bobby Solo-t a Se piangi, se ridi című dallal. Ahogy nem szabad szó nélkül elmenni az olyan előadók mellet sem, mint Adriano Celentano, Gianni Morandi, Peppino di Capri, Toto Cotugno vagy épp az azóta már elvált énekes házaspár Al Bano és Romina Power.
És ki hinné, hogy Eros Ramazzotti is innen indult világhódító útjára, már 1981-ben, mindössze 18 évesen ott volt a döntőben, de az igazi áttörést az 1984-es év és a Terra Promessa (Ígéret földje) című dal hozta meg neki.

A nagy múltú rendezvénynek számos illusztris vendége volt mindig is. Idén sincs ez másként híres műsorvezetők, szupermodellek és a társadalmi élet egyéb fontos képviselői jelennek meg a Riviérán, illetve a dalverseny helyszínéül szolgáló színház nézőterén. A nyitó estén például az Egyesült Államokból csak a fesztivál kedvéért iderepült John Travoltát ünnepelhette a közönség.

Jelenleg négy kategóriában méretnek meg a jelöltek egy héten keresztül. Külön a női és a férfi előadók, az együttesek, illetve a feltörekvő ifjú titánok.
A nők között ott találjuk a tavaly nyáron élvonalba robbant mindössze 19 éves Anna Tatangelo-t. A férfiaknál pedig az olasz pop-rock zenét figyelemmel követőknek ismerősen csenghet Povia, vagy épp Alex Britti neve.

Ki tudja, közülük ki ér majd a nagy elődök nyomába. Mindenestre aki jó zenére vágyik, kövesse figyelemmel „Il Sanremo”-t, ahogy az olaszok mondanák, vagyis a Fesztivált.


(2006-02-28)






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1834