A hűségről
Dátum: Március 18, szombat, 13:02:50
Téma: HAPCI


Szinte lökésszerűen, időnként jó nagy csomagokban találkozik az ember egyes vissza-visszatérő témákkal.


Az az igazság, hogy én mindig valahogy lemaradok. Nem tudom mi az előzménye, honnan indult, hol volt vita tárgya, a végeredményt látom csak. Azt, hogy kedves ismerőseim, akiknek a naplóját, blogjait az egyik kedvenc website-omon mindig elolvasom, szinte kivétel nélkül leírták véleményüket a "színlelni boldog szeretőt" témában. Valahol tehát megint fellángolhatott a vita, ami elkerülhette amúgy roppant éber figyelmemet. Igaz, a neten való csatangolásaim közben én is találkoztam/om több, a témával foglalkozó cikkel. Általában úgy vagyok vele, hogy nehogy tájékozatlan legyek már, beleolvasok ezekbe, ki tudja milyen új okosságokkal gazdagodva élhetem tovább életem. Nos a cikkek többsége, ahogy látom, inkább a megcsalásról, a hűségről, de leggyakrabban a harmadik, a gaz csábító undorító személyiségéről szól. Ez utóbbival nemigen tudok egyetérteni, de mit tegyek, ha egyszer ez a divat? Ám végső soron minden, a témáról szóló értekezés előbb-utóbb a hűség témaköre körül írja le a maga spirális mozgását. Igazából persze most az lenne az igazán igazi, ha tudnánk valami pontos deffiníciót adni erre a fogalomra. Én meg se próbálom. Azt hiszem, ez is azon fogalmak egyike, amit mindenki a saját érdekének, mondanivalójának alárendelve értelmez. Bármit is mondanék róla, ugyanolyan arányban szereznék ellenségeket, mint elvbarátokat.

A gondolataim azért ennek ellenére támadnak. Egy apró morzsáját ide illeszteném.

Valamikor, úgy egy hónappal ezelőtt rábukkantam egy régebbi cikkre (naná, hogy az Origón!). A címe "Hű és hűtlen agyak" volt, és a génkutatással foglalkozott. Álljon itt néhány idézet ebből a cikkből:

"Megtalálták 'a hűség génjét': amerikai kutatók új eredményei szerint egyetlen gén képes a pockok Don Juanját figyelmes, családszerető férjjé változtatni. Ez az első eset, hogy egy génterápiás eljárás megváltozatott egy komplex viselkedési mintázatot."

"Két kezünkön meg tudjuk számolni az igazán monogám fajokat. Sokáig hittek a madarak hűségében - egészen addig, amíg a genetikai vizsgálatok rá nem cáfoltak erre. De mit is értünk monogámián? Ez a fogalom jelentheti egyrészt a szociális monogámiát - ilyet találunk a legtöbb madárfajnál és az embernél -, másrészt a szexuális monogámiát, amely jóval ritkább, mint szociális változata: a fajoknak csak néhány százalékánál jelenik meg. Ezek közé tartoznak például a fekete keselyűk, a termeszek és az amerikai préripockok ..."

"... a préripocok lány rengeteg szimatolás után választ magának férjet, amelynek illatanyaga (feromonja) napokon belül kiváltja nála a tüzelést. Az állatok több mint 50-szer párosodnak 30-48 óra alatt: ekkor alakul ki köztük az egymáshoz való hűség, mely általában egész életre szól. Szoros kötődésüket bizonyítja, hogy szinte mindig elutasítják más pockok közeledését; hogy idejük mintegy felét szorosan egymás mellett töltik, s az, hogy ha az egyik fél elpusztul, özvegye inkább egyedül marad, mintsem hogy új párt válasszon."

"... hím egerekbe olyan préripocok-géneket injektáltak, amelyek a vazopresszin-receptorokat kódolták. A genetikailag módosított egerek viselkedése megváltozott: kedvesebbek és gyengédebbek lettek.

További kísérletek során elvégezték ezeknek az egereknek a hűség-tesztjét is. A hím egerek először 17 órát tölthettek el egy nőstény társaságában. Később újra összehozták a párt, de harmadikként egy újabb, hasonló kinézetű nőstény is feltűnt a színen. A génkezelt egerek előnyben részesítették az általuk már korábban megismert nőstényt, míg a kontrollállatok - amelyek nem, vagy más agyterületre kaptak kezelést - nem mutattak semmiféle preferenciát. Ez az első eset, hogy egy génterápiás eljárás megváltozatott egy komplex viselkedési mintázatot."


Szüleim mesélték, hogy amikor összeházasodtak, még kötelező volt az esküvő előtti orvosi vizsgálat. Szinte minden ezen átesett házaspárnak vannak olyan emlékei, hogy a vérvételnél hullottak a férfiak, mint a legyek. Nem bírván a vér látványát, vagy a felfokozott idegállapot tette-e, ki tudja? Az előtérben várakozó nők között egyszercsak elterjedt, hogy egy férfi elájult. Elindult a sustorgás, találgatás, vajon melyik lehetett? Naná, hogy mindig az, amelyik miatt a legtöbb irigyet szerezte valamelyikük. Ha igaz, hogy a hűség-hűtlenség csupán csak egy kezelhető génprobléma, egy injekcióval a világ leghűségesebb teremtménye válhat a legmegátalkodottabb Casanovából is, érdekes egy világ szabadul majd ránk. Előszőr is, mivel a szóbeszéd szerint minden sikeres férfi mögött egy nő áll, minden bizonnyal a felfedezés eredményeként ismét kötelező lesz az esküvő előtti orvosi vizsgálat. Természetesen kiegészítve a régi hagyományost az új - ezúttal már kötelező - védőoltással. Másodszor: még több férfi fog elájulni. Ezúttal viszont tuti, hogy a felfokozott idegállapot miatt! Hiszen lételemüktől fosztják meg őket egyetlen jólirányzott szurival! Harmadszor: az teljesen nyilvánvaló, hogy az új injekció nemhogy megnöveli a férfiak várható élettartamát, hanem épp ellenkezőleg. A jelenlegi egy férfira 1,5 - 2 nő jut típusú nemek szerinti eloszlás pillanatok alatt még jobban eltolódik. Seperc alatt eljön a "Védett férfiak"-ban vázolt rettenetes vízió, amikor a nők immár nemcsak foggal-körömmel fognak harcolni a férfiakért, hanem injekciós fecskendőkkel felszerelkezve is! Az e-mail fiókokat már ma is elárasztó kértelen e-mail-ek (spam-ok) nemcsak Viagrát ajánlanak attól kezdve nevetségesen alacsony áron, hanem az új injekció hatóanyagát porban, tablettában, cseppekben! Elnőisedik a bűnözés nemi erőszakra szakosodott ága is. Megjelennek, majd teljesen kiszorítják a placcról a szatírokat a szatírák. Az igazságosabb elosztás érdekében eleinte csak kisebb helyi, majd egyre kiterjedtebb, végül világméretű háborúk törnek ki a nők között! Ennek eredményeként új szakma társul a teljesen elnőiesedett szakmák közé: a katonaság. Szinházak kedvelt darabja lesz a "Szabin férfiak elrablása". A gagyibb minőségű, tehát hatásában nem a megfelelő eredményt hozó védőoltások miatt a válóperes bírók szakítva az eddigi hagyományokkal nem a házasság fenntartásával bűntetik a hűtlenségen ért férfiakat, hanem kényszergyógykezelésssel. Az emberjogi szervezetek felkarolják az agglegények ügyét, mint általában az erősen veszélyeztetett, folyamatos megaláztatásban élő kisebbségek problémáit. Annak ellenére (vagy éppen azért?), hogy végső soron ezek a szervezetek is teljesen elnőiesednek.

Egy gond lesz csak. Mint azt a kisérletekben szereplő amerikai préripockoknál láthatjuk, hiába a harc, hiába a férfiak újrafelosztása, hiába minden. Az erővel a párjától elszakított, védőoltással beoltott férfi nem fogja beváltani a hozzáfűzött reményeket. A kivert kutyák mintájára megszaporodnak hát a kivert férfiak. Idővel a lakásból is.

És még sorolhatnám.
Kérdezhetitek persze, hogy mindezt miért írtam, mi ebből a tanulság?
Igazából nincs tanulság. A hűségről szóló kisebb-nagyobb értekezésekből egy dolog feltűnően kiviláglik: főleg a nőket foglalkoztatja ez a kérdés. Mit lehet ebből következtetésképpen levonni? Számomra logikusan többek között azt, hogy a nőket nyilván nem kell majd beoltani az új injekcióval. De hát valljuk azért be, a hűtlenség nemcsak a férfiak kizárólagos jellemzője. Ebből viszont további következtetések, jóslások is levonhatók. Például az, hogy idővel teljesen elfériasodnak majd a témával foglalkozó cikkek. Újabb következtetés: nyilván azért, mert egyre több megcsalt, elhagyott férfi lesz a világban. Ki kell majd találni, hogy a mai feministák mintájára elszaporodó, a férfiak jogaiért küzdő élharcosokat milyen hangzatos névvel lássák majd el (a hímsoviniszta akkor nyilván már nem ezt fogja jelenteni, hiszen mire fel lennének a férfiak hímsoviniszták???). És ha majd egyszer ez az új mozgalom kap erőre, és kiharcolják, hogy a nőket kell beoltani, az egész folyamat majd jól elkezdődik előlről.

És ez a szép az életben. A folytonos, megújulásnak látszó, ám mégiscsak körforgás.
És az, hogy míg világ a világ, mindig lesznek örökzöld témák.

Isten tartsa meg jó szokásukat!

Az idézett cikk itt olvasható: "Hű és hűtlen agyak"







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1877