Még mindig az etruszkokról és nyelvükről
Dátum: Június 24, szombat, 14:47:46
Téma: Tudomány


Tavaly februárban egy ferrarai tudós azt állította, hogy kihalhattak az etruszkok... (Az erről szóló hírt itt jeleztem.)


Arra a kérdésre, hogy a toszkánaiak azok utódai-e nem adott biztos és határozott választ, sőt! Mindaz, ami évekig bizonyosság volt, most, e tudós, Guido Barbujani ferrarai genetikus vezette kutatásokat követően bizonytalan. Ebben a kutatómunkában részt vettek még a ferrarai Tudományegyetem biológia tanszékéről Cristiano Vernesi és Giorgio Bertorelle genetikusok a firenzei Tudományegyetem biológia tanszékéről pedig David Caramelli antropológus. A tudományos kutatásokból az derül ki, hogy ez, a valószínű italicus, de a törökökhöz hasonló tulajdonságokkal rendelkező antik nép kihalhatott, mégpedig utódok nélkül. E négy tudós a pisai és barcellonai egyetem közreműködő kollégáival együttesen jutott erre a megállapításra, az etruszk területekről (Adria, Capua, Volterra, Tarquinia, Magliano és Marsiliana) összegyűjtött 80 egyén Dna mintája alapján, amelyek közül 28-at selejteztek, mert feltételezhetően a századok folyamán más eredetű egyedekkel keveredhettek.
Íme az eredmény: Genetikailag az etruszkok hasonlók voltak hozzánk európaiakhoz, de nem azonosak. Ez bizonyossággal állítható: az adatokat a modern népekével összehasonlítva meg tudták állapítani, hogy egyetlen népről van szó és nem különböző Dna-val jellemző különféle csoportokból álló emberekről. De a kutatás nem állt itt le, hanem tovább folytatták figyelembe véve Robert Tyko az előkelők sírjából előkerült csontvázakra épített elméletét. Eszerint ez a magas rangú társadalmi réteg valóban kihalhatott, de nem e nép megmaradt alsó rétege, amit a mai körülmények között még nem tudnak kutatási vizsgálatok tárgyává tenni. Néhány héttel ezelőtt a ferrarai genetikus egy riportban a kutatások ereményeként továbblépve kijelentette, hogy a mai toszkánok nem az etruszkok leszármazottai...
Folytatás: Ld. Teljes cikk






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2055