Meghódítottuk Szegedet.
Dátum: Június 26, hétfő, 09:02:14
Téma: All Fullextra


A FullExtra koszorús költőinek ősbemutatója Szegeden! ( Helyszíni tudósítónk jelenti)


A FullExtra koszorús költőinek ősbemutatója Szegeden!
( Helyszíni tudósítónk jelenti)

A FullExtra koszorús költőinek 15 fős csapata 2006.06.24-én Szegeden vendégszerepelt.
Fokozva a a rajongók várakozását, nem szakítva a nagy művészekre jellemző hagyományokkal, a megjelölt időpont után másfél órával, 12 órakor jött össze a társaság az impozáns Dóm-téren.
Az ismerősök baráti ölellésel köszöntötték egymást, a 'gólyák' a kötelező megilletődöttség helyett egyből részeseivé váltak a kompániának.
Mivel csúszott a program, egyből a közepébe vágtak. Mármint a programnak. A gyönyörű Fogadalmi-templom megtekintése után mindenki megfogadta, hogy biztosan visszatér Szegedre. ( Akkor mi, Szegediek menjünk el, hogy visszatérhessünk?)
Dóm-tér. Területe megegyezik a Velencei Szent Márk-térrel. Építkezésben utolértük az olaszokat kb.500 év után. Focihoz ennél több kell, volt az egyöntetű vélemény. A Dóm-tér árkádsorán 63 vármegye kőből megmunkált címere. Most van 19 megyénk? De hol van a többi, vakarták a fejüket a derék poéták. Dehát nem matematikusok ők!
Dugonics-tér, zenélő szökőkút. Most éppen duplán szökött, mert nem zenélt, s még víz sem volt benne. A téren gyermek ugráló vár. A lányok persze ugrálni akartak rajta. Szép látvány lett volna. A fiúk szerint.
Egy bennszülött tagtárs megszervezte, hogy felüljenek a helyi városnéző úttörő vasútra. Ami motorral működik és végigvisz a város néhány érdekesebb részén. Egy biztos. Végig vonatozva a várost, bátran ki lehet jelenti, hogy Szeged nemcsak a Napfény, de a hársfavirág illatának a városa is.
Ebéd egy pizzériában.94 féle pizza. Választéknak nem rossz. Kivéve annak, aki nem szereti a pizzát. A légkondi inkább füt. Sebaj! Hol egy forró kávé? Nincs kávé. Ez sem lehet gond. A srácok a közeli kocsmából ezt is beszerzik. Hát igen. A hölgyekért mindent!
Újszegedi Liget. Csodálatos környezet. A Kert-mozi előtt hatalmas fatönkök,körülöttük kényelmes nyugágyak. ( A szponzor cég nevét jutányos tiszteletdíj fejében elárulom. Várom a jelentkezésüket.) Hűtött ásványvíz, gyöngyöző sör. Ideális helyszín egy irodalmi teadélutánhoz. A téma az Alföld, a Tisza. Megtiszteli az egybegyülteket Arany János, Kosztolányi Dezső, Juhász Gyula. Elhangzik néhány saját vers is az ügyben. Majd jönnek a versek, gondolatok, melyek átölelik a teljességet. Mindenki hallgatja a másik emberi szavát, gondolatait. Felemelő érzés. Épül egy ház. A lelkünkben. Majd beszélgetés. Irodalomról, az életről, mindannyiunkról.
Mielőtt lehullna a függöny, lássuk a stáblistát és kezdődjék az ősbemutató:

Rendező:Khama

Szereplők: Samway, Csingi, LunaPiena, Ágnes,Jan_Moses, Aranytk, Veva, Blue, Maininblack, Stando, Boblogan, Norvi, Fényesi, Csitesz

Szegeden, a Szőke Tisza partján,
egy kies ligetben,
hosszú nap után
kissé megfáradva
egy Kert-mozi teraszán
szólnak a versek,
szállnak a szép gondolatok.
mikor a lenyugvó nap sugára
még fényesen ragyog.
közben csípnek a vérszomjas szúnyogok.
míg a költői elmékre
gyönyörű képek özöne hull,
beüvölt egy hang
a kivetítőről, hogy
Németország: Svédország:
2:0.



( tudósított csitesz)


















Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2059