Letenye, Fullos tali - örömködéseink...
Dátum: Július 26, szerda, 16:34:18
Téma: All Fullextra


Letenye csodálatos város, sokkal nagyobb, mint számítottam rá.


Idén engem ért a megtiszteltetés, hogy e nem mindennapi találkozóról írjak nektek.
Letenye csodálatos város, sokkal nagyobb, mint számítottam rá. Si és Boki szeretetteljes fogadtatásban részesített mindenkit, másodpercek alatt elfelejtettük a fárasztó utazást. Hűvös szoba, hideg üdítő, isteni sütemények és Boki nem mindennapi párlata várta az érkezőket.



Külön öröm volt számunkra, hogy nagyon sok új klub-tagot megismerhettünk. Eljött Milkha, soman, szerzs2- aki csodálatos rajzait, és még csodálatosabb párját is magával hozta-, s megismerhettük ho kedves barátnőjét is, akiben reméljük új Full-tagot tisztelhetünk.

Első utunk a városházára vezetett, megcsodáltuk a házasságkötő terem fantasztikus, Kustár Zsuzsa tervezte mozaikját, melynek címe: Életfa. Mára ez az alkotás Letenye szimbólumává vált, hírnevével öregbíti a várost.



Következő állomás sétánkon a Szapáry kastély volt, melyben helyet kapott a városi Helytörténeti Múzeum is. A kiállítás a későavar kortól mutatja be Letenye és környéke fejlődését, nevezetes eseményeit.
A kastély kertjében csodálatos botanikai ritkaságok találhatók, köztük a híres Rákóczi-fa, egy 500 éves platán. Igaz a nevéből arra következtethetnénk, de hiteles források szerint Rákóczi Letenyének még a közelében sem járt, nemhogy a platánnak, így az elnevezés legendáját máig találgatások övezik.
A kastély parkjában áll a híres könyvtár is, melyet Makovecz-jellegű kupolájával Nagy Ervin tervezett.
A könyvtárban megtekinthettük Tizo fantasztikus képeit, s a helyi Kézműves- kör alkotásait, melyek állandó kiállítást képeznek.




Sétánk végeztével ismét Bokiék hűvös nappalijában gyülekeztünk, ahol csodálatos előadásban meghallgathattunk Sí legújabb verseskötetéből néhány szemelvényt, míg az alkotó szorgalmasan dedikálta nekünk könyvét.

A délután a Julián-hegyen folytatódott, Árpádék présházánál.





Míg készült a fennséges gulyás, nagyon sok előadást hallhattunk mindenkitől. Vidámakat, komolyakat, szinte mindenki tartogatott meglepetéseket számunkra. A felolvasásoknak csak a hihetetlen rohamban támadó szunyogcsapatok vetettek véget, beűzve minket a présházba, amit azért annyira nem bántunk, mivel ott ínycsiklandozó sülthústálak várták az éhes tollforgatókat.
Ám az éjjel még nem ért véget, tartogatott meglepetéseket szép számmal. A kempingben, ahol a szállásunk volt, híres, hűs vizű medencék vártak... volna, ha nem kell a nagymedencét leengedni délután, egészségügyi okok miatt. Így mi ráfanyalodtunk a harminccentis kismedencére, de kellemesen meleg vize feledtedte velünk, hogy még fekve is kilógott mindenünk belőle. Érdekes élmény volt az is, amint töksötétben keresgéltük a faházunkat, de felmentő sereg érkezett portás bácsi személyében, így hamar helyre kerültünk. Máskülönben hajnalig biztos sétáltunk volna a környéken, mert az egyikünknek sem jutott eszébe, hogy a mobillal talán világíthatnánk is- zseblámpa gyanánt-, ha már annyi eszünk nem volt, hogy rögtön a kapuban érdeklődjünk, merre kell menni.

A reggel nagyszerű hűvösséggel fogadott minket, s aki amilyen gyorsan csak tudott, indult fel Bokiékhoz, ugyanis a tegnapi gulyás és sülthús már melegítve várt ránk.
Sajnos a hétvége nagyon hamar elrepült, dél felé indulnunk kellett, de a szívünk egy darabkáját otthagytuk, s Letenye egy darabkáját vittük magunkkal, hogy kitartson jövő nyárig, míg újra tudunk itt találkozni.
Köszönjük Sinek, Bokinak és kedves barátainak ezt a fergeteges két napot, találkozunk jövőre ugyanitt!!!







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2100