Jóga - zsebrevágva
Dátum: Augusztus 07, hétfő, 14:58:23
Téma: HAPCI


Főleg lazító és nyújtó gyakorlatok...


Jóga-titkok nélkül

A hatvanas években a jóga ugyanolyan gyanús dolog volt, mint a coca-cola, melynek kokain tartalmától fetrengett a nyugati ifjúság. A jógagyakorlatokat tartalmazó kötetek kézről kézre terjedtek. Hatásában teljesen biztos voltam. Olvastam, hogy egy jógi élve eltemettette magát, hogy bebizonyítsa, tudatosan befolyásolni lehet a légzés működését. A kísérlet sikerült, csak a fél karját rágták le a vöröshangyák, de a jógi észre sem vette.
Jógázni azonban soha nem sikerült megtanulnom, (ámbár a hullapóz már néha sikerül), mert soha nem sikerült melegséget érezni a gyomromban, pedig még sószsákot is melegítettem néha.
Ezért szimpatikus nekem a Scolar Kiadó( www.scolar.hu.)
jógakötete, mert rendkívül egyszerű álló, fekvő nyújtógyakorlatokkal kezdi jógaoktató könyvét. Így már nekem is lehet sikerélményem, gondoltam magamban. Mielőtt a hatha és a trantrikus jóga közti különbségeket boncolnám, másik behozhatatlan előnye a kötetnek, hogy zsebre vágható, ezáltal akkor és ott folytathatók a gyakorlatok, ahol idő és mód nyílik rájuk.
Vedd és olvasd
Külön öröm, hogy a kötet teli van lazító, nyújtógyakorlatokkal,(jót tesznek a porckorongsérvtől fájós hátamnak) és sehol nem követelik meg az előrehaladás feltétlenül, hogy melegséget érezzek a gyomromban, amit eddig még soha nem sikerült éreznem. Azt hiszem, hogy pl. a fekvő cipészpózt direkt nekem találták ki. A kötet filozófiájából fakadóan itt nem elsőrendűek a légzésgyakorlatok. A különböző pozitúrák nehézségi fokozatuk szerint épülnek egymásra. Az ötven, bemutatott jógapóz közt találunk frissítő, de regeneráló hatásút is.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2105