Hanyatló hobbik
Dátum: Augusztus 10, csütörtök, 18:36:18
Téma: All Fullextra


Válságban van egy szinte mindenki álltal ismert, de nem túl elismert hobbi, a makettezés!


Nincs olyan ember, aki ne hallott volna már a makettezésről és modellezésről. A legtöbben viszont nem értik a lényegét, sőt a két fogalom közti különbséget sem ismerik. (Csak röviden: a makettek a valós eszközök, tárgyak lekicsinyített mása, a modellek ugyanazok, csak működőképesek, mint az eredetiek) A többség ezen csodálatos hobbit egyszerű gyerekjátéknak tekintik, holott nem az! Ezt a hobbit űzők zöme éppenhogy felnőtt, de valójában nem is korhoz és foglalkozáshoz kötött, csak időhöz. Ez az országosan is kicsiny csoport rendkívül összetartó! Klubokat, egyesületeket alkotnak régiónként, ha pedig a közelben nincs is egyesület, van mód internetes csatlakozásra is. Minél több emberrel ismerkedik meg az ember, annál egyszerűbben fejlesztheti tudását, képességeit (sőt, csere, illetve adás-vétel is létezik... Itt jegyezném meg, hogy aki felhagyott ezzel a tevékenységgel, az is szerezhet némi pénzt az addig megvett készletekkel: nem érdemes a kukába dobni a megunt dolgokat, el is lehet mindig valamennyiért adni, és mindig van, aki meg is veszi!). Itt jön be egy nagy probléma, amitől ez a szabadidős tevékenység válságba került az utóbbi években: ez a pénz. A magyar ember általában nem -erre sem- tud sok pénzt szánni, a makettek és modellek viszont drágák, és a külföldi fizetésekhez mért áron kaphatók! At itthoni -amúgy kevés- bolt is folyamatosan veszteségesen működik! A makettesek körébe egyébként nem csak azok tartoznak, akik építenek is valamit, hanem vannak -köztünk- hagyományőrzők, történészek, hadtörténészek, képzőművészek (festők, szobrászok, grafikusok, stb.) is.
Az is tévhit, hogy ezt a hobbit csak férfiak űzik! A többség jelenleg ugyan férfiakból áll, de vannak hölgyek is, ugyanolyan nagy tehetséggel, sőt az Urak még kedvelik is, ha Hölgyek műveit tekinthetik meg egy-egy versenyen. Sok esetben problémát okoz egy-egy kapcsolatban, hogy az egyik fél túl sokat foglalkozik a "mütyűrökkel", ebben az esetben azonban megértőnek kell lenni valamilyen szinten, de az is igaz, hogy minden szabadidőt sem szabad rá "pazarolni". mindenképp meg kell tudni beszélni. Ismerek olyan makettezőt is, akinek ment tönkre kapcsolata részben a makettezés miatt, de ott a problémákat nem is tudták rendesen megbeszélni...Ehhez a hobbihoz bizonyos fokú megszállotság szükséges, de nem "őrültség"!
Vannak néhányan, akik ezt a szép időtöltést népszerűsíteni szeretnék. Ezt gyakorlatilag minden makettező támogatja, de csak néhányan cselekszenek! Nehéz is. A mai fiatalságot már nem érdeklik zömmel az ilyen dolgok, érdekesebb a sok "csilli-villi" mobiltelefon, vagy a divatos öltözködés. Akik mégis próbálkoznának, azokat meg a társai, osztálytársai közösítik ki, ok nélkül! Ennek ellenére pedagógus, katona, műszerész, stb. hivatású makettezők időről időre saját pénzükön talákozókat, kirándulásokat, sőt gyerektáborokat szerveznek, ahol 10-15 ifjú tehetség mindig megjelenik! Az alapvető anyagi problémákon azonban még ez sem tud segíteni, de a válság ellenére kijelenthetem: ez a hobbi a gondok ellenére sem fog soha eltűnni!
Akinek ezek útán felkeltette a figyelmét ez a szabadidős tevékenység, nosza, próbálja ki, vagy vegye elő a garázsban tartott holmik közül újra! Ha valaki pedig most kapott kedvet a kísérletezésre, bátran írhat nekem, én segíthetek, illetve ajánlhatok egy magyar weboldalt, ahol mindig akadnak segítőkész egyének!





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2108