Az én „kiscsodám”
Dátum: Szeptember 26, kedd, 12:55:12
Téma: All Fullextra


A mellettem lévő horgászok közül ez a jelenség senkinek sem tűnt fel.


Sok csoda fordul elő az ember életében.
Számtalanszor nem, vagy csak nagyon későn értesülünk róla, hogy részesei voltunk egy-egy megtörtént esetnek, mely valamiért nekünk, vagy a történéskor jelenlévők számára, „csoda”(vagy ahhoz hasonló) volt… Fel sem tűnt, az abban résztvevőknek, hogy mi zajlott le mellettük.
Egy ilyenről írnék most…
A helyszín, az RSD, a Taksonyi hídnál. Itt szoktam „kergetni a halakat”, kedvenc módszereimmel. Vagy bólózok, vagy spiccbottal pecázok, attól függ, mennyire eresztik a vizet a zsilipeken…(a kwassai-Tassi zsilipeken) Ilyenkor, a horgászládámat, a partoldalt támasztó (s általában víz alatt lévő) sóderre állítom fel. Így, gyakorlatilag a vízben ülve tudok horgászni, s így teljesen ott vagyok” a halak között”. Az egyik ilyen ottlétemkor, egyre-másra fogtam a keszegeket!
Minden egyes hal megfogása után, kis darab etetőanyaggombócot a sodrás sebességének megfelelő távolságra dobtam, az alapetetéstől. (a folyásnak felfelé kb.: 1 m-el feljebb a horgászékemtől.) A sok halnak köszönhetően, szinte folyamatosan etettem a vizet azonos sávban.
Egyszercsak láttam egy kis örvényt! Majd egy másikat is 1 m-re az előzőtől, majd egy harmadikat még arrébb, majd egyszerre három helyen, majd megint két helyen, majd két helyen ismét…
S ez így ismétlődött, vagy egy órán keresztül…
Nem tudtam, mire vélni ezt a jelenséget!
De közben a bottal, folyamatosan fogtam, fogtam, fogtam a keszegeket!
Sokat gondolkoztam közben hogy, hogy mi is ez? Aztán, akváriumi tapasztalataimra visszagondolva rájöttem, hogy ez egy karikakeszeg raj volt, mert akkor, csak azt a keszegfajtát sikerült hororgra csalni! Egyszerűen,”lelki szemeimmel” láttam a halakat, ahogy fel-le cikáztak a vízben (kutatva a táplálék után), s sajnos csak egy „töredéküket” sikerült kifognom a vízből ez alatt a rövid óra alatt, amit az etetésemen tartózkodtak.(Persze, utána mind, amit kifogtam, visszakerült a vízbe!) Mindezek koronájaként egy pontyfej is kiemelkedett a vízből, az etetés helyén…
Jól belenevetett az arcomba, majd ki mint dolgát jól végezte, víz alá bukva, elúszott a fenéken lévő táplálék felé!
A raj elúszott! Ritkább lett a keszegkapás, csak később sikerült egy pontyot megakasztani.
A mellettem lévő horgászok közül ez a jelenség senkinek sem tűnt fel.
Csak én voltam a részese ennek a „kiscsodának”, mely mind a mai napig nyomot hagyott bennem!







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2156