Írországi mese – a holtak birodalmáról
Dátum: Szeptember 26, kedd, 12:58:34
Téma: mango


Ez a hely a mai Lough Derg-ben, az írországi Donegal megyében található, és Szent Patrik Purgatórium néven vált ismertté.







…egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy tó, közepén egy kicsiny sziget, s ezen egy barlang, amelyről azt tartották, hogy az a holtak birodalmának bejárata.



Ez a hely a mai Lough Derg-ben, az írországi Donegal megyében található, és Szent Patrik Purgatórium néven vált ismertté.
Gyönyörű, s egyben páratlan jelenség: a végtelen vízen egy darabka föld, néhány épülettel, szigorú, sarkos alakzatú építménnyel, és egy nyolcszögletű kúpos tető égnek meredő csúcsával…Romos, ősi kövek, és a híres zöldnél is zöldebb, ír füves föld mindenütt. Varázslatos látvány.



A néphit szerint az ide zarándokolók, akik e hely rémségeit megtapasztalták, mentesültek a tisztítótűz kínjaitól, lévén a purgatórium az a hely, ahol a holtak lelki bűneiktől megtisztulnak, mielőtt a mennybe jutnának.
1153-ban egy Owen nevű lovag járta meg e rettenetes utat, hogy bűneiért vezekeljen.



A mese így szól: átvergődött a szűk barlangon,és egy hatalmas kolostorban találta magát, ahol 15 fehérbe öltözött ember figyelmeztette a veszélyre. Majd hirtelen megmozdult a föld, démonok ragadták magukkal a lovagot, s ő mindeközben iszonyatos kínzások jeleneteit látta. A pokol kapujában a démonok ledobták a halálra vált lovagot, ő azonban Jézus nevét kiáltotta, mire a pokol egy lángnyelven kiokádta őt…Egy tűzfolyam felett ívelő hídon nagy veszélyek közepette átkelve Owen a földi paradicsomba ért, virágos rétekre, ahol papok fogadták, és felvezették egy hegyoromra, ahonnan megpillantotta az aranyként fénylő mennyei paradicsomot, melyből kellemes melegség áradt, és leírhatatlan boldogság kerítette hatalmába. Már kigyúlt benne a vágy, hogy örökre itt maradjon, - amikor láthatatlan kezek visszaröpítették az élők világába…
Történetét 1180 körül egy bizonyos Sawtreyi Henrik nevű ciszterci szerzetes jegyezte le. A legenda egyre szélesebb körben vált ismertté, s ezzel együtt rohamosan nőtt a hely népszerűsége, bár a legtöbb zarándok csupán ott aludt, s a túlvilágot csak álmában látta meg.
A barlangot a XV.században bezárták, így a mai látogatóknak meg kell elégednie azzal, hogy a Station Island nevű szigeten, a purgatórium helyén háromnapos virrasztással egybekötött böjtöt tart - olvasom a misztikus történeteket összegyűjtő vaskos könyvemben, amiben annyira szeretek lapozgatni...



A mese lehet, hogy valóban csak mese…
Van, aki még ma is hisz benne, van, aki elutasítja azt.
De egyvalamiben mindannyian egyet értenek: valami megmagyarázhatatlan, kézzel nem fogható misztikusság lengi körül e helyet, ahol minden szürke kő a múltról mesél.
Csak nem tudjuk pontosan, hogy mit…
Talán nem is baj ez.
A látvány kárpótolja az oda utazókat, és megérinti őket a középkor lehelete.








Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2157