Seniorok a diszkóban
Dátum: November 15, szerda, 09:33:23
Téma: Életünk napjaink


Három idősödő úr egy késői órában a kisváros menő diszkójában találja magát és nem győznek csodálkozni az ott látottakon...


...Bizony ez nem az ő világuk. A történet vége fikció ami feloldja a nemzedéki különbségeket.
*

A kisvárosi külváros főút melletti diszkója felkapott hely volt,annak ellenére /vagy tán azért/mert pár hónapja "piros lapot" kapott egy drogriadót követően.A parkoló autok sokasága nagy bulit sejtetett,ami felvillanyozta a jóval éjfél után érkező társaságot.
A bejárati ajtó elött 4-5 fiatalember ácsorgott egymással nem törödve,inkább fáradtnak mint részegnek tünve. A vastag ajtón belépve a zene és a villogó fény letaglózta a belépőt és kisimította az ehhez nem szokott vendégek agykérgét.Az ajtóálló nehézsulyú "legények" udvariasak voltak,de kimértségük fásultságról és talán érdektelenségről árulkodott.
Az ujonnan érkezőket,bár koruk szerint érdeklődő apukáknak,sőt nagypapának néztek ki közönyösen szemlélték a szupertamtam hatása alá került törzsvendégek. Itt úgylátszik nem illik csodálkozni,hiszen úgy történik a semmi,hogy minden megtörténhet. A táncplatz alig nagyobb egy ökölvívó ringnél és a benne levők hasonlítanak egy mérkőzés utáni eredményhírdetést követő kavalkádhoz. A külső szemlélő számára rejtély marad,hogy ki-kivel van,sőt az egyneműeket inkább párba lehetne állítani A technozene hatására a törzs és a láb követi a kezek által diktált ütemet,egyedül a szemek magányossága száll szembe a zene örületével.
A "táncudvar" egyik szélén egy hosszúkás dobogóra időnként fellép egy-egy táncos - még véletlenül sem a párjával- és előadja egyéni produkcióját.Egy kövérkés,szemmelláthatóan puhány ifjú már vagy harmadszor bujik ki a polójából és csillantja meg szőrös melle alatt csüngő pocakját. A leányok nem követik példáját-legalább is egyenlőre.
A másik oldalon egy félköralakú bárpult belső felén szorgoskodik két fiu ésegy leány ellátva sörrel és egyéb zsibbasztónedüvel a pulthoz préselt vendégeket.
A társaság folytatná az alkohol hatására egyre aktivabb vitáját az élet mindennapi dolgairól,de szavuk ajkuktól 20 cm-re visszafordulva leblokkolja a kommunikációt. Maradna az írás,de ennek értelmetlenségét az új nap második órájában belátva körbejáratva a szemüket fészkelődni kezdenek.A táncolók fölött az erkélyen észreveszik az ügyeletes DJ-t fején hatalmas fülhallgatóval,kezével ugy hadonászik mintha ő irányítaná a lenti sokaságot és ez talán hihető is. Keze gyorsan jár,cserélget,hangosít és még jobban hangosít,mintha szönyegbombázást irányítana a védtelen tömegre akik egymás fogságában vannak.Akik nem táncolnak tehetetlenül sodrodnak a tömegben,azok a szerencsések pedig akiknek asztal mellett jutott hely szomoruan merednek maguk elé,mintha a büntetésüket töltenék.
Időnként még érkezik egy-egy kocsiravaló társaság,de hamar beolvadnak a táncoló,lökdösödő, iszogató tömegbe.
Hahó,most két ismerőse is akad társaságunknak,akik nem kis ügyességgel áttornázzák magukat legalább tiz emberen. Mondanák egymásnak a szót,de orditásukat felkapja a zene üteme és két -három kör után kiokádja a szellözőnyíláson. Marad a poharak emelgetése,majd bamba vigyorgások közepette a tartalom feldolgozása.
Zeneszünet nincsen,a gép nem pihen,nem engedi markából a masszává sürüsödő tömeget,sőt gyorsabb ugrálásra ösztönzi sikitozó megfogott ifjú emberkéket
Ennyi elég volt jelzi a társaság korelnöke,de kifelé menve meglepetve konstatálják,hogy egy lézerkapuba irányítják őket a gorillák majd egy liftben találják magukat. Riadtan néznek egymásra amikor konstatálják,hogy a lift lefelé viszi őket. A gyors megállás szájukba hozza az est folyamán elfogyasztott italok zamatát,de szerencséjükre a forrás nem bugyog fel Nyílik a liftajtó és hirtelen egy birósági tárgyalóteremben találják magukat. Leültetik őket a vádlottak padjára és máris kezdődik a tárgyalás.Mindhárman ugyanazt a kérdést kapják:milyen régebbi zenés szorakozásukra emlékeznek vissza szivesen.Az első elmondja,hogy 18 éves korában szivesen járt barátaival egy budai kis presszóba,ahol a zongorista hangulatos játéka mellett jókat beszélgettek,tervezték jövőjüket az érettségi elött álló barátaival.A második egy szombat esti táncra emlékezett ahol "lassuzott" a legujabb leány ismerősével és ahogy egymáshoz simultak az határtalan jó érzéssel töltötte el. A harmadikat már meg sem hallgatták,mert a hallgatóság elégedetlenkedő moraja már-már botrányba fullasztotta a tárgyalást. A biróság rövid tanácskozás után kihirdette ítéletét:mivel régebbi emlékeiktől nem tudnak szabadulni elrendeljük mindhármuk emlékezetlenítését,kérem az ítélet foganatosítását! Egy frakkban és fekete kalapban előlépő úr mindhármuk feje fölött elhuzott egy pálcát majd csipogás után bólintott.
Együtt távoztak mindhárman és izgatottan tárgyalták,hogy a jövő hétvégén korábban fogják felkeresni városuk diszkóját





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2245