Esterházy Péter Békedíjas!
Dátum: Július 13, kedd, 17:42:38
Téma: Kultura


A német könyvszakma ezévi békedíját Esterházy Péter magyar író kapja meg.


Erről tájékoztatott a német könyvszakma csúcsszerve, a Börsenverein des Deutschen Buchhandels június 16-án Frankfurt am Main-ban.

A 15.000 euróval dotált díjat hagyományosan a frankfurti könyvvásár ideje alatt, ezévben október 10-én a frankfurti Paulskirche nevű templomban adják át.

Az alapítvány kuratóriumának döntésében az áll, hogy „Esterházy Péterrel a Börsenverein olyan írót tüntet ki, aki a háború utáni nemzedék messzire hallható hangjaként az ember pusztulását a terror és az erőszak által, a feltámadását szomorúság és irónia által alakítja. A ’Harmonia Caelestis’-ben és az ahhoz tartozó ’Javított kiadás’-ban magára vette az igazság súlyos terhét és a történelemben gazdag, öreg kontinens emberének bonyodalmait és prototípikus vétkeit emlékezésre alkalmas képekbe és alakokba öntötte. Bátorsága, amellyel vállalja a nyílt beismerést és költőien kedélyes hangnemben ábrázolja a tragédiát, ellenpontot állít az európai depresszióval szemben. Így a ’Joyceiánusok” legfiatalabbja nem csak a hazáját (Magyarországot) helyezte újra Európa közepébe, hanem Európát az irodalom közepébe.”

A 15.000 euróval dotált díjat hagyományosan a frankfurti könyvvásár ideje alatt, ezévben október 10-én a frankfurti Paulskirche nevű templomban adják át.







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=229